Wetenschap en voorspelende waarde

• BennieMak

KlaasVaak. Schreef:

——————————————————-

> Je had het natuurlijk niet kunnen vermoeden dat ik

> het een klassiek geval noemde…

> Jawel. Dat schreef ik toch: wanneer kom je nu eens

> meteen ter zake en concreet.

Wanneer het onderzoek van de rijksrecherche is afgerond…

>

> Dus nogmaals: Beter kom je in je eerste bericht

> meteen terzake.

> In plaats van eerst, zoals jij dat noemt: een

> inleiding te plaatsen.

> Om dan na een paar reacties op jouw ‘inleiding’

> met je eigenlijke vraag te komen.

Je kunt ook gewoon vragen waar voor jou blijkbaar belangrijke onduidelijkheden zitten…

> Als het jouw (jullie?) bedoeling was om mij klem

> te zetten, dan doe JIJ toch iets niet goed!

> Kennelijk voel je het goed aan dat niet alleen ik

> het vervelend vind hoe jij je hier opstelt op het

> forum.

> De vraag is: als je dat dan wel merkt, waarom doe

> je het dan nog steeds?

In een democratie mag je het met elkaar oneens zijn en een andere zienswijze erop na houden/uiten…

>

> De ervaring met jou is dat JIJ behoorlijk snel de

> bal op de man gaat spelen…

> Ik kom graag meteen terzake, dat klopt.

> Jij bent de eerste die mij er hier op wijst en

> zich er kennelijk aan stoort.

Dan ongaat je het een en andere, beste Klaas…

> Zelfs anderen die zich aan jouw storen heb ik nog

> niet horen klagen over mijn wijze van reageren.

> Rarara…

Of: Teeetuuuteeetuuu…

• Reja

Volgens mij was er geen sprake van een opstandige puber in het bijzijn van zijn puberende vrienden. Misschien zou je het idee van een “brave puber” eens kunnen laten vallen en je inleven in een ander soort puber. Die zijn er namelijk volop, niet luisterende pubers. Al dan niet door alcohol, drugs, slechte opvoeding, milieu of wat je nog meer kan bedenken. Deze puber had kennelijk ook een probleem met luisteren, was niet op tijd “thuis” en voldeed ook niet aan de instructies die hem werden gegeven.

Overigens denk ik dat jij wel degelijk dergelijke instructies serieus neemt. Ikke wel in ieder geval, als er een agent met getrokken pistool tegenover mij staat. Want dat doen ze namelijk niet voor de lol……

• - Gerard -

Er wordt nu onderzocht of het slachtoffer is getroffen door een afgeketste kogel.

• - Gerard -

Je denkt te veel en weet van het incident nagenoeg helemaal NIKS.

• Pa-Caroni

nee dat is ook zo, maar hij heeft wel de risico's dikwijls opgezocht http://www.telegraaf.nl/binnenland/20898591/___Dood_inbreker_risico_van_vak___.html

• KlaasVaak.

BennieMak Schreef:

> Wanneer het onderzoek van de rijksrecherche is afgerond…

Waarom kom je dan nu met je vage vragen?

We kunnen nu niet antwoorden op een nietbestaande uitslag van een onderzoek van de RR.

> Je kunt ook gewoon vragen waar voor jou blijkbaar belangrijke onduidelijkheden zitten…

Dat deed ik toch: 26 november 2012 19:24

> In een democratie mag je het met elkaar oneens zijn en een andere zienswijze erop na houden/uiten…

Ja dat mag. Maar als je telkens weer dezelfde verkeerde zienswijze probeert op te dringen gaat dat vervelen.

Als je daar keer op keer op gewezen wordt ben je of heel dom of je doet het erom.

Als jij van mening bent dat je andere moet blijven lastigvallen met je ‘andere zienswijze’ moet je niet verbaast zijn dat je tegengas blijft krijgen.

Maar je bent je er kennelijk van bewust dat jouw ‘zienswijze’ anders is EN dat die ‘zienswijze’ niet strooks met het gemiddelde hier.

Dan zijn de gevolgen ook voor jou.

> Dan ongaat je het een en andere, beste Klaas…

Oh? Vertel.

Wederom een voorbeeld van niet terzake komen in een discussie. Erg kinderachtig.

> > Zelfs anderen die zich aan jouw storen heb ik nog niet horen klagen over mijn wijze van reageren.

> > Rarara…

> Of: Teeetuuuteeetuuu…

Heel volwassen. NOT

• KlaasVaak.

Een bedelaar is geen vuurwapengevaarlijke verdachte.

En van elimineren is geen sprake.

Het zou je sieren je woordkeuze aan te passen.

Kennelijk weet jij de uitkomst van het onderzoek al?

• KlaasVaak.

De ambtinstructie is hier al vaker aan bod gekomen.

De ambtsinstructie schrijft geen doodschieten voor.

Voor de zoveelste keer een zeer suggestieve woordkeuze.

