Wanneer horen we de echte waarheid?

• Mammie

jij stak toch je duim op:S

• Mammie

ambtenaren in funktie gaan soms tever in hun optreden, waarschijnlijk door eerder opgelopen frustratie in hun dagelijkse bezigheden.

daar mag best wel oog voor zijn.

• rijsbergen

Daar is ook oog voor en zodra men buiten het boekje gaat dan wordt men zeker wel op de spreekwoordelijke vingers getikt.

Maar in NL is momenteel de trend dat als de politie geweld gebruikt het meteen zogenaamd buitenproportioneel is, schandalig is en machtsmisbruik is.

Zonder ook maar iets van het voorval te weten reageert men tegenwoordig dat het een schande is en noem maar op.

Eerst afwachten en na het onderzoek je mening geven is een stuk beter lijkt me zo!

• - Gerard -

Ja, dat vind ik (zonder ‘t’).

En ik denk dat het goed zou zijn als er een Tv programma zou komen waarin dit soort filmpjes worden getoond en dat de politie, eventueel aangevuld door OvJ's en wat mij betreft rechters, aan die de ‘gewone burger’ eens een avondje gaat uitleggen hoe wij het in dit land wettelijk - dus de bevoegdheden maar ook de instructies van politieagenten- geregeld hebben.

Ik zie dat zo voor mij:

De politie toont de beelden, en dan nodigt het TV programma bijvoorbeeld die mafkees van een DJ uit, en dan gaan de politie, de OvJ en een rechter, aan de DJ eens haarfijn uitleggen wat WIJ ZIEN en wat de politie NIET FOUT doet. En dan hoor ik het publiek nu al met hun oren klapperen.

Mijn neefje van 21 geloof ik, ziet ook alleen 6 politieagenten tegen 1 burger optreden, en heeft daar ook geen goed woord voor over. En dat neem ik hem vooralsnog niet kwalijk want hem ontbreekt het nou eenmaal (HBO niveau) aan verstand (van de bevoegdheden en de ruimte om op te treden volgens de regels).

• Mammie

het is geen aanval op agenten, juist niet. wat ik me afvraag waar deze jongens en meisjes hun frustraties laten?

moeten deze mensen die de gruwelijkste dingen te zien krijgen maar een knopje uit zien te vinden?

het is een simpele vraag, ik ken meerdere politieagenten persoonlijk, hun hebben geen echt antwoord hierop.

• Punisher

Dat gaat echt niet gebeuren, want de politie en het OM als werkgever laten meer dan regelmatig hun werknemers gewoon in de kou staan.

Los nog van het gegeven dat het de media helemaal geen ruk kan schelen hoe e.e.a. wettelijk in elkaar steekt. Zolang ze maar hun produkt kunnen slijten.

En dat lukt ze aardig, want het gemiddelde SBS6 volk wil maar wat graag zijn/haar ongefundeerde meningen ventileren en bevestigd zien.

• - Gerard -

Het gaat niet over individuele werknemers maar over het optreden van de Nederlandse politie. Er zijn al veel Tv programma's over de politie, dus ik begrijp jouw argumenten niet.

• Plukkie

Ja klopt

Gerard zegt ook niet dat de politie iets moet laten escaleren.

Alleen de fluwelen aanpak werkt niet.

Daar kiest 9 van de 10 x een verdachte voor volgens mij

Als ik naar een agent zijn wapenstok grijp, moet ik niet huilen als ze daarna me wat steviger vastpakken.

Grote jongen voor het fout ging grote jongen erna.

Wie zijn billen brand etc etc.

Als je het niet eens bent met je aanhouding (al dan niet terrecht) dan zijn er andere manieren om dit kenbaar te maken dan te brallen en schreeuwen.

en hij komt toch duidelijk diverse malen op de agent afgelopen.

Hij kiest voor die confrontatie.

• Plukkie

Vond jij het geweld wat je in het filmpje zag schokkend veel?

• Plukkie

loopt een hoop druk te doen in de media,

maar aangifte doen is teveel moeite schijnbaar?

http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/11461658/Nog-geen-aangifte-van-dj-tegen-politie.ece