Agent stressgevoelig en dus gevaarlijk

• KlaasVaak.

Het is nu nog een strak protocol.

Je kunt er wel een casustiek van maken maar wie zegt dan dat de ene schutter dezelfde moeilijkheidsgraad krijgt voorgeschoteld als de ander?

Voor mij hoeft er op dat punt (schiettoets) niet veel te veranderen.

Maar een extra dag per kwartaal oefenen in een oefenpand of in een leegstaand pand (telkens een ander, keuze zat) lijkt mij interessanter.

Net als oefenen voor AMOK (zoals Alphen a/d Rijn) in een leeg kantoor of nog beter een gesloten school na kantoortijden.

Echte gebouwen, echte inrichting. Realtime. Met of zonder kinderen. Voor hen ook een leerzame ervaring lijkt me.

• BennieMak

En hier houdt het voor mij met jou ook weer op…

• BennieMak

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Een rechter doet uitspraak over wat hij als

> bewezen acht.

Of was het negen, of toch zeven…welterusten Gerard! 8-) :D

• BennieMak

Nee rijsbergen, het onderzoek heeft aangetoond dat ook agenten gaan reageren op angstbeelden wanneer er druk uitgeoefend wordt!

• BennieMak

Hier kan ik mee instemmen! Een mens is nooit te oud om te leren. Eigenlijk is een autoritaire houding ook gewoon gevaarlijk, maar dan in het algemeen.

• BennieMak

KlaasVaak. Schreef:

——————————————————-

> Je kunt er wel een casustiek van maken…

Wat is casustiek/

> Echte gebouwen, echte inrichting. Realtime. Met of

> zonder kinderen. Voor hen ook een leerzame

> ervaring lijkt me.

Uhm…als het incident in Haren al 15 getraumatiseerde agenten opleverde, welk leerzaam element zit dan in zo'n oefening?

• rijsbergen

staat dat in het onderzoek dat het zo is??

• rijsbergen

Mogelijk wordt door de oefeningen het onbekende een iet wat bekende waardoor het minder trauma gevallen opleverd. Maar goed, ook dat is giswerk in deze

• BennieMak

Je bent er weer een eigen draai aan het geven…de dikke duim is weer in beeld ( (tu) )!

Hieruit blijkt dat: http://politie.startpagina.nl/prikbord/16016595/16024388/re-agent-stressgevoelig-en-dus-gevaarlijk#msg-16024388

En we leven in een democratie, de mening van het publiek is leidend…niet de feiten!

Dus samenvattend, is BennieMak de oorzaak dat agenten stressgevoelig zijn, onnauwkeurig schieten…duh!

• BennieMak

Heb ik een stelling geponeerd? Ik heb een vraag gesteld, waar ik nog steeds geen antwoord op heb!

Nu ga ik mijn stelling weer herhalen: Planner leest slecht, verdraait de feiten en heeft een wonderbaarlijke duim! :D