Wetenschap en voorspelende waarde

• KlaasVaak.

Die ga ik toch even nuanceren.

Rishi liep enkel op het perron en was verdachte.

Dat vind ik iets anders dan in een andermans huis zijn binnengetreden waar je niet hoort.

Als iemand in mijn huis is ben ik als bewoner prima in staat om te beoordelen of die persoon daar wel of niet hoort.

Rishi was verdachte. Vuurwapengevaarlijke verdachte zelfs. En er is om een reden op hem geschoten.

Maar die reden is niet omdat hij aantoonbaar een strafbaar feit gepleegd heeft (niet die ochtend noch in het verleden)

maar enkel omdat hij mogelijk vuurwapengevaarlijk was en niet de gegeven bevelen opvolgde.

Dat staat los van zijn verleden en of hij de gewapende beroving gepleegd had.

Het kan goed zijn dat hij NIET de berover van die ochtend was.

En dat hij daarom de gegeven bevelen niet opvolgde.

En toch maakt dat het optreden van de politieagenten niet laakbaar. Integendeel.

Als hij aan het verspreide signalement voldeed en als hij inderdaad een verdachte beweging maakte dan is het optreden en het schieten conform de Ambtsinstructie en de Politiewet.

En dat kan dan weer WEL te maken hebben met zijn verleden en het niet respecteren van het gezag en wet- en regelgeving.

Maar daarom is hij niet beschoten. Evengoed had hij een eigenwijze advocaat kunnen zijn die vond dat hij geen verdachte was en dus niet de gegeven bevelen hoefde op te volgen.

• Pa-Caroni

dat hoor je mij toch niet zeggen, hij zocht willens en wetens de risico's ophttp://www.dagelijksestandaard.nl/2012/11/rishi-chandrikasing-was-bepaald-geen-lieverdje

• KlaasVaak.

Ook dat is niet bewezen.

Er kunnen veel redenen zijn waarvoor iemand die niet mag bewegen beweegt.

Dat hoeft niet opzettelijk te zijn.

Hij kan wellicht zijn mp3 speler aan hebben gehad en de waarschuwing en bevelen niet gehoord hebben.

En vervolgens eerst zijn mp3 speler uit te hebben willen zetten.

We kunnen het hem helaas niet meer vragen.

De enige verklaring die we hebben / kennen is van de agent die zegt dat de verdachte een verdachte beweging maakte.

• BennieMak

Kennelijk weet jij de uitkomst van het onderzoek al?

• KlaasVaak.

Nogmaals: wees nou eens duidelijk en concreet.

Waarom denk je dat ik de uitslag van het onderzoek al weet?

• Arie

De pot verwijt de ketel….

Lees je eigen openingspost eens.

• Pa-Caroni

ik doelde op zijn manier van leven, met alle risico's van dien. hij kwam die morgen niet terug van zijn bridge clubje, hoogst waarschijnlijk heeft hij in de vroege morgen iemand bedreigd, nog een slachtoffer, klaas vaak en hij heeft de agent mee getrokken in zijn ellende http://www.nu.nl/binnenland/2970997/agent-jongen-doodschoot-gehoord-als-verdachte.html

• BennieMak

Wat is er mis aan mijn openingspost, Arie?

1) Rishi had geen wapen en is toch doodgeschoten. Daar hebben we een paar maanden geleden nog naar gekeken ivm het onderzoek naar de invloed van stress op agenten (het wapen onterecht gebruiken)

2) Jij hebt toch ook gehoord dat de politiebond deze situatie heeft aangegrepen om te pleiten voor meer schietoefeningen. Daar heb ik de rijksrecherche toch niet voor nodig!?

• BennieMak

Jij beweert o.a. dat het slachtoffer zwaar onder invloed van drugs was ten tijde van het incident, veroorzaakt door kennelijk een verkeerde beslissing van een rechter.

Dat is een zware conclusie, om die te kunnen trekken moet je inzage hebben gehad in de uitkomsten van het sectierapport.

• BennieMak

KlaasVaak. Schreef:

——————————————————-

> Waarom denk je dat ik de uitslag van het onderzoek

> al weet?

http://politie.startpagina.nl/prikbord/16123120/16135405/re-wetenschap-en-voorspelende-waarde#msg-16135405