id plicht

• HM

je mag best een mening hebben. In sommige gevallen zou je ook blij moeten zijn dat een agent zijn werk ook doet vanuit zijn menselijke kant en zelf mee denkt. Als handhavers dat niet zouden doen dan lopen er enkel robotjes op straat.

Ik hoop voor jou dat je niet te vaak te maken krijgt met handhavers die alles zwart/wit zien. Of misschien juist heel vaak dan kun je heeeeeeeeeeeel misschien je mening een beetje bijstellen en bij jezelf denken: he kijk meneer agent denkt zelf ook mee, dat is fijn.

Maar goed dat laatste zal wel een utopie zijn want jou kennende zal dat pas gebeuren als pasen en pinksteren op dezelfde dag vallen

• HM

Dat van die agent slaat in mijn ogen ook nergens op maar dat heeft volgens mij ook geen zak te maken met het mee/nadenken. Maar dat weet jezelf ook wel. Het is een beetje slappe poging om je mening kracht bij te zetten.

• Charlie

Wordt jij nooit moe van jezelf???

• HM

…………………………. Niet van mezelf hoor soms wel van anderen

• A.T.

Misschien fijn om i.p.v. oneliners te bezigen ook een standpunt in te nemen?

• H.Koch

Of misschien tijd om helemaal te stoppen…….

• - Gerard -

HM schreef:

>

> Dat van die agent slaat in mijn ogen ook nergens op maar dat

> heeft volgens mij ook geen zak te maken met het mee/nadenken.

Niet? Die agent denkt misschien wel: ik heb discretionaire bevoegdheid dus ik beslis zelf wel even wie ik wel en wie ik niet een bekeuring geef.

• - Gerard -

HM schreef:

>

> je mag best een mening hebben. In sommige gevallen zou je ook

> blij moeten zijn dat een agent zijn werk ook doet vanuit zijn

> menselijke kant en zelf mee denkt. Als handhavers dat niet

> zouden doen dan lopen er enkel robotjes op straat.

Ach, zo is het natuurlijk niet. Als er bijvoorbeeld een aanrijding is gebeurd dan verwacht ik niet dat een agent bekeuringen gaat uitdelen omdat men ergens is gestopt waar een stopverbod geldt.

> Ik hoop voor jou dat je niet te vaak te maken krijgt met

> handhavers die alles zwart/wit zien. Of misschien juist heel

> vaak dan kun je heeeeeeeeeeeel misschien je mening een beetje

> bijstellen en bij jezelf denken: he kijk meneer agent denkt

> zelf ook mee, dat is fijn.

En waarom moet ik daar wat van vinden?

Laatst had ik een aanhouding in de winkel. Begint die agent: “was het voor de kassa of na de kassa?”.

En dan denk ik: “ach ja ….. weer zo'n agent….”. En als je dan niet oppast begint die agent een heel kletsverhaal die verdacht veel overeenkomsten vertoont van een winkelprotocol voor winkelmedewerkers waar ik eigenlijk niet op zit te wachten.

“Meneer de agent, artikel 45 wetboek van strafrecht. Deze persoon heb ik aangehouden, ik draag hem aan u over en hier is de aangifte. Dus u mag hem meenemen….”

• HM

was het voor of na de kassa dan?

• HM

“Als er bijvoorbeeld een aanrijding is gebeurd dan verwacht ik niet dat een agent bekeuringen gaat uitdelen omdat men ergens is gestopt waar een stopverbod geldt.”

het is wel strafbaar hoor dus hij mag ervoor schrijven en volgens jou eigen woorden zou jij het doen ook.

Maar jij had zelf al de aangifte opgenomen van de eigenaar?