Agenten leren straattuig een lesje.....

• Black Identity

Wat heeft dit nu weer met hangjongeren te maken? Ik heb ook wel eens een politie agent willen tegenhouden die een vriend van mij wilde arresteren midden in utrecht val je dan meteen onder hangjongeren? Ik vind dat hier op dit onderwerp erg extreem gereageerd word, allochtonen? Straattuig? en dat het maar goed is wat de politie gedaan heeft? Het gaat weer lekker de verkeerde kant op. De feiten zijn nog geen eens duidelijk ook niet van het artikel die ik gelezen heb. Het word allemaal weer spectaculairder neergzet dan het in feite is.

Politie hoort niet te slaan.

En inderdaad de bewijzen en het fijne ervan weet niemand zelfs de telegraaf niet die het nodig vind om zoiets te plaatsen zonder feiten.

• sijlvia

ik snap je.

• sijlvia

dan ben je een hangbejaarden:?:?:?:?:D

• Black Identity

en dat ze er maar op los moeten en mogen meppen, dat bedoel je toch? Bij gewone burgers is de maat ook wel eens vol, mogen wij ook meppen? Nee want dan krijg je meteen de politie op je dak…

• A.T.

Gewone burgers gooien geen stenen naar journalisten.

Een heleboel mensen in dit land is het gewoon zat om iedere keer maar weer de beelden te zien van luidmuilen die intimideren en bedreigen en met stenen gooien etc.

Dart praat niet goed dat zij in elkaar geslagen zouden moeten worden. Maar anderzijds zullen veel mensen er niet rouwig om zijn als de mannetjes met de brutale en intimederende bekken eens een tikkie krijgen. Dus wettelijk kan de politie misschien verkeerd zijn opgetreden. Gevoelsmatig hebben een boel mensen zoiets van ‘yessssss’.

En nee ik heb het niet over ‘de hangjongere’ maar over baldadige/intimiderende/bedreigende hangjongeren. Van welke kleur en afkomst dan ook.

• HM

dat mag je vinden hoor. Vind het prima dat ze zulke lui even terug op aarde zetten.

• BennieMak

A.T. schreef:

>

> Dus wettelijk kan de politie

> misschien verkeerd zijn opgetreden. Gevoelsmatig hebben een

> boel mensen zoiets van ‘yessssss’.

>

Onderzoeken waaruit deze hoeveelheid ‘sympathisanten’ zou blijken?

Gevoelsmatig heb ik hier zoiets van: Geen slimme actie van de politie (afgaande op het artikel waarvan de bron gevoelsmatig ook al de nodige vraagtekens oproept), en helemaal al niet slim om deze hier te lopen aanmoedigen om vooral ook op ‘allochtone ratjes’ te gaan slaan… :-(

• Lans

Los van het Telegraafbericht, jouw opmerking: De politie hoort niet te slaan gaat echt niet op.

Misschien bedoel je het niet zo maar ik ben van mening, de politie mag slaan als alle andere middelen hun doel niet bereikten. Wettelijk trouwens ook zo vast gelegd.

Soms moet je gewoon meppen. Ik heb veel horeca diensten, met 10 dienders dik 300 man die aan het rellen zijn, die hou je echt niet 1 voor 1 aan of gaat met die dronken koppen een gesprekje aan.

Normaal praten geen effect ->

Formeler worden (vorderen) geen effect ->

Waarschuwen voor de gevolgen, geen effect ->

Laatste waarschuwing (het bekende verwijderd u of geweld zal worden gebruikt) geen effect ->

Nogmaals waarschuwing -> En dan houdt het op. Dan krijg je de lat in je nek of een stomp voor je kop.

En dat heb je dan echt aan jezelf te danken.

Had je maar moeten luisteren. Als dat in Nederland al niet meer geaccepteerd kan worden, dan kan de politie net zo goed die relschoppers hun gang laten gaan en de hele nacht binnen koffie gaan drinken.

Groetjes, Lans

• BennieMak

Ik zou je eens aanraden om je in deze materie te gaan verdiepen voordat je hier de politie gaat staan aanmoedigen om ‘allochtone ratjes’ in elkaar te gaan meppen! Waar dat steeds weer toe leidt hebben we vijf dagen geleden herdacht… :-(

• A.T.

Misselijk dat jij steeds weer probeert eventuele acties tegen zichzelf misdragende hangjongeren op één lijn te zetten met de genocide tegen geheel onschuldige bevolkingsgroepen.

Doet het natuurlijk lekker bij de tegenstanders van stevig optreden tegen straattuig maar is totaal misplaatst.