Wetenschap en voorspelende waarde

• KlaasVaak.

De politiebond heeft dit incident niet aangegrepen om daarvoor te pleiten.

• KlaasVaak.

heb ik het woord ‘zwaar’ gebruikt?

• Arie

a. jij suggereert in jouw openingspost da het wel weer met stress bij de agent te maken zal hebben gehad, door te verwijzen naar jouw statement van destijds;

b. de politiebond heeft die opmerking idd gemaakt maar heeft er expliciet bij gezegd dat deze opmerking niet perse op het gebeuren in Den Haag slaan.

• BennieMak

i Ik kan me niet voorstellen dat je een verdachte in koele bloede doodschiet. Het onderzoek zal hier geen uitspraak over doen, althans dat is wat ik denk.

ii Dan blijft mijn vraag staan, waarom ga je als politiebond in deze situatie deze kwestie aankaarten?

• KlaasVaak.

Ik wilde het even in het midden laten en een reactie van BennieMak afwachten…

Bijna drie jaar geleden speelde dit al.

In de CAO onderhandelingen voor de verlenning van de CAO van 2008-2010 werd in maart 2010 de volgende passage opgenomen:

2 maart 2010

•Vanaf 2012 krijgen politiemensen meer mogelijkheden voor training en studieverlof,

zonodig voor meer trainingsuren geweldsbeheersing en schietvaardigheid.

Hiervoor worden uren meerwerken uit een eerdere cao ingezet.

bron

Op 28 12 2011, bijna een jaar geleden is er een reactie in de media gekomen.

Die luidde dat er zeer binnenkort een plan zou komen.

Jaja, zeer binnenkort. Dat is nu bijna een jaar geleden.

We zijn een jaar verder zonder dat er iets gebeurd is:

28-12-2011

'Zeer binnenkort verbetering'

De politiebond NPB vindt dat de politieleiding en de korpsen hun agenten nu te weinig bieden.

De korpschefs hebben inmiddels aangegeven 'zeer binnenkort' met het ministerie van Veiligheid

te willen komen tot een plan om de situatie te verbeteren.

bron

Ook vindt bijna de helft van de politiemensen dat ze in hun opleiding te weinig worden voorbereid

op het gebruik van geweld in gevaarlijke situaties. En als ze eenmaal aan het werk zijn,

vindt 71 procent dat er te weinig wordt getraind met vuurwapens.

bron

maandag 10 okt 2011

De Nederlandse Politiebond (NPB ) vindt dat er snel iets moet veranderen.

"Er moeten meer schiettrainingen komen, er moet meer getraind worden op aanhoudingstechnieken,

er moet meer getraind worden in groepsverband en er moet ook meer training en aandacht zijn voor

een aantal mentale aspecten van het politiewerk", zegt NPB-voorzitter Han Busker.

De Raad van Korpschefs erkent de kritiek en past de trainingen aan. Leidinggevenden moeten ook

meer op straat komen, zegt de raad. Verder wordt gewerkt aan een nieuwe, strengere aanpak van geweldplegers.

bron

http://4nieuws.nl/binnenland/247441/agenten-klagen-over-gebrek-aan-training.html

http://4nieuws.nl/binnenland/463745/agenten-leren-beter-schieten-door-te-paintballen.html

Misschien moeten de nabestaanden van Rishi een klacht bij de verantwoordelijken neerleggen:

De minister van Veiligheid en Justitie, Opstelten.

Het ministerie weet dit al drie jaar. Opstelten ook, want voordat hij minister was, was hij korpsbeheerder van politiekorps Rotterdam-Rijnmond.

Het kan hem onmogelijk ontgaan zijn in die tijd. En indien toch dan moet hij op de hoogte geweest zijn vanaf het moment dat hij minister van Veiligheid en Justitie werd.

Het zou BennieMak eens gaan sieren als hij niet overal zijn eigen ongezouten mening neerplempte.

En niet naar iedereen zou gaan wijzen met zijn beschuldigende vingertje maar zich eerst eens inlezen in de materie waarover hij wil meepraten.

En als hij dan besluit dat niet te doen en hij wordt gecorrigeerd, besluit hij opnieuw om zich niet in te lezen.

Dan kun je niet meer beroepen op onwetendheid. Dan ben je gewoon tegen beter weten in dom.

Misschien gaan je ogen een keer open BennieMak?!

• BennieMak

Jij schrijft "omdat hij zich nu weer te buiten kon gaan aan drugs omdat hij weer mocht stappen", en bij mijn weten is ‘te buiten gaan’ een analogie voor b.v. zwaar, veel enz….

• BennieMak

Zie: http://politie.startpagina.nl/prikbord/16123120/16136729/re-wetenschap-en-voorspelende-waarde#msg-16136729

• KlaasVaak.

Inderdaad.

Heel dom.

Het is olie op het vuur van onwetenden die het gebruiken als ‘wapen’ om de agent mee aan- of moet ik zeg afvallen.

• KlaasVaak.

Ik zie het woord ‘zwaar’ nergens staan.

En ‘te buiten gaan’ is ‘onmatig zijn’

Dat is, in mijn ogen, nog iets anders dan ‘zwaar onder invloed zijn’ want dat is de overtreffende trap van geen maat houden.

Hoe dan ook, als je de discussies in ‘het Haagse’ mag geloven had hij een alcoholverslaving

http://www.omroepwest.nl/nieuws/26-11-2012/doodgeschoten-rishi-donderdag-gecremeerd (26-11-2012 | 13:55)

http://www.omroepwest.nl/nieuws/25-11-2012/berichten-over-rishi-maken-veel-los (26-11-2012 | 07:16)

• BennieMak

Dus de politie(bond) moet voorlichting gaan geven dat enige vorm van weerspannigheid richting de politie zware gevolgen kan hebben ipv te pleiten voor meer schietoefeningen!?