Politieacties breiden zich uit ..

• wim76

Een CAO voor de politie vind je vreemd? Denk je dat de overheid wordt gerund door wat anders dan mensen?

• - Gerard -

Nee, dat denk ik niet.

• rijsbergen

Waarom vind je het onlogisch dat er een CAO is voor politieagenten?

• - Gerard -

Omdat alles ook is te regelen in een ambtenarenreglement voor zover dat al niet het geval is. Wat vind jij dat werknemer en werkgever zouden moeten overeenkomen in een cao en dat NIET in een reglement zou kunnen passen?

• rijsbergen

Extra vergoedingen, de stijgingen hiervan, loonstijgingen?

• - Gerard -

En dat moet in een cao? Kan wel op een A4 bijgevoegd worden.

• rijsbergen

Wat jij wilt gerard. Ik zou zeggen, mail het even door aan desbetreffende minister. Maar wat heeft dat precies met deze topic van doen?

• - Gerard -

Alles. Vandaar ook de titel ‘Ambtenaren, is van een andere orde’.

Ik ben altijd de mening toegedaan dat wanneer een agent mij aanspreekt, hij de overheid vertegenwoordigt. Vandaar dat ik ook regelmatig schrijf dat de mening van een politieagent mij niet interesseert. Ik vind dat een agent zich dient te beperken tot zijn (wettelijke) bevoegdheden. Rij ik door rood, dan geeft de agent mij een bekeuring, en verder hoeft hij niets toe te lichten. Hooguit noemt hij het artikel waar het door rood rijden strafbaar is gesteld. Want die toelichting is niet aan de agent, hij maakt de wetten niet, hij handhaaft. Daar staat tegenover dat ik een broertje dood heb aan ‘betrokkenen’ die een jankverhaal houden waarom ze door rood rijden. Staat ook nergens in de wet dat hij met een reden wel door rood mag rijden.

Van beide kanten dus oeverloos geklets. Zinloos.

En wat komt er dan uiteindelijk van al dat geklets? Een Gerrit van de Kamp van een politievakbond die twittert: “#CAOPOLITIE voetbalhooligans hebben gelijk … zij bepalen wat er in dit land mag tav misdragingen. Angst regeert…. Geweldig land Nederland.” En dan ben je wat mij betreft ver over de grens gegaan. Want agenten, ook zo'n voorzitter, gaan hier helemaal niet over. En als je als agent de overheid vertegenwoordigt dan voer je uit, en ventileer je niet jouw privémening.

Eerder hadden we het zinloze geklets over de dierenpolitie, door sommigen, zelfs korpschefs, caviapolitie genoemd. Ze zijn tegen, ventileren dat ook in de media, en het is allemaal volstrekt zinloos.

Politieagenten, ook weer een aantal korpschefs, is tegen de nationale politie, vertellen dat ook in de media, en het resultaat van dat geneuzel is dat er gewoon zoals door de overheid gewenst, een nationale politie komt.

En dan denk ik; wanneer dringt het besef eens door dat jullie een uitvoeringsinstantie zijn, ondergeschikt aan het bevoegde gezag, en niets in de melk te brokkelen hebben.

De minister heeft aangegeven hoe de lonen er van de politie uit gaan zien, en waar halen jullie dan doe moed vandaan om actie te gaan voeren? Is toch bij voorbaat, voorbeelden genoemd, volstrekt zinloos?

Dus, neem mijn voorstellen; massaal thuisblijven of neem ontslag, eens in overweging. Op een andere manier bereiken jullie toch niks.

• rijsbergen

massaal thuisblijven of ontslag nemen is ook geen optie toch?

Leve de anarchie??

• - Gerard -

Er zijn zat agenten die ontslag hebben genomen hoor. En binnen elke organisatie heb je medewerkers, die, wanneer een drol dwars zit, zich ziek melden. Maar ja …. de wil ontbreekt blijkbaar bij de agenten.

Goed, wij ‘gewone burgers’ zien het wel.