… Ik lees op TT dat de politie ‘vergaderacties’ (pfff) gaat houden tijdens voetbalwedstrijden. Kijk, beste politieagenten, dat jullie actie willen voeren is natuurlijk altijd prima. Geen bekeuringen uitdelen … who cares? Krijg jullie met een boemerangeffect toch knalhard terug op jullie bordje. Maar ik denk zelf dat de voetballiefhebber (dat ben ik dus zeker niet) het niet leuk gaat vinden als burgemeesters wedstijden gaan afgelasten omdat jullie actie willen voeren. Nogmaals, actievoeren prima …. maar kijk dan wel even uit wie je tot last bent.
Dat kleine beetje respect dat jullie nog hebben ben je zo kwijt. Nou weet ik zelf ook wel, dat voetbalsupportersvolk heeft toch al weinig met de politie … maar jullie actie draagt ook niet echt bij aan een positief beeld over de politie.
Misschien ben ik wel te simpel hoor, maar als je als politieagent zegt: je lult tegen een muur (de minister), zo kan de kachel niet branden … toon dan eens dat je vent bent met ballen en ga wat anders doen. Kap met je baan en zoek je geluk ergens anders, velen gingen jullie al voor. Ik snap ook heel goed dat agenten hun werk fantastich mooi vinden, maar dat is op een zonnige dag met een drankje op het strand liggen ook, voor velen. Daar betaal je de rekeningen ook niet mee.
Jullie zijn in het leven geroepen om de gewone burgers te dienen, en niet om de gewone burger te pesten. Want wij gewone burgers houden er niet van om gepest te worden.