Politiepoppen verbeteren verkeersgedrag

• KlaasVaak.

Ik reageer niet op een topic, ik reageer op een reactie IN een topic.

Die reactie was: ( http://politie.startpagina.nl/prikbord/16469649/16469704/re-politiepoppen-verbeteren-verkeersgedrag#msg-16469704 )

En een motor met politiestriping plaatsen naast een door overvallen geplaagd benzinestation, voorkomt verdere overvallen…

Laatste mag alleen niet vanwege inbreuk op het merkenrecht.

Heb jij het in jouw reactie (waar ik op reageerde) over verkeersgedrag?

Waarom reageer jij dan in een topic over verkeersgedrag dan over een imitatiepolitiemotor en overvallen?

Als het jouw vrij staat om van het onderwerp af te buigen waarom mag ik dan niet op jouw reactie reageren?

• KlaasVaak.

Complete nonsens.

1. het eigendom van een weg/terrein/grondstuk heeft niets te maken met of een terrein een ‘voor het openbaar verkeer openstaande weg’ is.

2. als het een ‘voor het openbaar verkeer openstaande weg’ is hoeft de agent geen reden op geven aan de eigenaar waarom hij zich daar bevindt.

Jij snapt het niet. Jij roept dingen om je gelijk te halen of waarvan jij denkt/wilt dat ze zo zijn.

Het slaat echter helemaal nergens op.

Hier nog iets om je over te verbazen:

Als een autodealer tussen het trottoir en de ramen van de showroom nog een strook betegeld grond heeft waarop hij tekoop staande auto's parkeert,

mag de politie (en stadstoezicht) daar handhaven.

Conclusie van bovenstaande is:

De eigen grond is ‘voor het openbaar verkeer openstaande weg’.

Gezien de ligging achter het trottoir is het trottoir.

Het uitstallen van auto's valt dan onder parkeren op het trottoir.

Ongeacht of dat terrein eigendom is van de autodealer cq de gene (namens wie) de auto's daar geparkeerd zijn.

Idem een parkeergarage van, bijvoorbeeld, een warenhuis waar je, na het trekken van een parkeerkaartje, naar binnen mag.

Dat is ‘voor het openbaar verkeer openstaande weg’. Iedereen die een kaartje trekt mag er naar binnen (zolang er plaats is).

Daar gelden dan de verkeersregels. Het kaartje is alleen een tijdregistratie om mee af te rekenen.

Anders is het als het een parkeergarage is van een flat/kantoor waar je alleen als geregistreerde abonnementhouder naar binnen mag.

Die is niet openbaar. Dan dus niet voor het openbaar verkeer opengesteld.

Het abonneekaartje is hier om mee te bevestigen dat je abonnementhouder bent.

Het is niet aan de politie of burger om vast te stellen wie de grond of de opstal in eigendom heeft.

Dat is bovendien ondoenlijk en niet controleerbaar op straat om vast te stellen welke regels er gelden en wie (degene die beweert eigenaar te zijn) daar de lakens uitdeelt.

• BennieMak

Ok, en hoe zit het met de huisregels van zo'n ‘'voor het openbaar verkeer openstaande weg’ van een tankstation?

• KlaasVaak.

Huisregels heb ik alleen nog bij een ingang van een winkel c.q. bij de deur gezien.

Die gaan dan ook pas in als ik de winkel betreedt aangezien met het overschrijden van de drempel mij accoord verklaar.

Lijkt me erg lastig als ik een oprit van een tankstation oprijdt.

Of moet ik remmen om de regels te lezen en als ze niet bevallen achteruit terug om mijn weg via de (hoofd)rijbaan te vervolgen? Of wat?

• BennieMak

Ik reageer niet op het verbeteren van verkeersgedrag, maar op het verbeteren DOOR een imitatie-agent…we zitten hier per slot van rekening op politie prikbord en niet op verkeersgedrag prikbord. Dus wat valt mij te verwijten, waarom moet jij er op een ontiechelijke z'n KlaasVaak lomp uit de hoek komen? Dat is namelijk ook niet bepaald on-topic….dacht ik!

• BennieMak

KlaasVaak. Schreef:

——————————————————-

> Lijkt me erg lastig als ik een oprit van een

> tankstation oprijdt.

> Of moet ik remmen om de regels te lezen en als ze

> niet bevallen achteruit terug om mijn weg via de

> (hoofd)rijbaan te vervolgen? Of wat?

Lijkt me de niet ondoenlijk, aangezien dit de gebruikelijke methode bij ieder (betaald) parkeren wordt toegepast.

• KlaasVaak.

http://www.grm.nl/bestanden/pdf_persb/1125994158.pdf

• KlaasVaak.

Jou valt te verwijten dat je suggereert dat ik niet on-topic reageer.

Het topic ging over: drivers tricked by Cardboard Cops….

En jij komt met een anti-overval suggestie, notabene in de eerste reactie op de openingspost ???

Wat is het verband met het verbeteren van de verkeersveiligheid.

Jij vliegt uit de bocht en bent off-topic en ik reageer on-topic: op het (veranderde) onderwerp van(/door) jouw reactie.

Maar mij reactie hangt dan op ONDER JOUW reactie en niet onder de openingspost.

• KlaasVaak.

We stelden al eerder vast dat wat jij denkt en wat jou niet ondoenlijk lijkt niets met de wetgeving en regels te maken heeft.

Lees je even eerst de PDF voordat je verder met lijken komt?

We hoeven ons in het verkeer immers niet aan wat jouw lijkt te houden maar aan de wet- en regelgeving.

• - Gerard -

:D:D (tu)