Agente schopt verdachte

• KlaasVaak.

Bonte zei ook “het natrappen (door de agente) van de geboeide verdachte”

Hij vergat alleen dat de handboei maar aan 1 pols van de verdachte zat en dat dat kwam door geweld van de verdachte.

Hier de uitzending van de vijfde dag.

Realiseer je dat als Bonte voor het stadhuis een interview staat te geven aan de vijfde dag en Rijnmond TV

binnen in het stadhuis het spoeddebat (dat Bonte aanvroeg) in volle gang is en men zich daar dan afvraagt waar Bonte eigenlijk is.

• - Gerard -

Mentaliteit Schreef:

——————————————————-

> Deze vergelijking gaat vanzelfsprekend niet op. De

> relatie tussen een ouder en kind is iets volkomen

> anders dan de relatie tussen een politieagent en

> een burger.

Beide zijn een gezagsverhoudingrelatie.

> En er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen

> “iets zeggen” of meteen maar grof in het kruis

> trappen/in elkaar slaan.

Helemaal niks: meteen.

> Bovendien behoort een politieagent wel wat te

> kunnen hebben wat verbaal geweld betreft.

Omdat? Ik weet niet of de Rotterdamse agenten, volgens jou, maar iets gewend moeten zijn maar waar ik woon is het zo: grote smoel en beledigen is direct 800 euro boete. Dus …. JIJ kunt vinden dat de politieagent wat moet kunnen hebben hier krijg je een ‘keurig antwoord’ van de politie in de vorm van een forse sanctie.

> Ik ben dus in het geheel niet onder de indruk van

> je argumenten.

Dat zal wel niet.

• Bart

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Mentaliteit Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Deze vergelijking gaat vanzelfsprekend niet op.

> De

> > relatie tussen een ouder en kind is iets

> volkomen

> > anders dan de relatie tussen een politieagent

> en

> > een burger.

>

> Beide zijn een gezagsverhoudingrelatie.

Wanneer jij de relatie van een ouder tot een kind als een gezagsverhoudingrelatie ziet dan is er iets ernstigs mis met je.

Dus een kind dat een grote mond heeft ook maar meteen in het kruis schoppen?

>

> > En er zit natuurlijk wel een groot verschil

> tussen

> > “iets zeggen” of meteen maar grof in het kruis

> > trappen/in elkaar slaan.

>

> Helemaal niks: meteen.

Belachelijk !!

>

> > Bovendien behoort een politieagent wel wat te

> > kunnen hebben wat verbaal geweld betreft.

>

> Omdat? Ik weet niet of de Rotterdamse agenten,

> volgens jou, maar iets gewend moeten zijn maar

> waar ik woon is het zo: grote smoel en beledigen

> is direct 800 euro boete. Dus …. JIJ kunt vinden

> dat de politieagent wat moet kunnen hebben hier

> krijg je een ‘keurig antwoord’ van de politie in

> de vorm van een forse sanctie.

>

> > Ik ben dus in het geheel niet onder de indruk

> van

> > je argumenten.

>

> Dat zal wel niet.

• - Gerard -

Ik heb inderdaad ‘het gezag’ over mijn kinderen, zoals dat is vastgelegd in de wet. En het kan zelfs zo zijn dat wanneer ik dat gezag niet verantwoordelijke aankan, ik dat gezag kwijtraak door het ingrijpen van een rechter. Als ik tegen mijn zoon zeg dat hij naar school moet, dan gaat hij naar school en dan interesseert het mij geen ruk wat hij daar van vindt.

De politie heeft, vertegenwoordigt, het gezag van de overheid in de openbare ruimtes. Dus, als een agent een dronkelap aanspreekt op straat en aanwijzigingen geeft dan moet die dronkelap die aanwijzingen opvolgen. Bij geen gehoor, of zelfs geweld tegen de politie, wordt er opgetreden. Dat doen de agenten niet, dat optreden, omdat ze zelf vinden dat iemand dronken op straat ligt daar niet mag liggen maffen, maar omdat de overheid niet wil dat dronkelappen op straat liggen te maffen.

Er werd dus eerst even met de knuppel een por gegeven om de man wakker te maken, waarop de man agressief reageerde. En helemaal aan het eind -als het filmpje begint-, de man had al aan 1 hand een handboei en was al gepepperd, wordt de man gericht getrapt. Vandaar: helemaal niks meteen.

Maar goed, ik lul tegen een muur …krijg ik het idee en leven wij in twee verschillende werelden. Beetje zinloos om jou nog te woord te staan. Ik ga wat leuks doen.

• Planner

Rik Smits

Het is moeilijk uit te maken wat ongepaster is: het schielijk door het Openbaar Ministerie (OM) seponeren van de aangifte inzake het via YouTube bekend geworden geweld van een Rotterdamse agente tegen een bezopen zwerver, of de irritatie die haar korpschef dinsdag ventileerde over het protest daartegen door burgers ‘zonder het hele verhaal te kennen’. Wel is duidelijk dat zowel de agente als de korpschef blijk geeft van een bedenkelijke, gevaarlijke mentaliteit.

Wat ongepast is dat deze meneer de conclusies van het onderzoek naast zich neer legt, daar waar deze conclusies ook door de politiek breed gedragen wordt. In de uitzending van Debat op 2 van gisteren was hij ook aanwezig. Hij had het daar over gezag. Hij heeft kennelijk geen enkel gezag voor het OM; de gemeenteraad van Rotterdam, de Tweede Kamer en de regering, Net als dhr. Bonte, die zelfs zijn eigen democratisch verkregen positie misbruikt om diezelfde democratie te ondermijnen….

• BennieMak

Lees het stukje eens…

Eerlijk gezegd krijg ik hierbij ook een wansmaak van partijdigheid. Wansmaak en onderbuikgevoel is geen feit. Een gunstige verklaring van een omstander blijkbaar wel.

• KlaasVaak.

Lees het stukje eens…

Dat heb ik gedaan…http://politie.startpagina.nl/prikbord/15607951/15635070/re-uit-trap-van-agente-blijkt-gevaarlijke-mentaliteit#msg-15635070

• Planner

Er is een journalist die een stuk in de krant schrijft, waar geen enkel onderzoek aan ten grondslag ligt, maar gewoon een opsomming is van veronderstellingen onderbuikgevoelens, waarvan je zelf zegt dat dat geen feiten zijn (dan zijn we het daar in ieder geval over eens!). Em dat bedoel jij dus met “waar dus aan wrdt getwijfeld”. Ja, dat is inderdaad een heel “sterk” argument….

• BennieMak

Planner Schreef:

——————————————————-

> Er is een journalist die een stuk in de krant

> schrijft, waar geen enkel onderzoek aan ten

> grondslag ligt, maar gewoon een opsomming is van

> veronderstellingen onderbuikgevoelens,

Niet waar. Het filmpje is duidelijk een zatte tor krijgt een paar ferme rossen, terwijl iedere weldenkende burger dit behoorlijk overdreven vindt.

En ik blijf in herhalingen vervallen, ik denk dat dit een behoorlijke eye-opener is voor vele burgers. Of het onderzoek is partijdig, dan wel de wetgeving niet zoals het in een democratie betaamt…

Ik moet brood op de plank brengen, dus kan er geen dagtaak van maken: De politiebonden maken er ook een politiek item van. Waar de schoen wringt is onwetendheid van de burgers, terwijl ze als lidmaat daarover kunnen stemmen. Uitleg over onze democratie ontbreekt volledig tijdens de schoolopleiding.

• DePeter

Dus bij twijfel krijgt de agent gelijk? Nu snap waarom je persé je gelijk wilt hebben.