Agente schopt verdachte

• Bram

Plaats onder dit topic uw mening of reactie m.b.t. het recent op You-tube verschenen filmpje waarin te zien is hoe een agente geweld gebruikt bij een arrestatie en waarover op dit moment in de media veel te doen is.

Stel gerust vragen of plaats uw mening, graag wel voorzien van argumenten die tot discussie kunnen leiden.

Voor alle reacties geldt: als Arie of ik vinden dat ze niet door de beugel kunnen worden ze verwijderd.

Als de discussie extreme vormen aan gaat nemen wordt deze geheel gesloten.

vriendelijke groet,

Bram.

• Pa-Caroni

Bedankt Bram, dat je oprecht de gelegenheid geeft om te reageren, ik ben het ook helemaal met je eens dat reacties correct moeten plaatsvinden. Op dit moment buigen een aantal instanties zich over deze kwestie, o.a. de Ombudsman, in dat licht moeten we ook wel de onderzoeksresultaten afwachten. Zo gaat dat nu eenmaal in een democratie samenleving. Wellicht missen we een aantal feiten om tot een objectief oordeel nu te komen, of een reactie daarop. Maar nogmaals mijn dank voor de mogelijkheid om te kunnen reageren.

Groet.

• DePeter

Ik zou het graag anders zien maar ik geloof de getuigen die verklaren dat de man niets anders deed dan daar liggen te slapen. Okay dat mag niet en is dus niet toelaatbaar, maar om dan deze vorm van geweld te gebruiken dat gaat me toch echt te ver.

Zeker wanneer de man al op de grond ligt en dan nog een paar knietjes geven kan er bij mij niet bij.

Dat manwijf (sorry maar zo zie ik haar) zou eens een gedegen test moeten krijgen waaruit zou moeten blijken of ze wel capabel is om agent te zijn. Gezien haar gedrag twijfel ik daar aan.

Als agent moet je zeker op kunnen treden maar wel naar gelang de situatie, en naar wat ik zie was geweld overbodig.

Beide zijn een schande voor het het gehele Nederlandse korps, en ik hoop ten zeerste dat dit geen negatieve uitwerking naar de rest van de agenten zal hebben.

Wat me overigens nog het meest verbaasd is dat beide zich volgens nu.nl ziek hebben gemeld. Ik kan dat niet controleren maar er zijn vast agenten die dit kunnen bevestigen. En als dat waar is dan zouden ze direct ontslagen moeten worden, want dan ben je al helemaal niet geschikt om in stresssituaties te opereren.

Ik walg van dit soort mensen, die misbruik maken van hun maatschappelijke positie.

grtzzz

• ¥ Lotje ¥

Tis natuurlijk niet goed te praten maar………………. je moet het van 2 kanten zien vermoed ik .

Kijk ze houden die man daar aan . de agente zie je een knietje geven maar…… ( die man maakte wel meer amok daar in die buurt) kan het ook niet zo zijn , dat die man wat gezegd heeft. , misschien bedreigd of zo ., naar de agenten toe .????

kijk dat hebben mensen de omgeving niet gehoord misschien . Tis gauw roepen van dit en dat……… .Je ziet een ding en het andere hoor je niet…….. kan zomaar gebeuren toch???En waarom doet hij zelf , de man dus, geen aangifte?????

ow sorry heb het gevonden de man heb wel aangifte gedaan zie ik nu:

Dronken man doet aangifte tegen schoppende agente

donderdag 21 juni 2012 08:42

Het Openbaar Ministerie (OM) gaat een zaak maken van de agente die een dronken arrestant verschillende keren heeft geschopt. De agente is aangemerkt als verdachte. De dronkaard heeft inmiddels aangifte gedaan.

Een agente schopt een dronken man diverse keren Een agente schopt een dronken man diverse keren

Doordat ze nu wordt verdacht, heeft de agente recht op een advocaat en ze kan zich op het zwijgrecht beroepen. Als getuige in een zaak zou ze die rechten niet hebben.

Het OM zegt de vrouw omwille van de zorgvuldigheid als verdachte te beschouwen. Ze wordt verdacht van mishandeling.

