Aanval door Pitbull

• serine

nou ja als iemand 7 x roekeloos is met een bijter….kan die de verantwoordelijkheid als honden bezitter niet aan…en VIND IK dat ze deze eigenaar zijn hond af moeten pakken…

maar goed wie ben ik..;)

• KlaasVaak

Wat ik alze serine:

ALS die 7 keer een reëel aantal is.

Eerst zien dan geloven.

Ik kan me er niets bij voorstellen dat zoiets 7 keer kan gebeuren zonder dat er meer gebeurt, door wie dan ook.

Maar er wordt snel van alles geroepen…

• serine

is ook zo…ik zei toch ook ALS…;)

en als je het dan raar vind dat de gemeente niks doet…moet je met zn allen plus 7 maal bewijs (desnoods van 7 eigenaren van aangevallen hondjes..even langs het gemeente huis gaan

het lijkt mij namelijk sterk dat de gemeente niet in actie komt…

(ik geloof namelijk ook niet in sprookjes…wel dat er slechte communicatie is tussen de bewoners en het gemeente huis.)

• DePeter

> Voorts zeg je dat deze persoon 7 keer heeft toegestaan dat….Is dat zo?

Ja dat is zo, en dat wordt door meerdere mensen bevestigd.

> Dat werd van de laatste keer ook gesuggereerd en toen bleek ook dat de hond het huis uit glipte.

Dus omdat de hond ertussenuit glipt is het minder erg en moet dat kunnen zonder gevolgen te hebben?

> Wie zegt dat 7 het juiste aantal is en wie garandeerd dat er die 6 eerdere keren opzet of roekeloosheid in het spel was.

Nou niet voor het een of ander maar als je hond tot 7 x toe een andere hond bijt dan spoort er iets niet bij jou en de hond.

Geen enkele hond bijt van nature, dat wordt hem aangeleerd. Mocht het toch een aangeboren afwijking zijn dan muilkorven of hoe jammer ook “Inslapen” Hij zal nml maar eens een mens bijten.

> Wat ik bedoel: iedereen kan wel zoveel vinden….feiten en onderbouwingen en dan nog moet je middelen hebben om op te treden.

Feieten en onderbouwingen zijn er toch!! Ik bedoel getuigen genoeg die het gezien hebben lijkt me.

Tja en een gemeente moet wel willen optreden, nu laten ze mensen met een emotionele maar ook financiele strop zitten.

• serine

DePeter Schreef:

——————————————————-

> > Voorts zeg je dat deze persoon 7 keer heeft

> toegestaan dat….Is dat zo?

> Ja dat is zo, en dat wordt door meerdere mensen

> bevestigd.

Mensen zeggen zo veel en dikken ook graag aan…ken je dat spelletje..je fluisterd in de kring een zinnetje…en aan het einde van de kring is dat zinnetje ineens heel anders?

>

> > Dat werd van de laatste keer ook gesuggereerd en

> toen bleek ook dat de hond het huis uit glipte.

> Dus omdat de hond ertussenuit glipt is het minder

> erg en moet dat kunnen zonder gevolgen te hebben?

>

> > Wie zegt dat 7 het juiste aantal is en wie

> garandeerd dat er die 6 eerdere keren opzet of

> roekeloosheid in het spel was.

> Nou niet voor het een of ander maar als je hond

> tot 7 x toe een andere hond bijt dan spoort er

> iets niet bij jou en de hond.

> Geen enkele hond bijt van nature, dat wordt hem

> aangeleerd. Mocht het toch een aangeboren

> afwijking zijn dan muilkorven of hoe jammer ook

> “Inslapen” Hij zal nml maar eens een mens bijten.

Jij hebt geen verstand van honden…honden bijten wel van nature..zeker als het een andere hond is..bij reuen is knokken zeker wel gewoon…zeker als daarbij ook sprake is van territorium drift…aan de eigenaar om zijn hond op het erf te kunnen houden..(daar hebben ze hekken voor uitgevonden..)

>

> > Wat ik bedoel: iedereen kan wel zoveel

> vinden….feiten en onderbouwingen en dan nog moet

> je middelen hebben om op te treden.

> Feieten en onderbouwingen zijn er toch!! Ik bedoel

> getuigen genoeg die het gezien hebben lijkt me.

> Tja en een gemeente moet wel willen optreden, nu

> laten ze mensen met een emotionele maar ook

> financiele strop zitten.

de gemeente moet wel van die 7 keer een melding hebben gehad…en of dat gebeurd is? trek ik wel in twijfel…en we hebben van mensen gehoord dat….daar kunnen ze weinig mee hoor

• KlaasVaak

DePeter Schreef:

——————————————————-

> > Voorts zeg je dat deze persoon 7 keer heeft toegestaan dat….Is dat zo?

> Ja dat is zo, en dat wordt door meerdere mensen bevestigd.

Jajajaja…als ik die beroepsmatig heel wat mensen spreek over feiten van iedereen die zei ZELF getuige van iets te zijn geweest en na doorvragen bleek dat ze het van horen zeggen hebben 1 Euro kreeg….affijn, je snapt hem.