Wat jij denkt doet niet ter zake.

Waarom zou een agent schieten uit stress voor de gevolgen van zijn schieten?

Dan schiet hij toch gewoon niet als hij stress heeft voor de gevolgen van schieten?

En de zaak die jij omschrijft als ‘zatte tor’ is uitgebreid besproken en beoordeeld.

Er is geen vrijspraak geweest, er is niet eens een zaak geweest.

Als jij dan vindt dat jij, vanwege een democratie, hier je ongewaardeerde mening mag schrijven (andere reacties in dit draadje)

dan moet je je ook bij de beginselen van democratie neer kunnen leggen.

De democratie heeft besloten wat de regels zijn, dat er onderzoek uitgevoerd kan worden, en dat de uitslag gerespecteerd wordt. PUNT

• KlaasVaak.

Oh wat schrijf jij hier dan:

http://politie.startpagina.nl/prikbord/16123120/16129517/re-wetenschap-en-voorspelende-waarde#msg-16129517

De kans dat een lastpak op deze manier iets vreselijks wordt aangedaan, in dit geval doodgeschoten (geelimineerd),

• KlaasVaak.

Vooropgesteld: Wat Rishi ook gedaan heeft, het was niet de reden om doodgeschoten te worden noch is het verleden een verzachtende omstandigheid.

Maar om te zeggen dat hij zo'n goede jongen was die goed en fout wist te scheiden en die het gezag respecteerde zoals zijn vrienden om het hardst roepen…

Lees even mee:

Rishi, zijn moeder en ik waren afgelopen donderdag nog op de rechtbank’, zegt de Haagse advocaat Rob Heemskerk.

‘Voor de kinderrechter gaf Rishi toe dat hij koper had willen stelen en daar heeft hij ook een passende straf voor gekregen.’

Kennelijk was de straf dusdanig minimaal dat deze geen indruk maakte of al was ingelost op zaterdagochtend.

De jongen werd ook verdacht van mishandeling en een andere diefstal, maar daarvoor werd hij vrijgesproken.

Een >andere< diefstal en mishandeling.

maar hij had zijn leven inmiddels weer aardig op de rails

Oh noemt een advocaat dat zo.

Rare beeldspraak ook voor iemand die overlijdt op het perron.

‘Rishi werd bijna 18 jaar en dan zou die ondertoezichtstelling aflopen.

Voor de onwetenden: niet omdat hij geen toezicht meer behoefde maar omdat hij 18 werd.

'Maar de rechter had dat uitgaansverbod juist donderdag opgeheven.'

Waarschijnlijk diezelfde rechter die hem ‘een passende straf’ (aldus de advocaat) oplegde voor een ander feit.

Ik walg van dit soort rechters. Hierdoor kon hij dus op het bewuste moment op straat zijn, was hij waarschijnlijk onder invloed van drugs

en niet onwaarschijnlijk omdat hij zich nu weer te buiten kon gaan aan drugs omdat hij weer mocht stappen.

En was hij was opnieuw verdachte van een straatroof.

Hoe zij de advocaat ook alweer: hij had zijn leven aardig op de rails?

Daar mag de rechter dan intrappen, ik heb genoeg mensen en ook en met name jonge mensen gezien die alles ‘weer aardig op de rails hadden’.

De moeder van Rishi is kapot door de dood van haar zoon. ‘Ze stond afgelopen zaterdag, vlak nadat ze het vreselijke nieuws had gekregen, huilend op mijn antwoordapparaat.

Ze is al dagen niet aanspreekbaar en kan het niet bevatten dat haar zoon er niet meer is.’

Ik snap dat haar verdriet inmens groot is bij het verlies van haar zoon.

Maar hoe groot was haar verdriet bij alle eerdere problemen die haar zoon veroorzaakte?

En hoe groot was haar aandeel in en door het falen van een stabiele gezinssituatie?

Waarom kon zij niet doordringen tot haar zoon. Of waarom luisterde haar zoon niet naar (het verdriet) van zijn moeder?

Verder is de familie van Rishi boos over de foutieve berichtgeving in sommige media.

‘De jongen is af en toe neergezet als een crimineel.

Volgens mij is daar NIETS onjuist aan.

Hij had een verleden, maar wat er over hem geschreven is, klopt niet allemaal en dat doet de familie pijn.

Het enige wat ik gelezen heb wat niet klopte was dat hij een straatverbod had.

Dat was AL 3 hele dagen (in feite 2) opgeheven.

En toen pas, na 2 hele dagen was hij PAS opnieuw verdachte van een straatroof.

En dat is zeker toeval?

’Heemskerk treedt op als adviseur van de familie.

Met zulke vrienden hoef je geen vijanden meer te hebben.

Welke goede adviezen heeft hij gegeven dat het zo mis kon gaan.

En nog iets: waarom noemt hij zich niet gewoon de advocaat van de familie?