de pestkop van de buurt

• Reja

Misschien krijg je dat als je alle aangiften (of aangiftes) opneemt. Nu nog een paar mensen die er mee aan de slag kunnen………

• Abion

De ernst is er naar, dat lijk je niet te willen zien. Wat mij betreft mag iedereen die zo weggewuifd word zelf het oplossen, niets doorklagen, gewoon zelf harde actie,… komen ze vanzelf een keer bij je langs, maar is het probleem tenminste direct verholpen. Is dat eigen rechter? Ja, maar als de staat het niet doet, dan moet je het zelf doen met je beperkte middelen.

• HM

iemand in het water duwen kan ook onder mishandeling vallen dus waarom het overgieten met yoghurt dan niet. Er hoeft niet daadwerkelijk letsel te zijn bij mishandeling. Mishandeling en vernieling van zouden in mijn ogen zeker wel op gaan.

• HM

lees mijn eerdere opmerking vwb mishandeling maar even door. Staat in de bespreking van strafrecht. Mishandeling zou zo maar wel degelijk op kunnen gaan.

• Charlie

Wat te denken van geestelijke mishandeling ???????

Een pak yoghurt over je kleding is geen vernieling ???

Ja, ik blijf het ook heel vreemd vinden dat de politie daar totaal niets doet, want het moet blijkbaar nog vele malen erger zijn….en als het zou escaleren dan is het weer: " Tsja, hoe konden wij dit nu weten..en blablabla….

Er zijn al een aantal aangiftes gedaan tegen dit persoontje, wat moet er dan nog meer gebeuren volgens jou ??

• Abion

Zaken waar gepeste kinderen de pesters neersteken zijn blijkbaar interresanter.

• AEH

Charlie schreef:

>

> Wat te denken van geestelijke mishandeling ???????

> Een pak yoghurt over je kleding is geen vernieling ???

> Ja, ik blijf het ook heel vreemd vinden dat de politie daar

> totaal niets doet, want het moet blijkbaar nog vele malen

> erger zijn….en als het zou escaleren dan is het weer: "Tsja, hoe konden wij dit nu weten..en blablabla….

Wie zegt dan dat de politie niets doet ? Dat vind ik in deze een vreemde veronderstelling, het is gisteren gebeurd en toen de TS het verhaal hier plaatste was het nog van de zefde dag. Geef de politie in Kennemerland iets meer credit aub. Als TS in de lopende week nog niets gehoord heeft praten we weer en ga ik met de wolven meehuilen ok ?

> Er zijn al een aantal aangiftes gedaan tegen dit persoontje,

> wat moet er dan nog meer gebeuren volgens jou ??

Aan de jongen in casu moet wat worden gedaan, dat is duidelijk, waarschijnlijk heeft de wijkagent zicht op alles wat er zich tot nu toe heeft afgespeeld en wat er tot nu toe allemaal is gebeurd om daar verandering in aan te brengen. Of er daadwerkelijk sprake is van meerdere aangiftes, daar durf ik licht aan te twijfelen, het kan natuurlijk best zo zijn, vaak echter spreekt men in de volksmond over dat men aangifte bij de politie heeft gedaan, terwijl men slechts heeft gebeld om een voorval te melden.

Wacht nu gewoon even af wat de wijkagent gaat doen, ik zou hem/haar anders zelf bellen één en ander met hem/haar te overleggen.

• marianne

Jeeemig, het stukje heeft heel wat discussie teweeggebracht!

Nou ik kan jullie inmiddels als volgt berichten.

Ik ben dus vanochtend naar het politiebureau geweest en heb daar een gesprek gehad met een politie agente van jeugdzaken die toch al op de hoogte was van de situatie. Ik heb daar een fijn gesprek gehad met veel begrip en bereidheid om er iets aan te gaan doen. Ze hadden het al intern besproken binnen het bureau of het wellicht strafrechtelijk te vervolgen is maar dit is echt niet mogelijk want het valt echt onder pesterij. Zelfs als zou je yoghurt over een politieagent uitsmeren dan wordt dit door een officier of rechter geseponeerd!

Ze zijn echter wel bereid om iets aan de situatie te gaan doen en zijn van plan om de jongen samen met ouders op het bureau uit te nodigen voor een gesprek.

Dit is dus een eerste stap! Andere gedupeerde ouders trouwens ook opgeroepen op het schoolplein om vanmiddag nog ff te kontakten met het bureau. Alles helpt namelijk. Verder zou ik op de hoogte gehouden worden van de verdere ontwikkeling. Ik ben serieus genomen en ben tot nu toe tevreden. Er waren trouwens geen eerdere aangiften gedaan maar alleen meldingen waar ze overigens niks meer van in de computer konden vinden…. Wel, nu staat het tenminste wel in de computer van de politie. Ik houd jullie op de hoogte! Bedankt voor alle feedback!

• Charlie

> Wie zegt dan dat de politie niets doet ? Dat vind ik in deze

> een vreemde veronderstelling, het is gisteren gebeurd en toen

> de TS het verhaal hier plaatste was het nog van de zefde

> dag. Geef de politie in Kennemerland iets meer credit aub.

> Als TS in de lopende week nog niets gehoord heeft praten we

> weer en ga ik met de wolven meehuilen ok ?

Uit dit bericht:

Bij navraag aan andere ouders uit die buurt, ouders van vriendjes van mijn zoon, blijkt de dader een jongen te zijn waartegen al een aantal malen aangifte is gedaan en die algemeen bekend staat als buurt probleem net als het gezin waar hij uitkomt (lees: de ouders) waar geen normaal gesprek mee mogelijk blijkt maar aggressief gereageerd wordt.

• boevenvanger

Fijn om te horen dat ze ermee bezig zijn.

Dat het hier wat teweeg brengt komt omdat veel mensen bij zulke berichten ineens hun kans grijpen om de eigen ervaringen en frustraties te delen. Niet helemaal objectief als je het mij vraagt maar goed……..

Hopelijk is het allemaal snel voorbij!

Succes ermee