dna afname weigeren?

  • Hyperactief A-P

    De DNA doen ze niet voor niks afhalen . Daarbij ….. als je het niet doet wordt het van kwaad tot erger . Met andere woorden . je help je eigen verder de nesten in Aldus: ¥ Lotje ¥.

    Dat eerste ben ik niet met je eens ¥ Lotje ¥, er zijn tig argumenten aan te voeren waarom je het met zoiets niet eens bent. Net zoals de verplichte vingerafdruk ben ik persoonlijk ook tegen DNA afstaan. Waarom?

    1 Omdat er ook met DNA nog behoorlijk fouten gemaakt kunnen worden, en zoals frank aangaf het iets van jouzelf is.

    2 Uit de geschiedenis (en ik heb het nu niet over de oorlog, maar ook daarvoor of daarna, gebleken is, dat de overheid niet altijd betrouwbaar is.) Eén van de belangrijkste redenen die ik momenteel zorgelijk vind, is dat er steeds minder controle komt op steeds meer macht, en dat nou juist precies omgedraaid zou moeten zijn. Machthebbers zitten er niet tegen, maar voor en met het volk.

    En wat betreft van als je het niet doet, het volgende. Het zijn ook nog altijd eenlingen geweest die grote veranderingen teweeg konden brengen, door tegen de stroom in te gaan. Dus ook dat gaat zeker niet altijd op, is een keuze die iemand zelf maakt. Groetjes v Hyperactief A-P.

    Wijziging betreft: Niets veranderd, nog wat toegevoegt.

  • KlaasVaak.

    Dat is misschien wat jij je herinnert van wat je gezegd hebt.

    Ik ben veel meer benieuwd voor wat voor overtreding of misdrijf de rechter je veroordeeld heeft.

    Dat was niet de bedreiging “zal ik jou een beuk voor je kop geven agent en wel nu”

    Ik hoop nu ook een antwoord te krijgen op deze vraag. En wel nu.

  • Frank

    Voor bedreiging van een agent, Klaas met ernstige lichamelijk geweld, de officier van justitie hield een heel verhaal over het geweld van tegenwoordig tegen hulpverleners en politie, en eiste het dubbele, de rechter ging daar niet in mee en vond dat elke zaak op zich staat en niet altijd te vergelijken is met een andere en halveerde de straf.

    Zo en krijg ik nu dan aub een antwoordt op mijn vraag wat er gebeurd als ik gewoon mijn lippen op elkaar houd als die witjas met een wattenstaaf op mij afkomt?

    Vr groet,

    Frank

  • KlaasVaak.

    Ik denk, maar weet het eerlijk waar niet, dat je vast blijft tot je DNA afstaat.

    Er wordt als je niet op die brief ingaat namelijk een signalering tot aanhouding afgegeven door een officier van Jusitie.

    En als je niet(s) afstaat blijf je denk ik aangehouden.

    En nogmaals: het is geen witjas, het is een medewerker van politie die bevoegd en gecertificeerd is om DNA af te nemen.

    Bovendien vind ik dat je een behoorlijk gebrek aan fatsoen hebt.

    1. als je tegen een agent zegt dat je zijn kop in elkaar beukt

    2. als je van plan bent geen DNA af te staan terwijl de officier je dat opdraagt

    3. je telkens weer een politiemedewerker voor arts of witjas uit maakt terwijl jou al meerdere malen is gezegd dat het een politiemedewerker is.

    4. je in deze situatie verzeild bent geraakt door je eigen stomme schuld en niet door de politie, de officier of de rechter.

    5. je nu enkel op zoek bent hoe en hoe lang je het traject tot afstaan van DNA kunt traineren.

  • Frank

    pff ik had een heel verhaal getypt, beste Klaas, maar bij nader inzien, laat maar zitten, je hoort zeker nog van mij, maar dan op een andere site, als je dan uiteindelijk mijn verhaal kent zul je begrijpen waarom ik zo dwars lig. Het beste ermee! en als het zover is. en hopelijk duurt dat nog jaren, klop ik jou even op je schouder hier en verwijs ik je door naar dat verhaal.

  • MofkaP

    Een veroordeelde aan wie het bevel is gericht mag maximaal 6 uur worden vastgehouden.

    Afname van DNA geschiedt zonodig onder dwang met toepassing van gepast geweld.

    Als iemand zijn mond stijf op elkaar houdt, dan zijn er methoden om de mond open te krijgen.

    Zonodig wordt (met geweld) bloed afgenomen b.v. door een vingerprik.

  • ¥ Lotje ¥

    Frank Schreef:

    ——————————————————-

    > pff ik had een heel verhaal getypt, beste Klaas,Dat verhaal kan je plakken dus hier neer zetten . weeg niet zwaar en is heel makkelijk.

    > maar bij nader inzien, laat maar zitten,waarom eigenlijk . jij begin toch met een vraag te stellen . Kan je begrijpen dan dat je er antwoord op krijg , maar moet precies in jou straatje passen. je hoort

    > zeker nog van mij, maar dan op een andere site,huh .? beetje vreemd wel. vind het wat dreigend maar dan op papier

    > als je dan uiteindelijk mijn verhaal kent zul je

    > begrijpen waarom ik zo dwars lig. houden ze jou zomaar aan dan en je moet zomaar DNA afstaan . Vreemd wel dan , vind je niet?8-)Het beste ermee!

    > en als het zover is. en hopelijk duurt dat nog

    > jaren,ben je niet zeker er van wat er gebeuren gaat??? klop ik jou even op je schouder hier en

    > verwijs ik je door naar dat verhaal.vraag me af wat voor site het is:S

    Hier heb je misschien wat aan .

