Zondag a.s. De Vries op SBS6

• serine

dat is een beetje een kortzichtige constatering arie..

het is meer onwetendheid van het publiek..naast hun teleurgesteldheid in de politie..

probeer maar aangifte te doen van een misdrijf..en je bent volgende week maandag pas eens aan de beurd.

maar vergeet je blauwe kaart voor je raam te plaatsen als je in een blauwe parkeer zone staat en geheid dat je binnen tien minuten een prent onder je wisser hebt…:D

en politie is voor veel mensen gewoon de politie…

de politie wil toch ook als eenheid gezien worden?…nou dat is dan gelukt.:P

• serine

jij hebt de clou gemist van deze uitzending..

het gaat er niet om dat die gasten te hard reden..want dat doen we namelijk zelf ook wel..

maar het gaat om flitsend nederland….die niet flitst omdat het voor de veiligheid is..maar om de gaten in de begroting te dichten.

bevestigd..door het gegeven dat de flitsende mannen en vrouwen van het klpd ook niet bang zijn voor een beetje snelheid.

• Reja

Kunt u uitleggen waarom het “flauw” is om misstanden uit te zenden ?

Het lijkt mij niet de bedoeling dat individuele werknemers zelfstandig regels (en wetten) mogen gaan overtreden. Dan is het hek pas écht van de dam !

• serine

het is net zo flauw als weg misbruikers..en dat vinden wij ook leuk om te kijken…

• M*j*r**

Reja Schreef:

——————————————————-

> Kunt u uitleggen waarom het “flauw” is om

> misstanden uit te zenden ?

U mag wel jij zeggen hoor :)

Het is niet flauw om misstanden uit te zenden. Maar de manier waarop Peter R. de Vries dit deed, vond ik vreselijk flauw.

Ik vond het een “”wat ben ik toch geweldig, dat ik hier achter gekomen ben" uitzending.

> Het lijkt mij niet de bedoeling dat individuele

> werknemers zelfstandig regels (en wetten) mogen

> gaan overtreden. Dan is het hek pas écht van de

> dam !

Dat is ook niet de bedoeling en dat heb ik ook niet gezegd. Ik vond de uitzending alleen maar flauw, ook omdat ik het idee had dat er meer achter steekt dan de nederlanders te laten zien dat de politie zelf ook de regels wel eens overtreedt.

Het lijkt mij dat in elk beroep de regels/wetten wel eens worden overtreden.

Kom dan met iets nieuws waar de gemiddelde nederlander nog niet van op de hoogte is. Dit was meer een uitzending van we gaan eens even lekker tegen de politie trappen. Maar dat is mijn mening.

Gr. Majorie

• KlaasVaak

En een snelheidsbegrenzer gaat echt niet werken.

De meeste ‘snelheidsbegrenzers’ zijn toeren begrenzers.

In de hoogste versnelling leidt dat automatisch tot een maximum snelheid.

Dit voorkomt geenzins:

- te hard rijden in 100, 80, 70, 50, 30 km gebied.

- andere verkeersovertredingen.

Beter is om steeksproefgewijs een chef de straat op te sturen in zijn eigen wijk.

Kan hij gelijk als OA constateren en waarnodig maatregelen nemen.

Doet ie ook nog eens straatervaring op :-)

• KlaasVaak

Het was idd van een hoog ‘makkelijk scoren’ gehalte.

En zeker omdat hij verwees naar Wegmisbruikers en het commentaar van de politie alleen noemt.

Nee dan moet je eens luisteren naar wat Andre van der Toorn allemaal voor beledigende teksten uitslaat.

Iets waar politie helemaal niet mee geassocieerd wil worden.

En als André de bestuurder og in oog had ontmoet was ie stilletjes afgedropen of hele andere bewoordingen gebruikt

Voor de volledigheid verwijs ik naar mijn eerder bericht in dit topic over mijn volledige mening of de onderdelen van de uitzending ;-)

• serine

kom op zeg..hoe neerbuigend word er gedaan in wegmisbruikers OVER wegmisbruikers?

nu is het andersom en dan is het flauw?

beetje kinderachtig hoor….:D

• - Gerard -

Ik kan me overigens wel iets voorstellen bij de ‘nieuwe techniek’. Iedereen een GPS in de auto met daaraan gekoppelt een navigatiesysteem die de straten, wegen e.d. herkent en zo de auto toestaat een maximale snelheid te rijden. Scheelt de politie inzet en bestuurders bekeuringen. Alles in een keer opgelost.

• KlaasVaak

Gewoon een kwestie van voorbereid de straat op gaan.

Stel ik moet een bekeuring uitschrijven en de bestuurder (ontvanger) begint over de uitzending te bazelen…

Dan stel ik hem vriendelijk op de hoogte dat ook ik niet blij ben met het gedrag van mijn collega's.

Maar in aansluiting daarop vertel ik hem ook dat ik hem niet bekeur omdat hij in een rode Golf (of welke auto hij dan ook bestuurde) rijdt,

en rode Golfjes altijd overtredingen begaan, maar omdat hij, en niemand anders, een verkeersovertreding heeft begaan.