Zondag a.s. De Vries op SBS6

• Reja

Ik klaag niet hoor, ben juist zeer blij dat er politie is !

• K.Hakvoort

Populisme en commerciële mediabraafheid van het laagste allooi. Inspelend op telegraaf-sentimenten heeft deze mediaman zichzelf een omgekeerde voorbeeldsfunctie toebedacht met als kutsmoes “het nieuws wacht niet”.

“Het is gewoon een belastingmaatregel en het heeft niets met veiligheid te maken.” Brr…

Mijn stukje had aan de topic-opening moeten hangen.

• Nog steeds Dennis

Geen dank Reja. Jij bedankt voor je reactie.

• - Gerard -

Reja Schreef:

——————————————————-

> Ik vind het niet zo onlogisch. Immers praat men

> vanuit een organisatie over mensen die zich buiten

> deze organisatie bevinden en geeft hieraan de

> verzamelnaam burgers.

Dat is wel onlogisch want politieagenten zijn zelf ook burger(s). Hoe kun je iemand duiden als ‘burger’ juist omdat hij buiten de politieorganisatie staat terwijl je zelf als politieagent binnen de politieorganisatie ook burger bent? Maar nu snap ik wel beter hoe het komt dat ze vaak de verkeerde verdachte pakken. Ze weten gewoon niet wie ze bedoelen met burger. (grapje Reja).

> Zij vertegenwoordigen een

> organisatie en/of zijn dienstbaar aan de personen

> buiten deze organisatie. Dat deze organisatie

> gevuld is met burgers doet minder ter zake.

De logica ontgaat mij volledig. Je bent agent, daarmee burger maar als je over ‘burger’ spreekt heb je het niet over jezelf of jouw collega's. Geen touw aan vast te knopen.

• Reja

Tsja, die agenten zouden het dan ook kunnen hebben over “de maatschappij”, “de bevolking” of “de medemens”, waarbij zij ook altijd zelf onderdeel van deze benamingen zijn.

• - Gerard -

Eureka……

• serine

dat bumperkleven heb ik laatst mogen ervaren…

ik heb ze ook wel eens een eenrichtings verkeer straat in zien rijden…uit luiheid…en wel de verkeerde kant in..:D sterker nog…ik stond net met mijn canon in de hand dus heb er vast nog wel een foto van…(en nee die stuur ik niet op naar peter..>:D<

maar peter heeft dit onderwerp toch al vaker behandeld?…heeft hij geen onderwerpen meer ofzo??

dan weet ik nog wel 2 onopgeloste zaken onder zijn neus te duwen..

• serine

daar heb je een slim antwoord gegeven…want zo kan het inderdaad gaan..

• darknessky2000

Het is pas de tweede keer dat Peter dit soort zaken heeft behandeld, terwijl Wegmisbruikers wekelijks op de tv verschijnt.

En geloof mij maar, van beiden kan ik echt genieten :) .. eigen schuld dikke bult noem ik dat…

Waarom mag de Politie niet eens aangepakt worden? Wij burgers, worden toch ook terecht op de bon geslingerd , als wij een

verkeersovertreding begaan?

En wanneer ik Marijke Gijssen (Politie-agente) mag geloven in haar kolom Alert van dit jaar…tsja, hoe dom kan je zijn

om zulke uitspraken publiekelijk te uiten.

Die zou echt plenty tijd hebben om onopgeloste zaken te gaan behandelen…als ze tenminste niet voor de 5e keer ziek heeft gemeld dit jaar :D

• ¥ Lotje ­­¥

oké bedankt voor de uitleg ;)