KlaasVaak. Schreef:
——————————————————-
> Hoe doet men dat dan?
Heel die selectieprocedure word je geobserveerd…gesprek met psycholoog, medische keuring enz.
Volgens mij heb ik die informatie van jou!
Precies, KlaasVaak. Die agent uit Noord-Holland, die geen enkele hulp kreeg omdat men PTSS niet eens kende, vertelde na dat ongeluk waarbij een deel van het hoofd van een klein kind weg was: Ik heb heel veel ongelukken gezien, de meest vreselijke dingen. Bij dit ongeluk knapte het. En hij kon ook niet uitleggen waarom. Kortom, je mag voorzichtig vaststellen dat ‘het je overkomt’. En andere agenten overkomt het misschien niet.
Ik geloof dat het Adriana van Dis was die bij Pauw en Witteman vertelde: In Zuid-Afrika kent men PTSS niet. Want in ZA is men gewend om met teleurstellingen om te gaan. Geweld is daar dagelijkse kost. Nou zegt dat misschien ook niet genoeg, een Adriana van Dis.
Ik zal er vast wel eens iets over geschreven hebben.
Maar niet dat een selectieprocedure dit kan uitsluiten (geen enkele procedure kan dat).
En heb ik toen gezegd dat ze een lijk neerleggen of een verminkt kind of dat er geschoten wordt op mensen tijdens de selecteprocedure?
Er is een gezegde: train as you fight, fight as you train. Dat wordt lastig
KlaasVaak. Schreef:
——————————————————-
> En heb ik toen gezegd dat ze een lijk neerleggen
> of een verminkt kind of dat er geschoten wordt op
> mensen tijdens de selecteprocedure?
Natuurlijk niet.
Wat dacht je van een K2(?) fighter verstoppen in een ruimte waar een agent in opleiding nietsvermoedend naar binnen gaat en vervolgens keihard word aangepakt!?
Is al gedaan en (terecht) afgekeurd: klikkerdeklik
In het leger tijdens oefeningen schiet er ook niet 1 militair met scherp om de rest te laten wennen aan de oorlog.
DePeter Schreef:
——————————————————-
> Dat zou voor teambuilding wel een goeie zijn, als
> je ziet dat je collega klappen krijgt er direct
> met z'n alle opvliegen.
De agenten in opleiding werden alleen naar binnen gestuurd…
Bevestigd mijn beeld dat een vechtsport op het CV een streepje voor geeft bij de selectieprocedure. Dat zien we dan ook vertaald worden in het aantal bekende geweldsincidenten gepleegd door agenten…
Maar terug naar het oorspronkelijke onderwerp: Hoe kan het dat een een groot percentage agenten PTSS ontwikkelt, terwijl daar in de selectie procedure op geselecteerd wordt (althans dat beweert men)?
Hoe kun je daarop selecteren?
Een collega van mij is bij de vrijwillige brandweer en die moeten meerdere malen per jaar uitrukken omdat op het traject venlo - nijmegen regelmatig mensen zich voor de trein werpen. Hij heeft dat altijd een plaats kunnen geven (met hulp) totdat hij uit moest rukken omdat er een moeder met kind onder de trein waren gekomen.
En ik vermoed dat dat zo ook bij agenten werkt, op een gegeven moment is het genoeg. En dat kan ik me verdomd goed voorstellen.
grtzzz
Ik zie (weer) alleen aannames.
“Bevestigd mijn beeld dat een vechtsport op het CV een streepje voor geeft bij de selectieprocedure.”
Je bedoelt misschien:
Bevestigd mijn beeld dat een vechtsport op het CV een streepje voor zou kunnen hebben bij de selectieprocedure.
Of dat zo is kun jij niet beoordelen. Dat weet alleen de medewerker van de afdeling Werving en Selectie.
Ik heb nog nooit een wervingsadvertentie van de politie gezien waarin stond± een geoefende vechtsporter heeft een pré.
Waarom= Omdat dat niet zo is. De politie wil niet dat het imago wordt neergezet dan de politie er is om dingen vechtend op te lossen.
`terwijl daar in de selectie procedure op geselecteerd wordt (althans dat beweert men)?`
Ik heb je al eerder gevraagd hoe je hierbij komt en nog steeds geen antwoord gehad dat hout snijdt.
Ik heb het nooit beweerd en ik heb zelfs getracht duidelijk te maken dat dit niet zo is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?