Staat van de rechtsstaat

• ingrid003

Integendeel Gerard, ik vind het zelfs NOODZAKELIJK dat ik de grote Klaasvaak, politieagent te Rotterdam, moet uitleggen hoe de relatie tussen OM en politie is.Het is wel pijnlijk te moeten constateren dat Klaas hier blijkbaar niets van weet

• ingrid003

Tja daar heb je het al je hebt het over onafhankelijke onderzoek en dan kom jij met het OM en een oud korpschef die het onderzoek hebben verricht. Kun je net zo goed geen onderzoek doen.

• - Gerard -

En dat blijkt namelijk uit? Volgens jou….

• - Gerard -

Omdat jij het OM bijvoorbaat al verdenkt de politie een hand boven het hoofd te willen houden. Nou, zo ken ik het OM niet. Oké, er werken zat kneuzen bij het OM maar die gaan zelf de fout in en hebben dat, omdat ze grenzeloos arrogant zijn, zelf niet eens door. Maar, ik heb zelf altijd het idee, dat als het OM, een OvJ, een agent moet naaien, hij die agent dan ook flink naait.

En het is vrij zinloos om een onderzoek te laten verrichten door personen die helemaal niets met de politie te maken hebben. Kijk, de bevoegdheden van de politie worden door de minister toegekend, en dat is in gewone mensentaal, justitie. Of dacht jij dat een Opstelten in staat is zelf onderzoek te doen?

• BennieMak

Maak er maar een lolletje van: De democratie! Ik hoop dat mensen ooit zullen inzien wat ik wel inzie.

Ik zal zeker niet ontkennen dat ik alle wetten ken. Jij zult ook wel niet allemaal kennen, althans ik ben nog steeds niet uitgenodigd op het bureau vanwege je klacht over smaad.

De volgorde hier is:

1) Krakers hebben zich gehouden aan de instructie van het OM

2) De woordvoerder van de krakers stelt de inspecteur op de hoogte van zijn recht tot kraken

3) Plotseling loopt de inspecteur direct op de menigte in

4) De woordvoerder roept ‘Ho,ho,ho’

5) Dan roept de inspecteur ‘Ik wil de voordeur zien’

6) De woordvoerder roept ‘Nee, nee, nee’, waarom is niet duidelijk omdat het filmpje niet alles laat zien

7) Agenten beginnen in te slaan op de menigte

8) De menigte roept ‘Stop het geweld’

Dat bedoel ik dus met ‘Geef je verstand eens voorrang’.

Bovendien kennen we de rechterlijke uitspraak niet, althans kan het nergens vinden…

Ook zien we de kennelijke eigenaar vrolijk mee staat de beuken op de nieuwe bewoners van zijn pand. Hij moet vast denken dat rechts hier voorrang heeft…

• Planner

BennieMak

4) De woordvoerder roept ‘Ho,ho,ho’

Hij mag roepen wat hij wil

BennieMak

5) Dan roept de inspecteur ‘Ik wil de voordeur zien’

Hij geeft dus duidelijk aan wat hij wilt en gaat doen

BennieMak

6) De woordvoerder roept ‘Nee, nee, nee’,

Hij mag roepen wat hij wil, alleen roept hij het niet alleen, hij voegt ook de daad bij het woord, en dat is niet echt de bedoeling

BennieMak

waarom is niet duidelijk omdat het filmpje niet alles laat zien

Ik zie niet in wat het belang is dat de woordvoerder niet wil dat de inspecteur de deur wil zien. Hij dient gewoon met zijn handen van de inspecteur af te blijven.

BennieMak

7) Agenten beginnen in te slaan op de menigte

…. die hen belet om hun werk uit te voeren….

BennieMak

8) De menigte roept ‘Stop het geweld’

Het geweld wat zij zelf veroorzaken en waar zij zelf een einde aan hadden kunnen maken door de inspecteur en de agenten gewoon hun werk te laten doen en opzij te gaan.

BennieMak

Dat bedoel ik dus met ‘Geef je verstand eens voorrang’.

Je hebt het nu over de krakers?

Inderdaad is dit een beknopt overzicht van het gebeuren, en nu?

• ¥ breed ­­¥

Ben het met je eens rijsbergen, volgens bennie moet de politie in een hoekje gaan zitten en zichzelf laten slaan en schoppen:S

Jezus

• ¥ breed ­­¥

BennieMak Schreef:

——————————————————-

> En waat slaat dat op? Het humeur van de politie

> vorige week maandag, en het weer was onbewolkt?

> Ik ben klaar met jou.

Wat een totaal niet op rijsbergen vreemde reaktie geef jij:S

Nu lees ik `t pas.