Amen
Falcor,
Ik vind het op zich helemaal geen slechte vraag ..
Het is nogal moeilijk om als leek in te schatten wat een goede motivatie zou zijn om in deze tijd bij de politie te gaan werken.
Je haalt je informatie van internet, politie wervingssites..politieseries zoals baantjer en CSI…( de laatste geven een geromantiseerd beeld weer)
Ik lees hier ergens dat een P&O pipo je motivatie gaat beoordelen…??
Weet wel dat er bij meerdere korpsen ex- executieven bij de wervingsafdelingen werkzaam zijn die ook op straat gelopen hebben en weten wat er op straat en eventueel bij recherche afdelingen op je af komt en wat voor wissel dat kan trekken op jezelf als persoon maar ook op je omgeving,,
Die kijken met een praktisch oog van: Zit hier iemand tegenover me waar ikzelf mee de straat zou opgaan? of zadel ik mijn collega's verder in de lijn op met iemand waar je niet op kunt bouwen.?
als je aangeeft van afwisseling en spanning te houden in de je werk hoeft dat helemaal niet tegen je te werken als je er maar een reeel beeld van hebt..
het glazen huis effect, voor en nadelen ( en dan niet de algemene verhalen maar je eigen interpretatie daarvan )
Kortom ze kijken of bij jou die specifieke eigenschappen aanwezig zijn om een goede politiemedewerker te worden.
Je moet niet vergeten dat de politieorganisatie veel moeite, mankracht en een niet onaanzienlijke financiele investering in je moet steken om je tot een volwaardige waardevolle medewerker op te leiden.
Daarnaast moet er wel sprake zijn van een reele verwachting dat je de opleiding zult gaan behalen.
tip* informeer eens bij de regio waar je eventueel wilt gaan werken of het mogelijk is een dienstje mee te draaien. dan ruik je en proef je meer van het werk en kun je beter beoordelen of het echt iets voor je is.
groetjes Belker 25
Dennis schreef:
>
>
> On topic: iemand met een voorliefde voor geweld of
> vuurwapens, zien ze bij de politie niet snel zitten.
Waar blijkt dat uit Dennis?
> Niet dat ze er niet door heen komen, maar dan hebben ze van die
> voorliefde niks laten blijken.
Waar blijkt dat uit Dennis?
> Een AT-er wordt op geheel
> andere gronden bij zo'n team aangenomen en heeft er dan
> meestal meer dan 4 jaar gewone straatdienst op zitten,
> waardoor men een aardig beeld van je heeft gekregen.
Op welke gronden wordt een AT-er dan wel aangenomen Dennis?
> Triggerhappy moet je daar al helemaal niet zijn.
> Daarom zeg ik: je weet totaal niet waar je over praat!
Geef eerst maar eens aan waaruit blijkt dat wat jij schrijft wel klopt Dennis.
- Gerard - schreef:
>
> Dennis schreef:
> >
> >
> > On topic: iemand met een voorliefde voor geweld of
> > vuurwapens, zien ze bij de politie niet snel zitten.
>
> Waar blijkt dat uit Dennis?
Dat is gebleken uit gesprekken die ik heb gehad met collega's die zitting hebben (gehad) in selectiecommissies, Gerard.
> > Niet dat ze er niet door heen komen, maar dan hebben ze van
> die
> > voorliefde niks laten blijken.
>
> Waar blijkt dat uit Dennis?
Dat is gebleken uit een aantal gevallen, waarbij agenten zijn ontslagen ivm onrechtmatig of excessief gebruik van geweld, Gerard.
> > Een AT-er wordt op geheel
> > andere gronden bij zo'n team aangenomen en heeft er dan
> > meestal meer dan 4 jaar gewone straatdienst op zitten,
> > waardoor men een aardig beeld van je heeft gekregen.
>
> Op welke gronden wordt een AT-er dan wel aangenomen Dennis?
Op grond van het met positief resultaat doorlopen van een uitgebreid selectietraject, wat je na kunt lezen op de navolgende site: http://www.arrestatieteam.nl/arrestatieteam/werkenbij/werkenbij3.php
> > Triggerhappy moet je daar al helemaal niet zijn.
> > Daarom zeg ik: je weet totaal niet waar je over praat!
>
> Geef eerst maar eens aan waaruit blijkt dat wat jij schrijft
> wel klopt Dennis.
Ik heb persoonlijk de selectie voor de politie doorlopen, ik ben bijna 10 jaar zelf werkzaam bij de politie en heb daar inmiddels meerdere verschillende functies gehad en ik heb eerstehands informatie gekregen van mensen die daadwerkelijk selecties doen voor de politie en/of daadwerkelijk leiding hebben gegeven aan een AT.
En waaruit blijkt jouw expertise, buiten het nu en dan aanhouden van een winkeldief, over het onderwerp, Gerard?
Kijk, nu wordt het eindelijk een discussie over het onderwerp.
Welke motivatie, Dennis, heeft een politiemedewerker nodig om bij het AT te kunnen? Ik lees wel op de site arrestatieteam dat bij de selectie de motivatie een belangrijke rol speelt. Leg jij nou eens uit welke motivatie wordt verwacht als je politieagent wilt worden en voor mij, als je bij het AT wilt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?