    RIJKSOVERHEID

    http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/ben-ik-na-een-veroordeling-voor-een-misdrijf-verplicht-mijn-dna-af-te-staan.html

  • ¥ Lotje ¥

    Hoi

    Als je DNA afstaat en je zou het niet vertrouwen of het goed gaat . Laat je het toch 2 keer doen . Daar en in het ziekenhuis ofzo. Als je niks te verbergen heb laat je het gewoon doen . Wat maak zo,n wattenstokje in je mond nou uit ? als jij zuiver op de graat ben. Ik zie daar het verkeerde niet van in hoor . Maar gezien de feiten verder zo als ook Klaas aangaf , heb ik het vermoeden dat er meer aan de hand is .

    1. als je tegen een agent zegt dat je zijn kop in elkaar beukt

    2. als je van plan bent geen DNA af te staan terwijl de officier je dat opdraagt

    3. je telkens weer een politiemedewerker voor arts of witjas uit maakt terwijl jou al meerdere malen is gezegd dat het een politiemedewerker is.

    4. je in deze situatie verzeild bent geraakt door je eigen stomme schuld en niet door de politie, de officier of de rechter.

    5. je nu enkel op zoek bent hoe en hoe lang je het traject tot afstaan van DNA kunt traineren.

    RIJKSOVERHEID

    http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/ben-ik-na-een-veroordeling-voor-een-misdrijf-verplicht-mijn-dna-af-te-staan.html

  • KlaasVaak.

    Mag ik even schamper lachen?

  • Hyperactief A-P

    Hoi

    Als je DNA afstaat en je zou het niet vertrouwen of het goed gaat . Laat je het toch 2 keer doen . Daar en in het ziekenhuis ofzo. Als je niks te verbergen heb laat je het gewoon doen . Wat maak zo,n wattenstokje in je mond nou uit ? als jij zuiver op de graat ben. Ik zie daar het verkeerde niet van in hoor . Aldus: ¥ Lotje ¥.

    Beste ¥ Lotje ¥, het afnemen kan weinig fout mee gaan, het gaat erom wat men met zo'n bank kan en uiteindelijk doet. En in de huidige politiek waar het fatsoen ver te zoeken is, en de schreeuwers de overhand lijken te krijgen, houd ik in ieder geval mijn hart vast. En ja ik ben zuiver op de graat, dat is een kulargument, jij zet omdat je zuiver op de graat bent en niets te verbergen heb, toch ook niet je pincode alhier neer? Ik heb voor vele jaren terug een lezing van een persbureau in Amersfoort bijgewoond, met de extreme titel iets in de zin van: “Nederland Politiestaat?” Dat zou voor jou ook heel leerzaam kunnen zijn. Mensen denken door de moderne media vrijwel niet meer zelf na, er wordt voor ze gedacht. En de voorbeelden van misbruik bij opgeslagen gegevens in het algemeen, liegen er niet om. Zelfs de grootste voorstanders in de zaal, die hetzelfde zeiden als jou, gingen na de voorbeelden vrijwel allemaal om.

    Ik hoop dat Arie mij even een paar voorbeelden toestaat te geven. Neem bijvoorbeeld een anonieme OV chipkaart. Op het moment dat je die betaald met je pinpas (er is geen automaat die cash accepteerd), dan is die kaart niet zo anoniem meer. Warom niet? Omdat er aan zo'n kaart een elektronische code zit, en die dus gekoppeld kan worden aan de bankpaseigenaar, met de nadruk op kan.

    Zelf koop ik met een klantenkaart (van een supermarkt) waar ik mijn gegevens gewoon opgegeven heb, vaak gezonde reclameartikelen. Ik zou je in levende lijve zo een brief kunnen tonen, die speciaal naar mij toegestuurd werd, en waar ik voor 25 euro gezonde artikelen uit mocht kiezen, als ik bij de zorgverzekering die daarin stond een zorgverzekering afsloot. Dit mag dus niet, maar het gebeurd dus wel, ik heb het bewijs. Een voorbeeld op die lezing ging over een kantinekaart. De man had vrijdags met zijn kantinekaart wat collega's op snacks getracteerd. s'Maandags was hij ziek, en werd door zijn baas op het matje geroepen dat de ziekte kwam door zijn ongezonde hoeveelheid snacks van vrijdag.

    Ander voorbeeld van de lezing over bijvoorbeeld een locatie waar een bijeenkomst van een omstreden groep is. Jij heb in dat plaatsje toevallig een oud collega die je zo'n dag bezoekt. Met de OV chipkaart check je daaruit, en later weer in. Hoe ga jij bewijzen als de overheid informatie verzameld om e.e.a. in kaart te brengen, dat jij daar niet bij hoord? Als er ernstige dingen gebeurd zijn, kun je opeens maar verdachte zijn, en al je gangen mogen dan nagespit worden. Zeg je dan nog steeds dat je niets te verbergen heb als je ondanks je goede dag op het lijstje van verdachten blijft staan?

    Terug naar de DNA, ga jij met gemaakte fouten maar proberen bij een rechter je gelijk halen. Ik ben er al tien jaar mee bezig (niet met DNA maar met een rechterlijke dwaling), en de zaken die publiekelijk bekend zijn geworden groeien en is het topje van de ijsberg. Vroeger is er veel bloed gevloeid voor de grondrechten om mensen te beschermen, nu geven teveel mensen te makkelijk hun laatste stukje privacy weg, totdat… Als laatste, lichamelijke integriteit is een heel groot grondrecht, waar de overheid vanaf moet blijven. Groetjes v Hyperactief A-P.