Tristan van der Vlis - Alphen aan de Rijn

• Klaas Vaak

axel Schreef:

——————————————————-

> Klaas Vaak. is boer.

Niet zo voorbarig Axel, als je geïnteresseerd bent in een bepaalde sector die je van nabij meemaakt en daardoor meer kennis hebt vergaard dan gemiddeld maakt dat nog per definitie jouw beroep, want volgens dezelfde logica zou ik evengoed wapenhandelaar kunnen zijn.;)

• Klaas Vaak

:D

• - Gerard -

Precies, dus wat wil je nog meer van mij weten?

• ¥ Lotje ­­¥

even proberen…….

je pincode en je pasje B)

• Klaas Vaak

Ik realiseer me net dat in mijn vorige opmerking in de haast twee belangrijke woordjes was vergeten.

Om me even duidelijk uit te drukken zou je even het onderstaande kunnen lezen.

“”Het volgende is een getuignis van Dr. Susan Gratia, overlevende van een wilde schietpartij in een restaurant, voor de legislatuur van Missouri. Haar vuurwapen, waarvoor ze een vergunning heeft, lag in de auto omdat het in Missouri verboden is vuurwapens in een restaurant te brengen.

Ergens maakte ik één van mijn domste keuzes… Ik vreesde dat als ik in een restaurant zou gepakt worden met mijn pistool in mijn handtas, ik mijn vergunning zou verliezen. Dus liet ik mijn wapen in de auto, waarover de wet nogal dubbelzinnig is… en ik dacht, ik zal het waarschijnlijk toch maar onderweg nodig hebben, ‘s nachts in het veld met motorpech ofzo…

Ik denk dat iedereen hier weet wat er gebeurde bij Luby’s. Maar in een notedop, weet je, we denken allemaal, dat misdaden enkel gebeuren in donkere steegjes… Ik ben in mijn leven nooit bij een misdaad betrokken geweest, ik was met mijn ouders in een restaurant, op de middag, een zonnige dag, samen met 140 andere mensen, okee, in een rustig stadje.

Die kerel… rijdt door het venster… en begint te schieten… Mijn vader en ik keren meteen de tafel op haar kant en we kruipen er allemaal achter, en ik… je weet wat je eerste gedacht is… die kerel komt de tent beroven… en dan realiseer je dat hij niets anders doet dan mensen neerschieten.

Toen hij op ons af kwam, greep ik naar mijn handtas… nu, ik begrijp dat veel mensen denken… ze denken… dan was er een vuurgevecht geweest en zouden er nog veel meer doden gevallen zijn… Nee… ik lag op de grond, iedereen lag op de grond, ik had een zuiver schot, een plek om mijn hand te steunen, hij zou zelf niet gezien hebben wat ik deed… Ik zeg niet dat ik daar iedereen zou gered hebben, maar ik zou een kans gehad hebben… dat is al wat ik zeg, een kans… Maar mijn wapen lag 50 meter verder in de auto!

Mijn vake zei “Ik moet iets doen! Ik moet iets doen! Die kerel gaat hier iedereen afmaken!” Zo ik kon hem niet tegenhouden en toen hij dacht dat hij een kans had, sprong hij naar die gek… de kerel draaide zich om, schoot mijn vake in de borst… en mijn vake viel neer.

Kort… hij veranderde van richting toen. Kort daarna brak iemand een raam en ik zag een kans om te ontkomen… Ik hielp mijn moeke recht, en vluchtte door het raam naar buiten… ik hoopte dat ze mij volgde… maar ze kroop tot bij vake en bleef bij hem… en die… ik probeer een proper woord te vinden… die persoon… uh… passeerde uiteindelijk en schoot haar ook dood… okee?

Laat mij het nog eens herhalen, voor het geval het nog niet helemaal duidelijk is. Mijn staat heeft een wapenwet. Die wet belette Hennard niet van iedereen daar te doden! Wat die wet deed, was mij beletten mijn familie te beschermen! Dat is alles wat die wet deed! Dat is… dat is zo belangrijk!

http://www.truefork.org/Hajime/wapenmythes.htm

• Klaas Vaak

:D

• - Gerard -

Ja, dacht ik al …..helaas. Het wordt me al weer te zweverig…..

• Klaas Vaak

Ja natuurlijk, als een duidelijk geval van een mogelijke effectieve zelfverdediging, waardoor meer slachtoffers voorkomen hadden kunnen worden, je al te zweverig wordt??

• - Gerard -

Joh, wat kan mij Amerika boeien? En een verhaal van als dit als dat?

• Klaas Vaak

Gevallen als met Breivik, de schutter van Newtown of Erfurt kan overal gebeuren, daarom.