Net nu Zebla met dit onderwerp komt krijgen de agenten een brief met pasje waarop nummers staan die ze kunnen bellen bij problemen.
Ik heb dat pasje al meer dan een jaar.
Dus net nu het uitgebreid in de politievakbladen heeft gestaan is Zembla wakker geworden.
Maar voor jou heeft Zembla hier iets onder het kleed vandaan getrokken wat er door een ander, wellicht denk jij aan de korpsleiding, onder geveegd is.
Want “net nu Zembla”… moet dus zijn dat Zembla een idee zag voor een probleem wat al langer bekend is en waar hard aan gewerkt is.
Hoe heet het ook alweer? Als de koe verdronken is dempt men de put.
Het heet: Als het kalf verdronken is dempt men de put.
Bellen, afspraak maken en 3 weken wachten!
Pure aanname. Jij hebt niet zo'n pasje, jij hebt nooit dat nummer gebeld.
Dit probleem moet al veel langer bij de leiding bekend zijn, ze maken mij niet wijs dat dat nu pas naar boven komt.
Ik weet niet wie het jou heeft wijsgemaakt, maar daar moet je zijn.
Het is al langer bekend bij de leiding maar men wilde dit landelijk aanpakken juist nu men midden in de transformatie naar de Landelijke Politie zit.
Zo worden er meer voormalige initiatieven van de regiokorpsen geïnvertariseerd en samengevoegd in een landelijk werkzaam model.
Komt dat dan omdat de politieleiding denkt alles beter te weten?
Waarom denk jij dat de politieleiding het beter denkt te weten?
Of dat ze liever problemen binnen de eigen muren houden.
Nog zo'n aanname. Met betrekking tot PTSS is men juist zeer voortvarend te werk gegaan.
Zoals al gezegd zijn er landelijk werkende professionals aangetrokken.
Geen versnippering en mensen die het werk van de politie kennen en weten waar je tegenop kunt lopen.
Ik hoop voor jou dat je er zelf nooit mee te maken krijgt, want dan kon je wel eens bedropen uitkomen.
Het is ‘bedrogen uitkomen’.
Waarop baseer je die vermoedens. Ken je het protocol, heb je er ervaring mee hoe de politie met PTSS omgaat?
Weer gebaseerd op de aanname dat je 3 weken moet wachten en dat men alles beter weet.
Vooralsnog denk jij het dus beter te weten. Dàt je niet weet hoe het werkt neem ik je niet kwalijk.
Wel dat je doet voorkomen dat het pasje nu komt omdat Zembla met een uitzending komt.
En ook dat die telefoonnummers en de procedure niet werken omdat je dan 3 weken moet wachten.
Wie zegt dat ik dat niet begrijp? Noem ik dat ergens dan?
Klopt! Maar daarom stel ik ook de vraag, en dan reageer jij meteen als een gebeten hond. Zit je iets dwars aan mijn vragen?
Dit was jouw reactie toen ik zei dat ik liever de voorkeur gaf aan iemand die bekend is met het politiewerk dan een stofjas.
Tezamen met de sarcastische vraag waarin een verwijt zit dat jij niet kunt hardmaken omdat jij nooit met de politieleiding te maken hebt: “Komt dat dan omdat de politieleiding denkt alles beter te weten ”
http://politie.startpagina.nl/prikbord/17065926/17066370/re-ptss#msg-17066370
En ik ben niet gek en rot niet op.