Politieacties breiden zich uit ..

• DePeter

Maar je moet wel zorgen dat je diegene treft die het betreft en dat is niet de burger.

Kijk dat jullie je stem willen laten horen voor een betere CAO daar is niets mis mee, van mij mag je maar als daar de burger de dupe van is dan heb je mijn zegen niet.

Zo slecht is het salaris nu ook weer niet, bovendien ze hebben je niet met een touw om je nek gevangen en je in deze baan geduwd, dat heb je nog altijd vrijwillig gedaan.

Bovendien wie heeft er tegenwoordig nog een dienstwagen en Design werkkleding gemaakt door een “koeterejie”;)

grtzzz

Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.

• jobthecop

Begrijp ik het overigens goed dat de korpsleiding van IJsselland een kort geding tegen de bonden heeft aangespannen zodat de acties niet door konden gaan? Dat schept een leuk werkklimaat voor de komende tijd……

• - Gerard -

rijsbergen Schreef:

——————————————————-

> Maar als alle agenten lekker thuis blijven daar

> zijn de burgers niet de dupe van denk jij???

Nee hoor, denk ik helemaal niet.

> Beetje simplistische gedachtegang in mijn ogen.

Ja, als ik dat zou denken wel.

> Lekker maximaal roven, jatten en verkrachten dan

> de komende dagen want er is toch niemand die er

> iets aan kan doen.

Inderdaad, mooi kut.

> Nee, ik moet zeggen, het is een hele goede

> doordachte oplossing

Zeg rijsbergen, ik kan de gevolgen ook wel overzien, dat hoef je mij niet uit te leggen. Maar telkens burgertje pesten is de oplossing ook niet….. blijkt al een paar jaar. Dus, effe doorbijten, massaal thuisblijven … enige oplossing. Laat maar eens zien dat jullie voor elkaar opkomen, al geloof ik daar zelf niet in. En, als jullie massaal thuis zouden blijven, of collectief jullie ontslag zouden aanbieden, dan haal je het nieuws wel. Mag de minister naar de tweede kamer komen en al dat toneel.

Dat politiecao-tje …. raakt verder niemand hoor. Ik denk dat als je nu 1.000 mensen op straat zou vragen of ze iets weten van de politieacties, er 999 niets van weten.

• - Gerard -

Ik vind burgertje pesten kinderachtig.

• Plukkie

een rechter die motiveert dat het niet kan omdat de pleuris uitbreekt als je een spelletje niet laat doorgaan

en wat je niet kan laten doorgaan zonder de politie want ook dan word de tent afgebroken

Zover is de maatschappij dus..

Uitspraak is begrijpelijk

Het ligt ook niet aan de rechter.

Maar mooi vind ik het niet

• Plukkie

Kan, anderzijds vind ik dat wel weer een verantwoording aannemen, als men denkt dat de openbare orde in gevaar is door een actie mag dat getoets worden.

of is dat geen verantwoorde houding van de korpsleiding?

• - Gerard -

En een stuk makkelijker voor de korpsleiding, want die functies komen vast niet voor in de cao van de pliessie.

• - Gerard -

Misschie moet je mijn eerste alinea in de openingspost nog eens lezen. (tu)

• Plukkie

Het verschil is dat jij bezig bent met last van

ook in die alinea

terwijl de rechter het heeft over openbare orde.

Dat is (in jurdische zin) een goed argument (wettelijk gebaseerd)

Het is niet mooi dat je daarom een actie niet zou kunnen uitvoeren.

Daarbij geef je zelf al te kennen dat een actie die niemand lastig vind “nuteloos” is,

en je andere voorstel, ik denk dat het duidelijk word door deze uitspraak hoe onuitvoerbaar dat is en ook onwenselijk.

Een voetbal wedstrijd aflassen doet ook geen onomkeerbare schade, compleet geen politie hebben kan dat wel.

• - Gerard -

Ik denk dat wellicht velen zich vergissen. Mij is wel duidelijk dat de individuele agent er niet toe doet, en ik denk dat het ook zo moet zijn. Schrijf dat ook al jaren op dit prikbord. Zelf heb ik ook als beeld, en dat klinkt misschien wereldvreemd voor velen, dat de politie, als instituut, een middel van de overheid is met een duidelijk doel; handhaving en opsporing. Dat wordt gedaan door mensen … dat moge duidelijk zijn, maar de verantwoordelijkheid van de overheid is heel duidelijk en veel belangrijker dan de mensen die er werken; handhaving en opsporing. Zelf vind ik het ‘te gek voor woorden’ dat de politie over vakbonden beschikt, gezien, nogmaals, de verantwoordelijkheid van de overheid. Aan de andere kant, wel begrijpelijk omdat de politie vooral bestaat uit mensen. Er bestaat zelfs een cao voor de politie. Vanuit mijn visie, volstrekt onbegrijpelijk en ook onlogisch.

Ik kan nu wel eindeloos naar woorden zoeken om het voor elke agent in Nederland duidelijk uit te leggen. Maar eigenlijk, en helaas hoor, ik heb elke dag het diepste respect voor de individuele agent die zijn stinkende best doet, wordt het beeld dat ik heb van de verantwoordelijkheden (wettelijk vastgelegd) uiterst pijnlijk duidelijk als je de berichtgeving leest deze week over defensie.

Er worden door de minister 10.000 mensen ‘afgevoerd’ uit het bestand van overheidspersoneel. Voor 6.000 mensen betreft het gedwongen ontslag, 4.000 gaan met pensioen of vloeien op een andere manier af. Die mensen zijn nog niet weg, wat voor die 6.000 mensen (en hun gezinnen) waarschijnlijk een persoonlijk drama is, en defensie gaat op zoek naar 3.000 nieuwe medewerkers. Onbegrijpelijk zou je kunnen zeggen maar het argument is ook hier weer de wettelijke verantwoordelijkheid van de overheid. En nou ga ik die specifieke verantwoordelijkheid van defensie niet uitleggen, want dat raak de politie helemaal niet en is dus ook niet politiegerelateerd.

En zo is het, de keiharde werkelijkheid wat mij betreft.