Politieacties breiden zich uit ..

• Plukkie

“Wat zie jij dan voor algemeen belang in een voetbalwedstrijd?”

Helemaal mee eens.

• Plukkie

Makkelijk gezegd

het werk ligt soieso niet voor het oprapen.

en er valt ook wat voor te zeggen dat de agenten wel willen, maar bepaalde voorwaarden niet gaan werken.

Persoonlijk vind ik het dan zwakker om de schouders op te halen en iets anders te gaan doen.

Daarbij ook dubbel wat je roept, nu heb je goeie agenten die wellicht want anders zouden gaan doen,

als die massaal het bijltje neergooien heb je helemaal niets meer over.

• Plukkie

"de 10.000 supporters zijn er misschien 150 relschoppers de rest komt voor zijn plezier en niet om te rellen.

Ik ging vroeger ook met mijn vader naar het voetbal kijken op zaterdagavond en dat was voor mij het hoogtepunt van de week"

Dat zijn aanstichters of meelopers?

Daarbij is de politie niet verantwoordelijk voor die 150 relschoppers

Hoe komt het dat die mensen rellen?

Politie is een pleister maar geen oplossing daarvoor.

• - Gerard -

Het mag wat mij betreft best hoor, het hebben over relschoppers, maar we hebben het nu even over de politieactie welke in het vooruitzicht ligt en waar ik niet vrolijk van word. Puur gezien vanuit de gezagsverhoudingen (burgemeester is het bevoegde gezag waar het de openbare orde betreft) en dat jullie de gewone burgers treffen die helemaal geen partij zijn in jullie conflict met de minister. Spreekt dan met de collega politieagenten af dat jullie niet komen werken. Blijf gewoon massaal thuis. Anders ben je volstrekt kansloos tegen deze minister. En dan niet mekkeren over de nooddienst die jullie kostte wat het kost toch wel draaien…. de minister wil het zo, dan krijgt hij het.

Ik schat in dat als 50.000 agenten morgen zeggen: wij blijven thuis, jullie zaterdag loonsverhoging hebben. Dus, even de tanden op elkaar en kom met iets zinvols en niet dat slappe getreiter. Want jullie huilebalken al jaren en geen minister of parlement die zich er iets van aantrekt.

• Plukkie

Ik vind dat je in de openings post nogal ageert naar de politie het word gewoon denigrerend

verder maak je alles wel simpel door te stellen dat het alleen om loon gaat,

ik lees uit elk bericht dat men een betere CAO wil

dat omvat meer dan alleen loon. (loonsverhoging zal daar een deel van uitmaken)

en voor de rest van je post (los van dat het een onverantwoorde sugestie is)

zoek eerst eens uit hoe en wat de politie kan en mag bij een staking.

(is allemaal wettelijk geregeld)

Het werk totaal neerleggen is voorzover kan nagaan geen optie

• - Gerard -

3 Dagen geleden was nog in het nieuws dat de arbeidsinspectie 12 korpsen een boete oplegt http://www.bnr.nl/meernieuws/317628-1203/politie-krijgt-boetes-van-arbeidsinspectie dus doe nou niet of de politie zich altijd aan de wet houdt.

Los daarvan. ik ken de beelden nog van al die bussen vol agenten uit heel het land, die naar Den Haag gingen. Nou, heeft dat wat opgeleverd? En jij mag het wel denigrerend opvatten maar ik zeg: pak een keer goed door, en ga niet met zinloze acties de burger voor de voeten lopen. Ik snap heel goed dat de politie een betere cao willen, maar wie wil dat niet? Duizenden bedrijven zijn al failliet, honderdduizenden werkloos geworden, en de politie wil meer. Tsja ….

Dus, nogmaals…. actie voeren prima, maar ga de gewone burgers niet pesten. Volgens mij moet dat allemaal niet zo moeilijk zijn, en, maar dat vind ik altijd bij ambtenaren die actie voeren en de gewone burger daarmee voor de voeten lopen; we vinden jullie er echt niet leuker door. Het is gewoon pesten om je zin door te drijven.

• LM

Of de politie nu te weinig of genoeg verdient zal altijd wel een discussie blijven (zij de zeggen dat het ook om respect gaat lach ik toch wat uit, iedereen voelt wel aan dat het uiteindelijk gewoon om pegels gaat).

De timing van de politieacties is ongelukkig. De broekriem moet aangetrokken worden bij iedereen. In vele sectoren is dit al het geval.

• - Gerard -

Mooi ….http://www.ad.nl/ad/nl/5609/Nederlands-voetbal/article/detail/3233040/2012/03/29/Rechter-verbiedt-politieactie-tijdens-Eagles—Den-Bosch.dhtml

• rijsbergen

Maar als alle agenten lekker thuis blijven daar zijn de burgers niet de dupe van denk jij???

Beetje simplistische gedachtegang in mijn ogen.

Lekker maximaal roven, jatten en verkrachten dan de komende dagen want er is toch niemand die er iets aan kan doen.

Nee, ik moet zeggen, het is een hele goede doordachte oplossing

• wim76

Tjonge jonge,

Wat gedraag je je weer als een klein kind.

Kijk hier maar eens naar.

http://www.politieacties.nl/presentatie/