rijbewijs gestolen, niet meer rijden?

  • Lans

    Zal wel aardje naar het beestje zijn denk ik. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Wees jezelf en niet diegene waarvan je denkt dat je dat moet zijn.

    Komt onnatuurlijk over en geeft onnatuurlijke reacties. Toch?

    Maarre, thanks voor het compliment! ;-)

  • rudi

    Heel graag gedaan :)

  • Reja

    Even terzijde.

    Onlangs heb ik zo'n vermissing rijbewijs meegemaakt van iemand die niet weet waar het rijbewijs gebleven is (mapje uit tas weg, niet bekend of het verloren of gestolen is).

    Bij de politie is inderdaad een PV van vermissing opgemaakt (was nodig voor het aanvragen van een nieuw rijbewijs). Politie gaf aan dat rijden geen probleem was, mits betrokkene maar alle documenten/kopieën (van PV en aanvraag) bij zich draagt.

    Bij de Gemeente is er vervolgens een nieuw rijbewijs aangevraagd met een gelijktijdige verlenging. Het vermiste rijbewijs had nog een geldigheidsduur van ongeveer 1 jaar, het nieuwe rijbewijs heeft een geldigheidsduur gekregen van 5 jaar. Was er natuurlijk wel weer de medische keuring nodig i.v.m. leeftijd boven de 70 jaar. Het niet inleveren van het oude rijbewijs zorgt voor een “boete” bij de Gemeente.

  • Okko

    Ik heb inmiddels het vervangende rijbewijs aangevraagd, helaas inderdaad ook met de vermissings-boete. Maakte niet uit dat hij gestolen is, de term vermissingskosten is dan ook niet helemaal terecht in mijn optie. Kassa, totaal € 66,- achter de wagen. Plus de 120 euro cash en alle extra kosten voor de vervanging van de andere pasjes loopt dit geintje evengoed nog flink op. Ik heb wel een doorlopende reisverzekering maar helaas exclusief contant-geld dekking, en een eigen risico van 100 euro op de rest…

    Maar goed, als het goed is krijg ik dinsdag mijn nieuwe rijbewijs. Ik rij nu rond met in mijn tas: paspoort, NLse aangifte, Franse aangifte, kopie rijbewijs en de aanvraag van de gemeente.

    Nu maar hopen dat ik mijn tas niet kwijtraak of dat 'ie gejat wordt… :D

  • Reja

    Persoonlijk vind ik de alcoholcontrole's niet alleen gezellig, maar vooral ook nuttig. Als je, zoals ik, geen alcohol nuttigt als je auto rijdt heb je natuurlijk ook niets te vrezen.

    Een medewerker van ons heeft zijn auto geïmporteerd uit Engeland en heeft dus een rechts stuur. Bij de laatste alcoholcontrole liet de agente (in opleiding en niet blond) zijn duo-passagier die links zat blazen. Na afloop informeerde onze medewerker of hij als bestuurder ook nog moest blazen. Toen had zij em ook door…..

    Ik ken aardig wat politiemensen en vind dit vriendelijke en professionele mensen. Vanuit mijn werk heb ik regelmatig met politiemensen te maken en omgekeerd. Zo merk ik nog steeds dat er politiemensen zijn die ronduit een hekel hebben aan alles wat beveiliger is. Enerzijds begrijp ik dat wel als ik sommige beveiligers zie, maar dat over één kam scheren kan toch niet de bedoeling zijn. Bij inbraken laten ze het niet merken maar de volgende dag zien ze je niet meer staan en rijden ze bij wijze van spreken over je voet. Verder merk ik het aan sommige bekeuringen; zo l.ullig. Vooral in de nacht; als het later in de nacht wordt veranderd humor in humeur !

  • Icer

    Wat ook kan:

    Agent zegt: ‘Meneer, hebben wij gedronken?’

    Bestuurder: ‘Nee, meneer agent.’

    Agent: ‘Hoe weet u dat nou? U komt net de snelweg afrijden!’

    Ik denk dat ik dit ontzettend leuke grapje maar eens toepas over een poosje. :-)

    Goedeavond.

  • rudi

    :D

  • - Gerard -

    14? ;)

  • - Gerard -

    Kun je proberen Icer…… maar of je dan verder nog serieus wordt genomen is natuurlijk de vraag.

    ;)

  • aline

    Ik ben vandaag aangehouden ivm grote controle alles was in orde, allen kon ik mn rijbewijs niet tonen, ik mocht naar huis bellen en mn man is het komen brengen, mn kenteken enz had ik wel bij me. Ondanks dat alles in orde was en mn man nog geen 10 minuten met het rijbewijs er was, en dat was natuurlijk ook in orde, heb ik toch een bekeuring gekregen op de bon staat het niet kunnen tonen van het rijbewijs bij eerste vordering. Vind dit echt belachelijk, en ik vraag me af of het zin heeft om beroep aantetekenen. gr Aline