Zinkend schip.

• Hyperactief A-P

mwb staat voor Midden West Brabant - Gerard -, ik heb het idee dat het een hij is, vrouwen reageren over het algemeen vriendelijker, uitzonderingen te daar gelaten. Groetjes v Hyperactief A-P.

• KlaasVaak.

Ik heb vandaag vanaf mijn werk, ja echtwaar, gewoon ongegeneerd vanaf mijn werk, zitten meelezen.

Reageren doe ik niet vanaf mijn werk.

Maar dat gaf mij de tijd om er lang over na te denken.

Zojuist thuisgekomen is de eerst reactie die ik las “Het interessseert mij niet….” http://politie.startpagina.nl/prikbord/15247617/15253142/re-probleem-opgelost-!#msg-15253142

Dat deed mij besluiten om eveneens het prikken voor gezien te houden.

Als je uitlegt hoe het werk heeft men er geen reet mee te maken en mag men alles vinden (omdat men er last van heeft.

Prima. Doe waar je zin in hebt. Ik zal mij er (ook) niet meer in mengen.

• Arie

En nu als ‘gewone’ prikker (ja, ik weet het is verwarrend): de ‘hoogtijdagen’ van dit prikbord waren in mijn ogen toch die tijden dat het door veel meer mensen bezocht werd. We hebben zelfs een ‘prikbordmeeting’ gehouden in Utrecht! Vele prikkers in levende lijve mogen ontmoeten. Met twee van die prikkers, Arjan (ben zijn nicknaam vergeten, maar hij is politieman in Rotterdam-Rijnmond) en Plukkie heb ik om de zoveel tijd nog wel contact en dan gaan we ergens een vorkje prikken.

Wie ik mij ook nog heel goed kan herinneren is die forse kale (inmiddels ex-) ambuchauffeur uit Haaglanden. Ook zijn naam is mij ontschoten. ‘Burger’ was idd ook altijd goed voor zeer verhitte discussies. Overigens was het toen zeker niet altijd pais en vree. Wie herinnert zich nog niet die ‘trol der trollen’: MAO/Bombarie, die het prikbord volspamde en af en toe zelfs lamlegde ….

Kijk met plezier op die tijd terug. :)

• Reja

Er zijn meer lezers dan schrijvers op de meeste fora, dus inbreng heeft meer bereik dan je soms denkt.

Dank voor het delen van (je) kennis en wellicht tot later.

• Reja

Dat vorkje prikken hebben we vanuit het beveiligingsforum ook wel vaker gedaan. Daarbij is het opvallend dat de meeste prikkers niet uit de anonimiteit durven treden. Bij de allereerste meeting was er ook een figuur genaamd -Gerard-. Niemand had verwacht dat hij binnen zou durven komen maar hij kwam vrolijk binnenlopen: “Zo jullie lijken mij wel een groepje beveiligers, ik ben Gerard.” Na die tijd ben ik vaker wezen Chinezen (eten, voor alle duidelijkheid) met Gerard en het was dan altijd gezellig. Het grootste nadeel van het forum is dat je elkaar niet kent en dus soms ook niet begrijpt.

Overigens is de “goeie ouwe tijd” ook op het beveiligingsforum al lang verleden tijd. Van de oude garde is er nauwelijks nog iemand over. Het is jammer dat het zo loopt, maar soms is het niet anders.

• Reja

Zie mijn posting van 15.45 uur voor mwb.

Stilletjes spreek ik toch de hoop/verwachting uit dat je blijft want zoals Lans al schrijft, je kunt ook selectief antwoorden. Zelf reageer ik ook niet op antwoorden als ik denk dat het zinloos is.

• Arie

Ik ‘forum’ al meer dan 10 jaar en overal gaat 't over het algemeen hetzelfde.

Ben op meerdere van die fora moderator geweest, maar sinds ik in de redactie zit van een grote (regionale) website over hulpverlening heb ik daar wat minder tijd voor en doe eigenlijk alleen nog maar politie en KMAR prikbord.

Moet zeggen dat ik heel veel leuke contacten heb overgehouden aan de verschillende fora. Dagjes uit, etentjes, avondjes bij elkaar thuis etc. Goed voor de sociale contacten dus. Alhoewel je dus wel regelmatig ‘gedoe’ hebt, zoals nu op het prikbord gaande is. Dat hou je toch wel, want dat is de manke van internet. In real life zouden sommigen elkaars beste vrienden kunnen zijn, maar door het anonieme aspect van internet heb je over het algemeen slechts te maken met anonieme figuren met een nicknaam en een al dan niet afwijkende mening. En juist die anonimiteit nodigt eerder uit om scherper uit de hoek te komen dan dat je in real life zou doen.

• Reja

Ik heb ook de nodige leuke kontakten aan het beveiligingsprikbord gehad. Ben op plekken geweest waar ik anders nooit zou komen, etentjes en prima discussies. Verbaas mij er soms over dat er zo hard ingegaan wordt. Als je iemand kent weet je vaak wel hoe hij (of zij) het bedoelt, maar er zijn meer mensen die dat niet weten. Daar moet je proberen rekening mee te houden, hoewel mij dat ook niet altijd is gelukt. Misschien van de zomer eens een barbecue-tje organiseren voor hen die dat willen ?

• - Gerard -

Kan het ook zo zijn dat jij regelmatig geen idee hebt wat ik allemaal opschrijf? Want je reageert nu ook weer als een ongeleide raket, en je bazelt maar wat. Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt, omdat jij niet begrijpt wat ik heb bedoeld, VIND IK.

Vragen staat vrij … maar deze tekst, zoals jij mijn schrijven nu ook weer opvat, slaat weer helemaal nergens op. Maar goed, als jij denkt ook afscheid te moeten nemen van dit prikbord, dan doe je dat toch….

• Hyperactief A-P

Ha, ha, ha, ja precies Arie de goeie oude tijd, de tijd van Pollie of schreef je Polly? Die is destijds eraf gegaan omdat ze (was een vrouw) gek werd van de verhitte discussie's. De tijd van Burger, de tijd van Brigadier Koopmans waarvan ik het persoonlijke verhaal (wat ik hier natuurlijk niet neer kan en ga zetten) ken waarom die hier verdwenen is. Periscoop, MRX allemaal namen die in positieve zin zijn blijven hangen, en ik vergeet zeker nog goede prikkers te noemen. HJV ook niet te vergeten. En TB waarvan jij waarschijnlijk net als mij weet wie dat is, maar ook die privacy gaan we hier niet schenden. Niet te vergeten Alkien, waar ik nog steeds zeer goed contact mee heb (ben er zojuist nog geweest).

Geweldige verhitte discussie's, en ook toen al wilden sommigen mij eraf hebben, ha, ha, ha, sommige dingen veranderen nooit. Hete die kale ambulance chauffeur niet Herman o.i.d.? Was ook een supertoffe gast. Ook sommige van de KMAR prikten hier met genoegen mee, en niet te vergeten ook de diverse beveiligers. En ja Mao/ Bombarie, maar ook een paar Limburgers, waarvan er ééntje steeds van naam wisselde en die ik diverse keren ontmaskert heb. In de goede tijden dat Lans daarop zei dat ik bij wijze van spreken zo naar de recherche kon. Tja, tijden veranderen. Jammer dat die oude archieven niet meer bestaan, maar misschien dat als ik aan mijn discettes toekom, nog wat namen terug vind uit die tijd. Groetjes v Hyperactief A-P.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.