Ik heb een aantal postings verwijderd waarin prikkers elkaar uitmaken voor ‘gestoord’ e.d.
Gelieve zakelijk te blijven en niet op de man te spelen. Ook al is zijn/haar mening absoluut niet de uwe.
Mod Arie
Nogmaals. Verhaaltjes in de Televaag moet je zowiezo al met een grote korrel zout nemen. Men schrijft eerst en verifieert pas later.
Voor verkeerd fietsen kan je NIET worden aangehouden er moet dus meer gebeurd zijn wil je in de boeien geslagen worden.
Ik heb ook wel eens omstanders meegemaakt die (ondanks dat zij niet alles gezien hadden) commentaar hadden op een bepaalde handelswijze. Als je dan vervolgens uitlegt (waar helaas niet altijd de tijd en ruimte voor is) wat vooraf is gebeurd zijn ze het ineens helemaal met je eens.
Yep in artikel 285 Wetboek van Strafrecht is geregeld dat bedreiging strafbaar is. Het punt is wel dat de bedreigde kennis draagt van de bedreiging en zich ook bedreigd voelt en vervolgens daarvan aangifte doet. Geen aangifte geen zaak.
Inmiddels heb ik begrepen dat Geert Wilders aangifte heeft gedaan en dat betrokken persoon is opgepakt, gehoord en een dagvaarding heeft gekregen. De rechter zal nu moeten uitmaken of de betreffende uitlatingen als bedreigend zoals bedoeld in voornoemd artikel aangemerkt kunnen worden.
Dit is natuurlijk een vergelijking die geheel mank gaat. Nederlands stelt als taal internationaal gezien niets voor maar Engels is een wereldtaal.
Het is voor veel Nederlanders de tweede taal en bovendien een verplicht vak in het voortgezet onderwijs.
Dat het geen vereiste is om bij de politie te komen werken vind ik dan ook erg vreemd, zeker in een wereldstad als Amsterdam.
- Gerard - Schreef:
——————————————————-
> Dat meen ik wel. De Nederlandse politie zou eens
> een paar dagen op les moeten bij hun Spaanse
> collega's. Die rammen er ook gelijk op los. En zo
> win je vanzelf het gezag terug …. maar ja, de
> ‘legerleiding’ hier wil er niet aan, dus sollen
> maar met de Nederlandse agenten.
Met deze opmerking geef je wel je visitekaartje af.
Je kan inderdaad niet aangehouden worden voor het tegen de richting in fietsen omdat in de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften zulks niet toegestaan is. Je kan wel aangehouden worden als je na de constatering van deze gedraging, weigert te identificeren of je niet kunt identificeren. Ook als je het opmaken van de bekeuring actief hindert, verhinderd of belemmert kan je aangehouden worden.
Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?