Orgne zwaailicht

  • Reja

    Het merendeel van onze klanten maakt zich ook niet zo druk over aanrijdtijden. Maar het blijft natuurlijk wel een gegeven dat je ook niet na een paar uur aan moet komen. Voor de klanten die wel een bepaalde waarde hechten aan een snelle aanrijdtijd of als ze door een ander een worst is voorgehouden, maken wij afspraken hierover. In de algemene zin houden we die 30 minuten aan.

    Protocol inzake geverifieerde meldingen (daar vallen meerdere zones ook onder) is eenvoudig. De PAC mag dan een politiemeldkamer bellen en dan zou dit als een prio 1 melding afgehandeld dienen te worden. In de praktijk is dit natuurlijk mede afhankelijk van de beschikbare eenheden bij de politie. Helaas is gebleken bij de enige regio die cijfers kon verstrekken dat nog steeds (hang me niet op aan het getal) ongeveer 95% van de geverifieerde meldingen vals/loos zijn. Overigens is volgens mij de looptijd van het convenant verstreken en zullen er weinig inbraakalarmmeldingen als prio 1 worden afgehandeld.

  • - Gerard -

    Reja Schreef:

    ——————————————————-

    > Het merendeel van onze klanten maakt zich ook niet

    > zo druk over aanrijdtijden. Maar het blijft

    > natuurlijk wel een gegeven dat je ook niet na een

    > paar uur aan moet komen. Voor de klanten die wel

    > een bepaalde waarde hechten aan een snelle

    > aanrijdtijd of als ze door een ander een worst is

    > voorgehouden, maken wij afspraken hierover. In de

    > algemene zin houden we die 30 minuten aan.

    Aha….. ik dacht al. Kan niet waar zijn dat die 30 minuten voor elke klant gelden. Dan verdien je nooit iets.

    >

    > Protocol inzake geverifieerde meldingen (daar

    > vallen meerdere zones ook onder) is eenvoudig. De

    > PAC mag dan een politiemeldkamer bellen en dan zou

    > dit als een prio 1 melding afgehandeld dienen te

    > worden. In de praktijk is dit natuurlijk mede

    > afhankelijk van de beschikbare eenheden bij de

    > politie. Helaas is gebleken bij de enige regio die

    > cijfers kon verstrekken dat nog steeds (hang me

    > niet op aan het getal) ongeveer 95% van de

    > geverifieerde meldingen vals/loos zijn. Overigens

    > is volgens mij de looptijd van het convenant

    > verstreken en zullen er weinig

    > inbraakalarmmeldingen als prio 1 worden

    > afgehandeld.

    Ach ja, persoonlijk vind ik geen enkele inbraakmelding prio 1, maar ik ga er niet over, dus boeit het me niet. Als er levens in gevaar zijn, dan prio 1, de rest niet. Verzekeringskwestie. Je maakt je dan druk om niks.

  • Reja

    Als het buiten kantooruren is durf ik die 30 minuten wel aan. Gaan we zeker in minimaal 90% van de meldingen halen.

    Het convenant was ook een vreemd verhaal. Ook tijdens de looptijd van het convenant zullen er niet zoveel geverifieerde alarmmeldingen als prio 1 zijn weggereden. Ik ben het met je eens dat prio 1 voor belangrijke(re) zaken is dan een inbraakalarm. Dat is inderdaad een kwestie van commerciële belangen, hoewel Justitie nog altijd denkt dat het ook met criminaliteit te maken heeft. Gezien het zeer beperkt aantal daadwerkelijke inbraken onder de alarmmeldingen is dat te verwaarlozen. Maar goed, we kunnen als beveiligers natuurlijk altijd nog met een oranje zwaailicht aan gaan rijden……..

  • - Gerard -

    Rijden met oranje zwaailicht mag ook niet. Tenzij het rijden met oranje zwaailicht verplicht is, zoals bij uitzonderlijk transport.

  • - Gerard -

    http://www.beveiligingnieuws.nl/nieuws/14360/Globe_Security_moet_striping_van_autos_verwijderen.html

  • Arie

    Hallo ik heb een vraag, ik ben nu een half jaar burger hulpverlener, ik heb al meerdere meldingen van reanimaties gehad, van naast de deur tot ondeveer 700 meter weg, ik heb nu al meerdere meldingen gehad van niet naast mn deur, dus dan vlieg je je outo in er rij je er met haast heen ,want er ligt in feite een mens te sterven, nu is het zo dat ik al 3 keer gehad heb dat ik rij, en dat er een outo's voor me rijden met een slakkengangetje, ik ga op dat moment met dezelfde bedoeling naar dat adres als politie ambu enz. mag ik IN DIE SUTIATIE MET EEN ORANGE ZWAAILICHT RIJDEN? misbruik van een zwaailicht maken gebeurt ook dat weet ik, maar ik persoonlijk vind die sitiatie wel wat anders. is er iemand die mij hier een antwoord op kan geven?