Aanval door Pitbull

• DePeter

Ik zeg ook niet dat er iets mis is met de doorverwijzing naar de gemeente, ik wist alleen niet waarom ze dat deden.

Reden waarvoor is me inmiddels duidelijk.

grtzzz

• serine

20 jaar geleden had ik een agent op de stoep

tijdens mijn afwezigheid..in aanwezigheid van de jongens des huizes..die voor de deur aan het sleutelen waren had mijn reu de kans gezien om de basset van mijn over buurvrouw te grijpen…die hem dagelijks aan het uitdagen was al blaffend langs het hek..

jongens niet thuis dat ik thuis kwam…hond op zijn plaats…en een krijzende onverstaanbare buuf voor de deur…

een keer gevraagd binnen te komen,een keer gevraagd het rustig te vertellen en niet zo te schreeuwen..

en toen de deur maar dicht gedaan…verstond er toch niks van..

de politie kwam vragen of ik de schade niet wilde betalen?

ja dat wel maar ik kon haar niet verstaan..en schreeuwen tegen mij? ik was mij nergens van bewust..dus hoef ik dat ook niet te ondergaan.

van de agent gehoord wat er was gebeurd…en hem naar haar gestuurd met het bericht de rekening van de dierenarts in mijn brievenbus te stoppen…

zo moeilijk was het niet geweest…als ze verstaanbaar had gesproken zonder oorverdovend gekrijs.

de reu leeft inmiddels allang niet meer..de rekening natuurlijk gewoon betaald

maar het lijkt mij dat bij ernstige bijt incidenten de politie toch gewoon komt?

of er nu een mens of hond gebeten word?

• serine

de eigenaar heeft de hond niet aangelijnt gehad…en op de openbare weg zijn gang laten gaan..

is daar geen aanlijn gebod in die gemeente? of is dat ook een gemeente verhaal als iemand zich daar niet aan houd?

• KlaasVaak

om te bemiddelen misschien, ja…

maar de vraag ging of iemand aangifte kon doen

aangifte is een verzoek tot onderzoek van een strafbaar feit

en daarvan was geen sprake

• serine

ook niet omdat de eigenaar op openbare weg onaangelijnt de hond zijn goddelijke gang liet gaan?

dat heeft toch te maken met onveiligheid?

nu is het een hond…wat gebeurd er als er een kind word aangevallen?

• KlaasVaak

hij (de hond) ontsnapte uit de woning

• KlaasVaak

http://politie.startpagina.nl/prikbord/12420574/12426696/re-aanval-door-pitbull#msg-12426696

• serine

plus stond erbij en keek ernaar….(ik zie nog net niet in het verhaal dat hij zijn schouders op trekt)

• serine

een tiental mensen hebben de honden uit elkaar getrokken…eigenaar stond erbij keek ernaar en deed niets..is de eigenaar daar niet verantwoordelijk voor?

wonderlijk dat er niet een van die tien mensen gebeten is daardoor

• KlaasVaak

korreltje zout erbij misschien :D