PTSS

• KlaasVaak.

Excuses aanvaard.

1. Geloof nooit de media.

Ik ben al bij zoveel incidenten geweest waarvan ik daarna de samenvatting las in de media en dacht: Hè, zijn die bij hetzelfde incident geweest.

Ik ken een groot internationaal incident waar een journaliste van het AD een gesprek wil met de recherche en die (op dat moment nog) niet zat te wachten op een stuk in de krant.

Toen haar verzoek tot een interview werd afgewezen zei ze doodleuk: Nou dan verzin ik zelf wel wat.

Toen kwam er een stuk waarin het handelen van de politie belachelijk werd gemaakt, zogenaamd onderbouwd door feiten die uit haar onderzoek waren gebleken.

Kortom, de krant moet voel, en als er geen waarheden zijn die erin kunnen, dan verzint men het zelf wel.

2. Leer je aan om zo veel mogelijk open vragen te stellen.

Ook heel handig in je werk. Dus vragen die niet met een werkwoord beginnen.

Als je namelijk geen open vragen stelt zal degene die moet antwoorden niet geholpen worden als hij geen antwoord weet.

Een gesloten vraag biedt altijd een antwoord: ja of nee. Een open vraag verlangt een verhaal als antwoord.

Als dat een leugen wordt moet degene die antwoordt snel schakelen en iets bedenken, of hij moet een denkpauze inlassen…

Vervolgens moet jij niet in de valkuil stappen en de stilte doorbreken. Je moet gewoon wachten en de stilte laten voortduren.

In jouw geval wekte de gesloten vragen suggestiviteit.

• BennieMak

Tsja, KlaasVaak en zijn stijl van discussiëren…

• BennieMak

>> Zet voortaan een vraagteken achter een veronderstelling

Hehe, wat hilarisch dat je dit nu aandraagt

• BennieMak

Zou dat alleen in de VS kunnen? http://copsincyberspace.wordpress.com/2014/01/14/vs-frauderende-hulpverleners-911-ontmaskerd-via-facebook/

• rijsbergen

Wie weet, misschien wel of misschien niet. Of weet jij iets wat anderen nog niet weten?

• - Gerard -

Of bedoel je: ‘zou dat ook in Nederland kunnen?’. 100 man en 400 miljoen? Lijkt mij voor Nederland sterk. Ik geloof te weten dat het hoogste bedrag bij letselschade op 45.000 euro staat. Dan moet je nog de vraag kunnen beantwoorden of je je in Nederland kunt verzekeren inzake PTSS.

Geen idee dus.

• BennieMak

Ik heb deze invalshoek nog niet gelezen hier…ben benieuwd, want zoals je waarschijnlijk weet is mijn kennis van de politie zeer beperkt…dus vertel maar!

• rijsbergen

wat wil je precies weten dan?

• BennieMak

Natuurlijk of “Zou dat alleen in de VS kunnen?”

En daarnaast: Hoe kan het dat een groot percentage agenten PTSS ontwikkelt, terwijl juist de sollicitatie specifiek kijkt naar de gevoeligheid voor trauma's. In de uitzending is b.v. een jonge agente aan het woord die bij de eerste confrontatie met een dode over de emmer ging…

• KlaasVaak.

En daarnaast: Hoe kan het dat een groot percentage agenten PTSS ontwikkelt, terwijl juist de sollicitatie specifiek kijkt naar de gevoeligheid voor trauma's.

Heb jij al eens een sollicitatie bij de politie gedaan?

Hoe kom je aan de wijsheid dat men kijkt naar gevoeligheid voor trauma's?

Hoe doet men dat dan?

In de uitzending is b.v. een jonge agente aan het woord die bij de eerste confrontatie met een dode over de emmer ging…

Sommige gaan juist van de eerste dode ‘over de emmer’ zoals jij dat noemt.

Andere na de tiende omdat dan hun ‘emmer’ vol is.

Waarbij de eerste juiste na de eerste dode voorbereid is op wat hij/zij aantreft.