Arrestatie Ambrosius moordenaar

• Skywalker

Heb het genoegen mogen hebben om de man al een paar keer te ontmoeten. Zo gecharmeerd ben ik niet van hem.

Skywalker

• Skywalker

A.T. schreef:

> En hoe groot is dan de kans dat de twee die matchen allebei

> in dezelfde periode in hetzelfde dorpje Putten waren/woonden?

Kom op A.T, tijdens de opleiding toch wel de wet van Murphy gehad?

“Als er meer dan één manier is om een taak te doen en één van die manieren zal in een ramp resulteren, dan zal iemand het zo doen”.

Ik zeg niet dat ze de dader hebben, en ik zeg ook niet dat ze hem niet hebben. Alle opties staan open. Dat heet nou tunnelvisie vermijden.

Skywalker

• Skywalker

Zo'n onderzoek lijkt mij heel simpel;

Hoeveel combinaties kun je maken.

Skywalker

• Arie

Zou fijn zijn als je je persoonlijke frustraties over de politie en justitie eens niet mee liet spelen in discussies. Want je weet echt beter dan je thans suggereert en dat is zonde.

Ik zie jou toch echt niet zo voor dom aan dat jij niet zou weten dat alleen de misslagen groot in het nieuws gebracht worden en de overgrote meerderheid gewoon goed gaat.

Er zijn vorig jaar meer dan 250.000 verdachten van misdrijven door de politie aangebracht bij het OM las ik gisteren ergens. Jij wilt met droge ogen beweren dat de meerderheid wel fout zal zijn of gaan? Gaarne onderbouwing a.u.b.

• BennieMak

Koen Hakvoort schreef:

>

> Dus zonder aan het waardevolle werk van de Vries en Blaauw

> voor de vrijspraak van Viets en Dubois te willen afdoen, neem

> ik aan dat ook zonder hun inmenging de Puttense moordzaak na

> 14 jaar zou zijn opgelost.

Inderdaad, deze zou ook, net zoals in de Schiedammer Parkmoord door toeval ontdekt zijn geweest. Er vanuit gaande dat politie een foutje zou willen toegeven( ;-) ). Of zou dit nu juist de verdienste zijn van De Vries?

> Interessant om te weten of de man een of meerdere keren in de

> diverse politieonderzoeken in beeld is geweest. Dat moet

> haast wel.

In de berichtgeving heb ik gelezen dat de verdachte ooit heeft geweigerd mee te werken aan een DNA-onderzoek over deze zaak.

• De enige echte Frits

Opvallend hoeveel mensen de hele voorgeschiedenis denken te kennen……

Je zou haast denken dat iedereen Mw Ambrosius persoonlijk kende….dikke vriendinnen allemaal. En de zaak kent men ook van A tot Z.

mzzl,

Frits.

• sijlvia

jij stapt ook vaak met je verkeerde been je bed uit.

• Lans

Of de schadevergoeding terug moeten betalen ;-)

• - Gerard -

Arie, we hebben het hier over zaken die de landelijke pers halen en niet die 249.995 winkeldiefstallen e.d. waar jij het waarschijnlijk over hebt.

Kijk nou gewoon eens naar de resultaten in de grote zaken. En dan heb ik het over de echte criminaliteit. Ik kan jou verhalen vertellen waar de honden geen brood van lusten maar dat ga ik op dit prikbord echt niet doen.

Het is elke keer hetzelfde liedje bij de grote zaken. Niks wordt er geleerd.

Gisteravond zag ik de hfd. OvJ betreffende de brand in het ziekenhuis in Almelo. Hij gaat niemand vervolgen terwijl het rapport van de inspectie toch zegt, en dat was bij de Schipholbrand niet anders, dat ook hier weer alles wat fout kon gaan ook fout ging. Maar hij gaat niemand vervolgen.

Nieuw beleid? Niemand vervolgen?

Arie, natuurlijk gaan er ook zaken goed. Moest er ook nog eens bijkomen. Maar te vaak, veel te vaak naar mijn smaak, gaat het enorm mis. En wat dat is, ik kan de vinger er niet achter krijgen, maar ik heb dan ook geen verstand van politiewerk.

Maar, nogmaals, kijkend naar de Schipholbrand. Het zit gewoon in de organisatie van de overheid. Men kan gewoon niet beter.

Een tip kan ik de overheidsdienaren wel meegeven; Maak van alles een kopie. Zorg dat jij bewijsmateriaal niet alleen in het politiebureau hebt liggen maar bewaar het ook thuis. En dat geldt niet alleen voor politieambtenaren maar voor alle ambtenaren.

• Lans

Ja dat is een goeie. Bewijsmateriaal thuis. Kan je het verhaal van de USB stick nog herinneren?

En over de zaken die fout gaan. Laten het er eens 10 zijn. De afgelopen 10 jaar.

Als je er meer kan noemen, graag. En dan echt de grote zaken.

Dan weet ik er wel 100-den te noemen die perfect zijn gegaan.

Ik snap jouw beredenering wel hoor maar Arie heeft wel een punt. Uiteraard komt dat in de krant. Neem maar van mij aan dat er veel, heel veel grote zaken opgelost worden. Van serie-inbraken, verkrachtingen tot (poging) tot moord. En logisch dat dat geen discussie oplevert, goed is goed. Klaar.

De strekking van jouw verhaal kan ik inkomen. Er gaan ook veel dingen fout. Vaak schuld van justitie. En dan niet dat ze niet bestraffen maar ik noem 1 term, veelpleger. Dan snap je hem wel denk ik.

Ik denk dat er juist meer fout gaat in de kleine dingetjes, laksheid van collega's, verkeerde kennis/toepassing van bevoegdheden, incompetente telefonistes, (0900-8844) aangevers/melders niet informeren, aangiftes die niet in behandeling worden genomen terwijl er wel opsporingsindicatie is. Laten ze (we) daar maar eens mee beginnen.