Agente schopt verdachte

• KlaasVaak.

Een betere democratie wil je?

Een toets over de materie waar men over denkt te gaan stemmen zou uitkomst kunnen bieden. Bijvoorbeeld:

Tijdens het uitbrengen van je stem wordt door de stemcomputer gevraagd:

U wilt stemmen op de VVD.

1. Noem minimaal 5 punten uit het VVD programma.

2. Noem minimaal 5 leden van de partij.

Want waarom hebben we wel een inburgeringsprogramma voor iedereen die naar Nederland wil komen,

maar waarom mag iedere nono de nieuwe regeringssamenstelling vern##ken door willekeurig te stemmen of door proteststemmen uit te brengen.

Nu kan elke debiel, sorry voor de geestelijk gehandicapten op deze wereld, een stem uitbrengen.

Getuige de stemmers op de PVV die dat deden om de andere partijen een hak te zetten.

Dat we daardoor een regeringsperiode niets vooruit gekomen zijn doet er niets toe.

En het hot-item van de PVV de islam en islamisering etc. En daar is door het gedoogkabinet niets van terecht gekomen.

En wat is het voor de komende verkiezingen: Europa.

Is de Islamisering dan ineens geen issue meer? En is dat te danken aan de inspanningen van de PVV?

Of is er stiekem niets veranderd maar is nu Europa het magische toverwoord dat de kiezers zal overhalen om opnieuw op de PVV te stemmen.

En gaat ons dat dan dit keer vooruit brengen?

• DePeter

Je hebt zeker een punt, alleen denk ik dat dat nooit zal worden uitgevoerd.

• Planner

Bij degenen die het onderzoek hebben uitgevoerd, nog bij het OM, de externe deskundigen die men er naar heeft laten kijken, nog bij de overgrote meerderheid van de gemeenteraad is er geen twijfel. En ja, er zullen altijd mensen zoals jij, BennieMak, onze wetenschapsjournalist en gemeenteraadslid Bonte zijn die twijfelen.

Maar in ons land (en vele andere landen) is een ieder onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Door degenen die twijfelen is helemaal niets bewezen, jullie blijven slechts iets roepen op basis van een filmpje, maar aangezien het onderzoek heeft uitgewezen dat de agenten juist hebben gehandeld krijgen de agenten in dit geval “gelijk”. Als jij ooit een keer ergens van verdacht wordt, dan werkt dat net zo.

• Planner

BennieMak

Niet waar. Het filmpje is duidelijk

Heb jij het artikel wel (goed) gelezen? Jij blijft (alleen) maar terugkomen op het filmpje, maar het artikel gaat over veel meer. Hij bedenkt erbij wat er voor de start van het filmpje allemaal gebeurd is, haalt er andere zaken bij waar hij ook geen ondetrzoek naar gedaan heeft,

BennieMak

een zatte tor krijgt een paar ferme rossen, terwijl iedere weldenkende burger dit behoorlijk overdreven vindt

Begrijp ik je goed als jij hiermee zegt dat wanneer de onderzoekers, het OM, externe deskundigen, gemeenteraadsleden en vele anderen die dit niet met je eens zijn volgens jouw geen “weldenkende mensen” zijn?

BennieMak

En ik blijf in herhalingen vervallen, ik denk dat dit een behoorlijke eye-opener is voor vele burgers. Of het onderzoek is partijdig, dan wel de wetgeving niet zoals het in een democratie betaamt…

Als het in dit land allemaal zo slechts is, waarom blijf je hier dan? In welk land is het volgens jouw allemaal beter geregeld? En denk jij dat daar niet van dit soort filmpjes bestaan?

BennieMak

Ik moet brood op de plank brengen, dus kan er geen dagtaak van maken:

Als ik jou moet geloven zijn vele mensen het met jouw eens. Als dat het geval is, en jij vind dat het anders moet, dan richt je een politieke partij op die het allemaal anders gaat doen of sluit je aan bij een partij die het met je eens is (Groen Links in Rotterdam?). Daar krijg je goed voor betaald, de wachtgeldregeling schijnt ook goed te zijn, hoewel inmiddels wat versoberd, maar ja, met zo;n grote aanhang hoef jij daar natuurlijk helemaal geen gebruik van te maken! Je zult alleen wel andere politici van jouw gelijk moeten kunnen overtuigen, en met alleen een grote mond kom je dan niet ver.

BennieMak

De politiebonden maken er ook een politiek item van. Waar de schoen wringt is onwetendheid van de burgers, terwijl ze als lidmaat daarover kunnen stemmen. Uitleg over onze democratie ontbreekt volledig tijdens de schoolopleiding.

Ja, er is bij jouw waarschijnlijk iets mis gegaan….

• Otis

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Ik heb inderdaad ‘het gezag’ over mijn kinderen,

> zoals dat is vastgelegd in de wet. En het kan

> zelfs zo zijn dat wanneer ik dat gezag niet

> verantwoordelijke aankan, ik dat gezag kwijtraak

> door het ingrijpen van een rechter. Als ik tegen

> mijn zoon zeg dat hij naar school moet, dan gaat

> hij naar school en dan interesseert het mij geen

> ruk wat hij daar van vindt. ook de knuppel bij de hand, en bij niet luisteren trappen?

>

> De politie heeft, vertegenwoordigt, het gezag van

> de overheid in de openbare ruimtes. Dus, als een

> agent een dronkelap aanspreekt op straat en

> aanwijzigingen geeft dan moet die dronkelap die

> aanwijzingen opvolgen. Bij geen gehoor, of zelfs

> geweld tegen de politie, wordt er opgetreden. Dat

> doen de agenten niet, dat optreden, omdat ze zelf

> vinden dat iemand dronken op straat ligt daar niet

> mag liggen maffen, maar omdat de overheid niet wil

> dat dronkelappen op straat liggen te maffen.

>

> Er werd dus eerst even met de knuppel een por

> gegeven om de man wakker te maken, waarop de man

> agressief reageerde. En helemaal aan het eind -als

> het filmpje begint-, de man had al aan 1 hand een

> handboei en was al gepepperd, wordt de man gericht

> getrapt. Vandaar: helemaal niks meteen.

>

> Maar goed, ik lul tegen een muur …krijg ik het

> idee en leven wij in twee verschillende werelden.

> Beetje zinloos om jou nog te woord te staan. Ik ga

> wat leuks doen.

• - Gerard -

Goed Els, gaan we weer. (ik word zo moe van dit geneuzel op SBS6 en De Telegraaf niveau). De politie is wettelijk bevoegd geweld toe te passen, ik niet. Uit onderzoek van de autoriteiten die er over gaan, en dat ben JIJ in ieder geval NIET, bleek de agente juist gehandeld te hebben. Dan moet het DUS einde discussie zijn, of snap jij dat nou werkelijk niet?