De motivatie

• serine

ik ontmoet niet graag een agent met een kort lontje..ook niet een die het gesprek zo afkapt waneer het te heet word

beetje sparren is juist gezond

• serine

ik heb wel eens geschoten op zon vereniging..vond ik een leuke ervaring.aleen wat heb je er verder aan?

maar hoe vaak zie jij een agent zijn pistool pakken?

ik heb dat nog nooit gezien hoor…(ja in cuba ja en in rio)

• BennieMak

Is dit weer een losse flodder?

• - Gerard -

Precies Arie. Men wordt al snel persoonlijk. Altijd jammer.

Ik kan me heel goed voorstellen dat er aantal politieagenten in Nederland te vinden is die graag deelnemen aan een AT omdat daar meer geweld wordt toegepast dan doorgaans door een gewone bonnenschrijver wordt uitgeoefend. Dus; als je het omgaan en gebruik wapens mooi vindt, geweld niet schuwt, waarom zou je dan per defintie worden gefilterd als je dat tegen zo'n P&O beslisser zegt?

En dan kan een tweetal prikkers wel schrijven dat ik onzin vertel. Prima, maar leg dan uit welke onzin dat dan is en waarom dat onzin is en speel niet op de persoon want ik ben daar volkomen ongevoelig voor en voor andere prikkers voegt het niks toe.

• Dennis

Dat heb ik al uitgelegd: je weet er helemaal niets van. En omdat je ondanks je gebrek aan kennis, jezelf telkens met idiote one-liners in een discussie mengt word ik persoonlijk ja. Alsof de prikkers iets aan jouw mening hebben….

En dat je er lak aan hebt, wat andermans mening is, daar ben ik inmiddels al lang achter.

Als je daar dan op wordt afgerekend, begrijpt iedereen jou verkeerd en/of leest men niet goed. Daarom vind ik jouw een kontendraaier.

En over dat persoonlijk worden: dat schuw je zelf ook niet.

On topic: iemand met een voorliefde voor geweld of vuurwapens, zien ze bij de politie niet snel zitten. Niet dat ze er niet door heen komen, maar dan hebben ze van die voorliefde niks laten blijken. Een AT-er wordt op geheel andere gronden bij zo'n team aangenomen en heeft er dan meestal meer dan 4 jaar gewone straatdienst op zitten, waardoor men een aardig beeld van je heeft gekregen. Triggerhappy moet je daar al helemaal niet zijn.

Daarom zeg ik: je weet totaal niet waar je over praat!

• HM

Als men solliciteert bij defensie en men zegt tijdens het gesprek dat men graag een groot geweer wilt vasthouden en ooit eens graag mensen dood wil schieten o een “legale manier” dan wordt zo'n persoon dus niet aangenomen!

Zo moet je ongeveer zien waarom er commentaar op jou opmerking is beste Gerard

• boevenvanger

Hoi Falcor,

Waarom bij de politie?

Omdat dat iets is dat je van kindsaf aan al wilt. Mijn vader werkte bij de ambulance en van kindsaf aan zat ik voorin op schoot en “scheurde” we door de straat met zwaailicht en sirene, op naar mijn moeder die “zo genaamd” gewond was.

Steeds als ik later sirenes hoorde vroeg ik me af wat er was gebeurd.

Mensen helpen, vooraan staan, NU afwegingen maken en handelen. Iets betekenen. Actie! Spanning! Onvoorspelbaarheid! Op plaatsen komen waar niemand anders komt, in de belangstelling staan, het voor het zeggen hebben, in 1 week meer meemaken dan iemand in zijn leven.

Allerlei redenen destijds voor mij om bij de politie te gaan.

Langzaam komt het moment dichterbij dat je 18 bent en eindelijk kunt solliciteren.

Een paar testjes, redelijk simpel allemaal en dan kom je voor de commissie.

In mijn geval 2 personen die inderdaad aan je vragen: Waarom wil je bij de politie?

Wat zeg je dan?

Ik zei in ieder geval iets dat uit mijn hart kwam. Daar hoefde ik niemand om te vragen. Dat was iets puurs. Iets dat ik ECHT graag wilde.

Alleen als je ECHT graag bij de politie wilt werken is het iets voor je.

Anders kun je beter verder kijken.

Succes.

• Abion

Zoeen PZ medewerker stelt de vraag omdat die nu eenmaal weet dat het niet bepaald een geweldige baan is… als dat het wel was had hij het niet hoeven vragen;)

• Abion

Waardoor mensen dus motivatie gaan fabriceren… politiekcorrecte antwoorden geven enz. Zulke dingen leiden nergens toe en er komen zat twijffelachtige types door.

• Abion

Wekelijks… meestal net nadat ze mijn naam horen;)