Geen schorsing

De agent die erbij stond terwijl de arrestant werd geschopt, is niet aangemerkt als verdachte. De politie onderzoekt het incident, dat is gefilmd. Het onderzoek moet dinsdag zijn afgerond. De twee betrokken agenten zijn niet geschorst. Wel zijn diverse betrokkenen, onder wie de agenten, gehoord over de zaak.

De dronken man heeft woensdag aangifte gedaan van het incident, waarbij hij verschillende keren een knietje kreeg. Hij werd door agenten gehoord en besloot aangifte te doen.

De 29-jarige man van Oost-Europese afkomst werd zondag aangehouden voor openbare dronkenschap, verzet bij arrestatie en belediging van agenten. Hij moest een nacht in de cel blijven en kreeg een boete van 480 euro.

Agressief

Volgens een politiewoordvoerder zijn er tegenstrijdige verklaringen over het incident. De agente beweert dat de dronken man agressief reageerde. Ooggetuigen geven andere verklaringen.

Nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer begint een breed onderzoek naar buitensporig politiegeweld, meldt het Algemeen Dagblad. Hij vindt de Rotterdamse zaak zo schokkend, dat hij niet op het politie-onderzoek wil wachten.

bron: elsevier

• - Gerard -

Dat beide zich ziek gemeld hebben, zal ze wel opgedragen zijn door de werkgever, ze zijn immers niet geschorst en de werkgever is dat vooralsnog ook niet van plan.

Ik weet niet precies wat ik met het fimpje moet. Aan de ene kant vind ik dat de politie gewoon keihard mag optreden, aan de andere kant. Deze politievrouw zie ik een ‘nuchtere’ man niet zo schoppen, want dan is ze zelf aan de beurt. Leuk hoor, vrouwen bij de politie, maar ze zijn natuurlijk geen partij voor een man. Dus ja, dubbel, dubbel. Kijk, zo'n politievrouwtje mag hopen dat ze de man niet een keer alleen tegenkomt en dat de man dan nuchter is.

Ja, dus … eigenlijk vind ik, als ik uitsluitend naar de beelden kijk en met de kennis uit de media dat de man dronken was, dit optreden van de politieagente volstrekt overbodig. Maar dat wil niet zeggen dat de politieagente daarom fout gehandeld heeft ….. omdat ik iets vind.

• DePeter

Gerard dit heeft niets met keihard optreden te maken, dit is geweld gebruiken.

Stel dat jij zo behandelt zou worden door een agent/e zou je dan niet terug slaan? Ik wel, en jij ook en velen met ons zouden dat doen.

Het idee dat dit zou kunnen gebeuren vind ik onprettig.

Gelukkig ken ik een aantal agenten persoonlijk en daar is er geen een van waarvan ik het vermoeden heb dat die tot zulks geweld zou kunnen overgaan. En dat geeft me dan weer een goed gevoel, gelukkig maar.

Maar nogmaals dat “Manwijf” en haar collega ontslaan is wat mij betreft de enige optie. En dat zou een goed teken naar de burger zijn.

grtzzz en een prettig en vooral rustig weekend voor iedereen.

P

• Planner

DePeter

Gelukkig ken ik een aantal agenten persoonlijk en daar is er geen een van waarvan ik het vermoeden heb dat die tot zulks geweld zou kunnen overgaan.

En jij denkt dat mensen uit de omgeving van deze agente haar wel in staat achten om, zonder enige aanleiding een verdachte te gaan schoppen, want dat is kennelijk de conclusie die jij, en met jouw vele anderen, al bij voorbaat hebben getrokken op basis van een filmpje van een minuut, waarbij de aanleiding van dit incident niet in beeld is gebracht, verklaringen van getuigen haaks op elkaar staan, we niet weten wat de verklaringen van de agenten zijn en het onderzoek nog vollop bezig is.

Jij, en met jouw vele anderen, hebben haar al veroordeeld, de enige optie is ontslag en dus is elke andere (mogelijke) sanctie, als die er al gaat komen, onvoldoende.

