Plukkie Schreef:
——————————————————-
> Maar natuurlijk heeft men niets te wissen en dat is de isue.
100% waar
> Vraag me alleen af of het gaat om feit dat er filmpje is gewist of dat ze de aanhouding onterecht vind.
Het filmpje toont beelden van de DJ.
Die aanhouding staat m.i. niet ter discussie.
Ik heb 2 andere filmppjes gezien om mijn mening op te baseren.
Daar is te zien dat hij de wapenstok tijdens het bergen uit de handen van de agent slaat.
Ook is te horen dat hij roept: “sla mij op mijn f*cking bek dan”.
Er wordt ook diverse keren gevorderd door meer dan 1 agent dat hij zijn verzet moet staken.
> Want uit de discussie kan ik nu wel de conclussie voorzichtig trekken dat als mevrouw vooraan mee
> staat te brallen, en met er neusje vooraan moet om het te filmen ze wel eens heel goed aan te merken kon zijn geweest als verdachte.
Ik moet ineens denken aan een hollende kleurling en zijn arrest. Filmen is niet verboden. Vooraan staan ook niet.
Zoals ik het begreep filmde zij de DJ en zegt het filmpje niets over haar mishandeling denk ik.
Ik heb al eerder gezegd:
Het zou pas leuk geweest zijn als een agent ipv de filmers weg te dwingen en te duwen…
eentje bij de arm te nemen en naast de DJ te zetten onder het mom: jij wilt filmen om iets te bewijzen.
Film je maat en laat iedereen het filmpje zien dat hij de bevelen om mee te werken en zijn verzet te staken negeert.
Dan is het filmen niet meer leuk. Ook het op internet plaatsen niet. Dat zou alleen maar in het nadeel van de DJ werken en in het voordeel van de politie.
Of de filmer staanhouden en het beeldmateriaal vorderen als bewijs. Het bewijst immers dat de verdachte zich verzet.
Niks wissen. De hele telefoon in beslag nemen. LOL
En dan mag de OvJ beslissen over de teruggave.
>en dan zou het gebruikte geweld niet “fout” zijn en wil half NL nu iemands carriere door het putje getrokken zien worden omdat hij mischien een fout knopje op de telefoon in drukte.
Als die domme agent het filmpje niet had gewist hadden we het bewijs gehad.
Hij heeft het wel gewist een daarmee gelijk de verdenking over onrechtmatig handelen op zich afgeroepen.