Heb je ook al bij de hogere politiefuncties gekeken?
Ach, je moet met een botterik niet over ‘zachte’ zaken praten. Ik heb het al tot een slagroomgebakje verwerkt, speciaal voor jou:
Het psychologisch interview
Het gesprek met een psycholoog duurt ongeveer een uur. Tijdens het gesprek komen allerlei persoonlijke ervaringen uit je verleden aan de orde. De psycholoog bekijkt in dit gesprek of jij beschikt over competenties die voor het politiewerk van belang zijn. Zoals inlevingsvermogen, stressbestendigheid en integriteit. De psycholoog wil ook weten welke ingrijpende gebeurtenissen je misschien hebt meegemaakt, hoe de banden met je familie zijn en hoe je met bepaalde emoties omgaat. Voorafgaand aan het gesprek krijg je een vragenlijst over ingrijpende gebeurtenissen.
En dit uit deel B van de selectieprocedure voor lagere politiefuncties: https://www.kombijdepolitie.nl/Selectie/Pages/deel-b.aspx
http://politie.startpagina.nl/prikbord/17065926/17078218/re-ptss#msg-17078218
Maar terug naar het oorspronkelijke onderwerp: Hoe kan het dat een een groot percentage agenten PTSS ontwikkelt, terwijl daar in de selectie procedure op geselecteerd wordt (althans dat beweert men)?
Ik zie nergens dat men geselecteerd wordt op PTSS-risico.
Bevestigd mijn beeld dat een vechtsport op het CV een streepje voor geeft bij de selectieprocedure.
Dat was het tweede deel van je bewering.
Nergens iets over gelezen in de wervings- en selectieeisen.
PTSS = posttraumatische stressstoornis, lees verder op klikkerdeklik
Waar je in andere situaties met het grootste gemak allerlei verbanden ziet, ben je hier blind voor????
Dat ik een bevestiging op het internet schrijf van mijn conclusie maakt het meteen een feit, toch!
Nota bene stond de motivatie er ook nog bij: De agenten in opleiding werden stuk-voor-stuk een kamer ingeduwd met een gevaarlijke K1 fighter, als onderdeel van hun weerbaarheidtest/training. Laat je dan een streepje voor hebben met een jarenlange training in de een-of-andere vechtsport. Begrijp je dat?
Ik begrijp het, gezien je karaktereigenschap (ook een gewilde bij de politie, dus je zit goed), dat het voor jou erg moeilijk is om toe te geven dat je in dit geval naast de pot piest!
“De agenten in opleiding werden stuk-voor-stuk een kamer ingeduwd met een gevaarlijke K1 fighter, als onderdeel van hun weerbaarheidtest/training. ”
Er staat toch agenten in opleiding en niet sollicitanten?
Bovendien is dit een incident geweest tijdens een training en geen vast onderdeel van de opleiding.
Een docent heeft gedacht dit als variatie als een leuke trainingsvorm in te voeren.
Stress nog geen PTSS.
Zoals ik zei: Ik kan op mijn sollicitatie nog nooit een stressmoment gehad hebben en toch labiel zijn.
Ook kan er iets in mijn naaste omgeving gebeurd zijn wat mij om die reden erg aangreep en waarvoor ik psycholoog benaderd heb.
Vervolgens zou het mij een worst kunnen zijn wat ik tijdens mijn werk aantref omdat dat juist niet mijn naasten betreft.
Ook kan ik zeer stabiel zijn maar kan het zomaar gebeuren dat ik ‘in de hoek zit waar de klappen vallen’ en er kort na elkaar veel ernstige incidenten gebeuren. Dan breek je wellicht een keer.
Er is op PTSS niet te werven of te selecten (tenzij je al je hele leven bij 3 psychiaters loopt).
En een bevestiging van JOUW conclusie een FEIT? Tja dan heb jij altijd gelijk.
KlaasVaak schijnt nog wel heil te zien in dat oeverloos geneuzel. Maar wanneer dringt het tot je door dat jij de sollicitatieprocedure niet hebt doorlopen en KlaasVaak wel? Kun je wel met zinloze, niet ter zake doende artikeltjes die je ergens van internet hebt geplukt blijven aankomen, maar het blijft oeverloos gedram.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?