Wat betreft dat prettige weekend. Elke politieagent loopt dit weekend, en op elk ander tijdstip, de kans in een situatie te komen waardoor hij/zij zich genoodzaakt ziet om geweld te gebruiken en daarbij een grote kans loopt dat dit gefilmpd wordt, vervolgens op internet geplaatst wordt en heel Nederland over hem/haar heenvalt omdat elke vorm van geweld voor de meeste mensen niet iets is waar men dagelijks mee te maken heeft en het dus al snel dit soort reacties oproept.

In dit land wordt een ieder, dus ook politieagenten, geacht onschuldig te zijn, totdat het tegendeel is bewezen. Dat bewijs is echter niet de publieke opinie, maar wordt geleverd door het onderzoek van de politie, rijksrecherche en OM en zal wellicht worden voorgelegd aan een rechter.die daar uiteindelijk een oordeel over zal vellen.

• - Gerard -

DePeter Schreef:

——————————————————-

> Gerard dit heeft niets met keihard optreden te

> maken, dit is geweld gebruiken.

Daartoe is de politie toch bevoegd, of ben ik nou gekke Henkie?

>

> Stel dat jij zo behandelt zou worden door een

> agent/e zou je dan niet terug slaan? Ik wel, en

> jij ook en velen met ons zouden dat doen.

Zoals je in de media hebt kunnen vernemen was de was de man dronken en kon zich van het voorval niet herinneren. Hem is gewezen op het filmpje en daarna heeft hij besloten aangifte doen.

> Het idee dat dit zou kunnen gebeuren vind ik

> onprettig.

Ik (nog) niet, omdat de resultaten van het onderzoek mij nog niet bekend zijn.

> Gelukkig ken ik een aantal agenten persoonlijk en

> daar is er geen een van waarvan ik het vermoeden

> heb dat die tot zulks geweld zou kunnen overgaan.

> En dat geeft me dan weer een goed gevoel, gelukkig

> maar.

>

Tja, aan een gevoel heb van jou heb ik niks. Wie weet wat jouw kennisen allemaal op en tijdens het werk doen. Jij en ik zijn er niet bij.

> Maar nogmaals dat “Manwijf” en haar collega

> ontslaan is wat mij betreft de enige optie. En dat

> zou een goed teken naar de burger zijn.

Je loopt op de muziek vooruit, wacht nou even de resultaten van het onderzoek af. Misschien heeft deze agenten volledig juist gehandeld.

Ik weet, uit de media, dat de man al klappen had gehad, hij pepperspray heeft ondergaan, en nog staat hij met zijn rug naar de muur gericht. Misschien dacht die agente: niets helpt, dan stap 3: een knietje….. Ik ken de handelswijze om een verdachte die nergens op reageert, aan te houden met geweld niet.

> grtzzz en een prettig en vooral rustig weekend

> voor iedereen.

>

> P

Jij ook …. en je doet er verstandig aan, nogmaals, het onderzoek af te wachten. Straks heb je VET ongelijk …. en dan?

• DePeter

Welke aanleiding zou volgens jou dan deze vorm van geweld rechtvaardigen? Zal ik het zeggen? GEEN ENKELE!!!!

En ja ontslaan dat “wijf”en ook de collega die er bij stond, die vent had in moeten grijpen toen zij de eerste schop gaf.

Niets maar dan ook helemaal niets gaf volgens de beelden aanleiding tot dit geweld, en wat vooraf geweest is dat boeit me niet. De man stond alleen maar, en ik kan nergens op de beelden zien dat hij zich misdroeg, de enige die zich misdroeg waren de agenten.

• DePeter

Ik hoef geen gelijk of ongelijk te hebben, daar gaat het mij niet om.

Ik reageer enkel op wat ik zie, en niets maar dan ook helemaal niets rechtvaardigd dit soort geweld.

Man was niet agressief ten tijde van de beelden, okay mss vooraf maar dan nog hoef je als hij rustig is nog niet even je gram te halen.

En nee je bent gekke henkie niet, ik bedoelde onnodig geweld gebruiken.

grtzzz