de pestkop van de buurt

• Black Identity

Ja ik heb het heus wel gelezen.. politie doet niets, ze doen alleen iets als er inderdaad een baksteen door de ruiten vliegt bij wijze van spreke want dan is het strafbaar en dus kan er vervolging plaatsvinden. Zo werkt het gewoon bij de politie, ze hebben zich wel met zwaardere delicten bezig te houden dan met een pak yogurt

• serine

in deze zaak schuilt er meer ellende achter deze pak yoghurt.

hoop eerder gedane zaken + angst…

de zaak opzichzelf..? ja kleding is niet kapot..hij had geen letsel..

en geestelijke mishandeling?….is daar al een regel voor in de wet gekomen?

grap? nee dit is niet leuk meer…door de bewezen intentie van de yoghurt smijter,die kennelijk al meer op zijn kerfstok heeft…

en zeer waarschijnlijk moet lachen om een bezoekje van de wijkagent..

ben benieuwd wat deze knaap voor het volgende slachtoffer in petto heeft.

• Black Identity

Precies helemaal mee eens. Daar is de wijkagent voor en dat de wijkagent niets doet dat kan, heb ik ook gehad, maar dat is weer wat anders. Aangifte van een pak yogurt is zinloos, mensen denken echt dat ze overal maar aangiftes tegen kunnen doen, praat met de wijkagent of met die ouders of laat de wijkagent dat ook doen.

• S.

Voor mishandeling heb je en ding zeker nodig volgens het artikel 300 sr. PIJN.

Ja PIJN als iemand in het water valt is het mogelijk om pijn te hebben, je weet immers nooit wat er onder water ligt. Als de yogurt harde stukje fruit bevat misschien levert dat ook de pijn op. maar dat oet het onderzoek dan wel uitwijzen.

Gr S

• Lans

Hoi AEH,

MofkaP heeft gelijk. Het artikel mishandeling is wel degelijk van toepassing hierop.

Of ik voorstander ben op het op deze manier af te handelen is een tweede. Maar sec gezien, heeft Mofkap het juiste artikel.

Groetjes, Lans

De rest van jouw identieke postings verwijderd ;)

Mod Arie

• Lans

Hoi AEH,

MofkaP heeft gelijk. Het artikel mishandeling is wel degelijk van toepassing hierop.

Of ik voorstander ben op het op deze manier af te handelen is een tweede. Maar sec gezien, heeft Mofkap het juiste artikel.

Groetjes, Lans

• S.

En HM,

Artikel 350

1. Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Dit is het artikel van vernieling.

Dan zie je het probleem als je yougurt over de kleding van iemand giet. Is het kledingstuk stuk, is het beschadigt of is het onbruikbaar??? Dan wordt het toch tijd om eens in de eerdere uitspraken te gaan kijken.

Gr S

• - Gerard -

Boevenvanger, jij bent politieagent. Zullen we bij jou nu eens dagelijks, zeg, rond de klok van 10:00 uur een pak yoghurt over je heengooien. Laten we een wijkagent in alle rust bekijken of het gesust kan worden. Uiteraard in alle rust en je moet voor dit soort zaken ook ruim de tijd nemen.

• fj

Wat mij verbaast is dat vele van de posters hier altijd moord en brand schreeuwen dat blauw eens aan het werk moet.

Nu gaan het gedrag van een buurteikel in ene als kleinigheidje afdoen die op het gemak even door een wijkagent moet worden opgelost?

• HM

mishandeling kan in deze wel degelijk. Voor mishandeling hoeft geen PIJN aanwezig te zijn volgens de bespreking.