BennieMak, je noemt jezelf intelligent maar wanneer schrijf je nou eens iets wat de politie NIET WEET? Tot nu toe alleen maar open deuren die een kind van 10 kan bedenken.
Die auto kan ik me ook nog wel herinneren en al snel kwam er kritiek op de beelden en de uitleg van de politie bij die auto. Maar je vergeet voor het gemak maar even dat hele volksstammen aan het zoek waren in bosgebieden waar nog geen konijn iets gezien had van de broertjes en de politieagenten er maar achteraan sjouwen.
Hetzelfde destijds met Heijn. De politie voerde hele gesprekken met de ontvoerder en heel Nederland had hoop dat Heijn snel vrij zou komen. De man was allang dood en begraven. Had geen hond zich kunnen bedenken. Natuurlijk zijn hulpmiddelen een zege maar ik vrees dat het snel zal leiden tot tunnelvisie. Een woord dat is uitgevonden om de manier van werken bij de politie uit te kunnen leggen.
Nog steeds is de politie niet in staat grote zaken op te lossen. Dat komt omdat het niet eenvoudig werk is. De moordenaar van Vaatstra kon ook uiteindelijk gevonden worden nadat de politie in staat werd gesteld een grootschalig DNA onderzoek te doen. Dus, niet denken dat de politie ijzer met handen kan breken.
Ik heb jaren geleden al verwezen naar het boek waarin 19 dwalingen van opsporingsland uitvoerig worden beschreven. Je broek zakt er van af als je dat leest.
Laten we dus vooral de politie/recherche hun werk doen en niet denken dat wij, die er helemaal geen verstand van hebben, het beter kunnen of weten. Het enige wat wij gewone burgers kunnen doen is het werk van de politie achteraf beoordelen.