Hoe zit dat nou met Peter R. de Vries en de politie?

• KlaasVaak

Ik geloof dat jij alles een beetje klinisch dood probeert te analyseren en er bovendien een waardeoordeel aan hangt wat nergens op slaat.

Alsof jij aan de hand van een paar minuten van een geknipt verhoor kunt bepalen hoe het verhoor loopt.

Zag jij dan niet dat het over en weer een spel was dat er gespeelt werd?

Maar als je dat wilt: Joran kwam toch met niets ondanks zijn introductie.

Hij was degene die niets meer wilde vertellen en verwees naar zijn eerdere uitspraken.

Dus wat dat betreft….

• KlaasVaak

Ik ben er nu ook wel klaar mee.

Meneer leest een boek (of 2) en weet precies hoe het in het metier werkt.

Ik zou zeggen lees ze nog een keer (of 2) en wordt schathemel rijk.

Als trainer van recherche of OM, of als privédetektive.

Ben wel benieuwd hoeveel winkeldiefstallen jij oplost.

• Nog steeds Dennis

Hij hoeft ze niet op te lossen. Hij hoeft ze alleen aan te houden bij verdenking van en ze daarna over dragen. Wat er daarna mee gebeurt, is niet zijn pakkie-an. Dat is nou het mooie, een van de meest simpele baantjes hebben en dan een ander vertellen wat ze allemaal niet goed doen.

• rijsbergen

het feit dat je over zo'n simpele denkwijze en zienswijze beschikt zegt meer over jou dan over hetgeen je aanhaalt. Men kan met 100.000 tegenargumenten komen maar enkel jou plaatje is de juiste in jou hoofd. Dat noem ik pas tunnelvisie:D

• Arie

Gerard, jij doet exact hetzelfde door te chargeren en te overdrijven. Wat jij dus zegt is eigenlijk dat de meeste moorden die opgelost zijn eigenlijk heel simpel allemaal heterdaadjes waren en dat er bijna geen speurwerk aan te pas komt.

Zo zwart wit is het natuurlijk niet. Natuurlijk worden er blunders gemaakt en als je die naast elkaar legt en maar genoeg uitvergroot worden er alleen maar blunders gemaakt en is niemand capabel. Er vinden jaarlijks honderden gevallen van miord en doodslag plaats. In 20 jaar zijn dat er dus duizenden. Daar zullen er best een stuk of wat van zijn (parkmoord e.d.) waar de recherche blunders heeft begaan, zo je wilt: tunnelvisie heeft laten zien, etc. Maar daar kan je dan nog steeds geen wet van meden en perzen van maken, dus ‘alles gaat altijd fout, ze lossen nooit iets moeilijks op’ etc.

• - Gerard -

Nog steeds Dennis Schreef:

——————————————————-

> Hij hoeft ze niet op te lossen. Hij hoeft ze

> alleen aan te houden bij verdenking van en ze

> daarna over dragen.

Dat ben ik wettelijk verplicht.

> Wat er daarna mee gebeurt, is

> niet zijn pakkie-an.

Zo staat het in de wet.Ik ga er niet over, word ook niet geacht er een menig over te hebben dus waarom zou het mij, wat de politie met een verdachte doet, interesseren?

> Dat is nou het mooie, een van

> de meest simpele baantjes hebben en dan een ander

> vertellen wat ze allemaal niet goed doen.

Precies. Als ik met mijn collega beveiligers de derving binnen een jaar met 90% weet terug te brengen dan mag jij wat mij betreft dat baantje simpel noemen.

O, en Dennis. Ik zag vanavond op een Belgische zender dat nog maar 14% van de winkeliers aangifte doet van winkeldiefstal. En dan vervolgens komt er een meneer in beeld die zegt: Winkeliers moeten aangifte doen want dat wordt dan in documenten verwerkt en op basis van die documenten bepaalt de politie haar beleid. Mis ik iets of is deze meneer van een andere planeet? Zegt 14% al niet voldoende over het beleid van de politie?

• - Gerard -

KlaasVaak Schreef:

——————————————————-

> Ik geloof dat jij alles een beetje klinisch dood

> probeert te analyseren en er bovendien een

> waardeoordeel aan hangt wat nergens op slaat.

> Alsof jij aan de hand van een paar minuten van een

> geknipt verhoor kunt bepalen hoe het verhoor

> loopt.

>

> Zag jij dan niet dat het over en weer een spel was

> dat er gespeelt werd?

Nee.

>

> Maar als je dat wilt: Joran kwam toch met niets

> ondanks zijn introductie.

> Hij was degene die niets meer wilde vertellen en

> verwees naar zijn eerdere uitspraken.

> Dus wat dat betreft….

Joran kwam vertellen dat alles wat hij vertelde tegen die ‘verklikker’ in de uitzending van Peter R gedaan was om indruk te maken op die verklikker. Er klopt niet van, bewijst niks, en verder verwees hij naar de verklaring zoals hij die eerder had gegeven. Punt uit, einde bericht wat Joran betreft.

• - Gerard -

Arie, als je nou eens de moeite neemt je eens te verdiepen in hoe de politie en het OM te werk gaan dan laat dat geen discussie toe. Het is niet slechts mijn mening dat de politie faalt in het oplossen van moordzaken waarbij niet direct een dader aan kan worden toegewezen maar de mening van deskundigen waar ik nu toch al meerdere keren naar heb verwezen. De deskundigen zeggen dat het zo vaak voorkomt dat je niet meer kunt spreken van incidenten maar van een structureel vertoon van handelen en optreden.

En lees die boeken nou eens een keer, dat maakt het voor de discussies alleen maar interessanter en wellicht eenvoudiger.

• - Gerard -

Wat bedoel je precies met oplossen? Je bedoelt toch hoop ik niet dat als ik een verdachte aanhoud en een of andere (h)OvJ besluit dat er geen bewijs is, IK de winkeldiefstal niet heb opgelost? Want ik heb al eerder uitgelegd dat ik na overdracht geen partij ben en het mij ook niet interesseert wat de politie of een (h)OvJ beslist. Ik werk namens de vergunninghouder in opdracht van een opdrachtgever. De politie is voor ons als beveiligers volkomen irrelevant. Dat moet je toch kunnen begrijpen en is toch niet meer dan eerlijk. Moet ik dan kabaal gaan maken bij de politie of een (h)OvJ als de verdachte niet vervolgd wordt? Wat heeft dat voor nut?

• - Gerard -

Ik heb niks met voetbal. Als de politie een moordzaak niet weet op te lossen en jij noemt dat een perfect misdrijf en vergelijkt dat met voetbal dan ben ik er snel klaar mee. Ajax speelt ook perfect voetbal tegen Lutjebroek 12 maar in de internationale voetbalwereld stellen ze geen moer voor.