Wetenschap en voorspelende waarde

• KlaasVaak.

BennieMak Schreef:

——————————————————

> Ik had het ook over een klassiek voorbeeld, o.a. waarbij de agent in kwestie zelf vertelde wat er in hem omging toen hij arriveerde bij de melding…

Oh WAAR had jij het daarover? Ik zie deze toelichting / specificatie / verduidelijking nu voor het eerst.

Het zou handig zijn als je meteen ‘to-the-point’ kwam in je vragen. Dat zou een hoop onzin en discussie voorkomen.

Of hou je de zaken graag breed, zodat je je er altijd onderuit kunt kletsen als je klem zit.

Die ervaring heb ik namelijk met jou.

• KlaasVaak.

Die vragen zijn door mij al beantwoord in mijn eerste reactie.

De bond had NU niet over dit onderwerp moeten praten.

Dat onderwerp is door de bond al veel vaker, tevergeefs, aangekaart.

Dus de illiusie hebben dat het nu wel leidt tot een positieve reactie van de minister is dom.

Niet inzien dat de negatievelingen met dit onderwerp aan de haal gaan is nog dommer.

Nu wordt de agent in kwestie te kakken gezet door de bond.

Het hele (negatieve deel van het ) publiek zegt nu: zie je wel het komt door het slechte schieten, want dat zegt de politiebond.

Terwijl de enige juiste discussie nu moet gaan over rechtmatig en wetmatigheid van het optreden.

En de bond zei dat niet. Die benadrukte, tegen beter weten in, dat het niets met elkaar van heeft.

En dan is het voor de negatievelingen heel makkelijk koeren:

1. zie je wel, waar rook is is vuur.

2. als de bond het nu al roept dan zal er wel iets van waarheid inzitten

En mbt de media:

Als de verhalen in de media niet kloppen: kom jij dan met de waarheid…praten we dan verder.

Ik ga er vanuit dat jij niet beschikt over meer info dan uit de media (net als ik, laat dat duidelijk zijn).

Dus moeten we het doen met wat er in de media staat.

Want misschien had Rishi wel een pistool maar heeft hij zich voor de komst van de politie ontdaan van het pistool.

Zo lust ik er nog wel een paar. Voor de duidelijkheid: voor de recht- en wetmatigheid maakt het geen snars uit of hij een pistool had.

• BennieMak

Weet jij uberhaupt wat demagogie is?

Wat vind je dan van het feit dat de politiebond deze schietpartij aangrijpt om de maatschappij op te hitsen voor meer schietoefening voor politie?

• BennieMak

Misschien wist de melder dat het slachtoffer een beetje opstandig/stoer kan doen richting politie. Meldde dat hij met een pistool staat te zwaaien. Is dit een legitieme wijze om iemand te elimineren?

• BennieMak

KlaasVaak. Schreef:

——————————————————-

> Oh WAAR had jij het daarover? Ik zie deze

> toelichting / specificatie / verduidelijking nu

> voor het eerst.

Je had het natuurlijk niet kunnen vermoeden dat ik het een klassiek geval noemde…

> Het zou handig zijn als je meteen ‘to-the-point’

> kwam in je vragen. Dat zou een hoop onzin en

> discussie voorkomen.

De vraag stond letterlijk en figuurlijk los van de inleiding.

> Of hou je de zaken graag breed, zodat je je er

> altijd onderuit kunt kletsen als je klem zit.

> Die ervaring heb ik namelijk met jou.

Als het jouw (jullie?) bedoeling was om mij klem te zetten, dan doe JIJ toch iets niet goed!

De ervaring met jou is dat JIJ behoorlijk snel de bal op de man gaat spelen…

• BennieMak

Ik denk niet dat de rijksrecherche mijn lezing of die van de politiebond gaat onderschrijven dan wel ondergraven…

• BennieMak

Toch bedankt voor je uitleg van de juridische achtergrond!

• Arie

Nu leidt jij de aandacht af. Jij meent al te weten dat er van moord/elimineren sprake is.

Dat kan niet anders dan een onderbuikgevoel zijn, want behalve dat de jongen gedood is door een politiekogel na een melding van een bedreiging met een vuurwapen is er nog 0,0, niks, nada bekend.

En de politiebond had een ander moment moeten kiezen. Hoewel ze weliswaar zeiden dat het niet persé pdit incident sloeg.

• KlaasVaak.

Je had het natuurlijk niet kunnen vermoeden dat ik het een klassiek geval noemde…

Jawel. Dat schreef ik toch: wanneer kom je nu eens meteen ter zake en concreet.

Dus nogmaals: Beter kom je in je eerste bericht meteen terzake.

In plaats van eerst, zoals jij dat noemt: een inleiding te plaatsen.

Om dan na een paar reacties op jouw ‘inleiding’ met je eigenlijke vraag te komen.

Als het jouw (jullie?) bedoeling was om mij klem te zetten, dan doe JIJ toch iets niet goed!

Kennelijk voel je het goed aan dat niet alleen ik het vervelend vind hoe jij je hier opstelt op het forum.

De vraag is: als je dat dan wel merkt, waarom doe je het dan nog steeds?

De ervaring met jou is dat JIJ behoorlijk snel de bal op de man gaat spelen…

Ik kom graag meteen terzake, dat klopt.

Jij bent de eerste die mij er hier op wijst en zich er kennelijk aan stoort.

Zelfs anderen die zich aan jouw storen heb ik nog niet horen klagen over mijn wijze van reageren.

Rarara…

• KlaasVaak.

“Misschien” daar koop je niets voor.

Het gedrag dat iemand tentoon spreidt is voor zijn eigen rekening.

Hij is niet geelimineerd.

Hij is gewaarschuwd dat bij elke verdachte beweging zou worden geschoten.

Het vervolg van je handelen is voor je eigen rekening.

Waarom gebruik je het woord “elimineren”.

Graag concreet en to the point op deze vraag reageren. Ik ben zeer benieuwd.