Het is wel toevallig dat jij die 7 mensen hebt gesproken bij dat ene incident waar jij getuige van was.

En als jij dus die 7 mensen gesproken hebt zou ik zeggen: ga langs bij ze en organiseer een afspraak op het gemeentehuis of bij de betreffenden verhuurder. de verhuurder kan zijn huurder aanspreken op het woongenot wat hij voor medehuurders (uit de buurt/straat/blok verpest.

> > Dat werd van de laatste keer ook gesuggereerd en toen bleek ook dat de hond het huis uit glipte.

> Dus omdat de hond ertussenuit glipt is het minder erg en moet dat kunnen zonder gevolgen te hebben?

Nee niet minder erg. Wel ontbreekt de opzet. Lees de andere reactie waarin het nut daarvan wordt uitgelegd.

Hij is civiel aansprakelijk te stellen dus ook daar ‘voelt’ hij de gevolgen.

Het is niet strafbaar dat is iets anders.

Hoe lang blijf je nu nog roepen dat iemand er iets aan moet doen als er dingen zijn waar niemand iets mee kan?

> > Wie zegt dat 7 het juiste aantal is en wie garandeerd dat er die 6 eerdere keren opzet of roekeloosheid in het spel was.

> Nou niet voor het een of ander maar als je hond tot 7 x toe een andere hond bijt dan spoort er

> iets niet bij jou en de hond. Geen enkele hond bijt van nature, dat wordt hem aangeleerd. Mocht het toch een aangeboren afwijking zijn dan muilkorven of hoe jammer ook “Inslapen” Hij zal nml maar eens een mens bijten.

Nogmaals: roepen dat 7 het aantal is zegt niets. Als het zo is verenig uzelf en doe iets.

Vooralsnog is er geen bewijs, zelfs niet bij jou zolang je niet die mensen zelf heb horen zeggen dat ze slachtoffer zijn.

> > Wat ik bedoel: iedereen kan wel zoveel vinden….feiten en onderbouwingen en dan nog moet je middelen hebben om op te treden.

> Feieten en onderbouwingen zijn er toch!! Ik bedoel getuigen genoeg die het gezien hebben lijkt me.

> Tja en een gemeente moet wel willen optreden, nu laten ze mensen met een emotionele maar ook financiele strop zitten.

Nee, dat zijn geen feiten. Dat zijn praatjes op straat bij een incident waarbij de emoties hoog zijn opgelopen.

Wat verwijt je nu de gemeente: je weet niet of er een wettig middel is om mee op te treden.

Dan kun je wel roepen ‘de gemeente wil niet’ maar hoe weet je dat dan?

De man is civiel aan te pakken dus emotionele schade en financiele schade kun je claimen.

Dàt zijn feiten! De rest is onderbuikgevoel gevoed door emoties.

• DePeter

Lijkt wel of ik hier op het verdachtenbankje zit!

Heeft geen zin om hier een simpele vraag te stellen, men twijfeld toch aan je verhaal.

En sirene ik heb al mijn leven lang honden gehad, altijd Duitse herders en nu dus een Toller en geloof me dat er geen een bijt dat mochten ze willen misschien. Hierin ligt een taak van het baasje om dit gedrag af te leren, kost wat tijd en energie maar uiteindelijk heb je dan wel een sociale hond.

En ja als je bedoelt dat reuen bijten heb je gelijk, maar dan geef je ze ook de ruimte om te bijten en dat ligt dan meer aan het baasje. Iets anders is het als een hond zich lostrekt dan sta je vaak machteloos en kun je niks anders dan ze bij de achterpoten pakken. Maar dat wil ik je zien doen bij een Pibull.

• KlaasVaak

Je zit niet in het verdachtenbankje maar ik stel kritische vragen waarop je vooralsnog niet hebt geantwoord.

Heb JIJ die 7 mensen ZELF gesproken.

of

Heb jij mensen horen zeggen dat er sprake is van 7 slachtoffers?

En recent zag ik toch echt een uitzending van Cesar Millan aka the dog whisperer.

Wat je ook van hem vindt: Toch niet de eerste de beste.

Daar gingen honden uit zijn eigen roedel de fout in toen er een ander in de buurt kwam.

Conclusie: zelfs de beste hond kan bijten.

Kun je daar een opzet of schuld uit halen…ik zeg van niet.

• serine

dan heb je ze zeker in een kennel gehad..

en nooit het natuurlijk gedrag goed kunnen observeren..

ohw nee….nee daar maak ik een denk fout…mensen die ze in kennels houden trainen er meestal wel ipo mee of zo..

hmm herders zei je?

dan zou jij moeten weten dat bijdrift een natuurlijk iets is…net als buitdrift…

je hele leven herder gehad en hier vertellen dat bijdrift een kwestie van opvoeding is?

mag ik even lachen?>:D<

lichaamstaal van een hond spreekt boekdelen hoor…en zoals ik die kan lezen kan mij reu dat nog beter lezen …en als er een komt die met zijn lichaam niet veel goeds uit spreekt…kan je donderop zeggen dat mijn ongecastreerde reu zich vast niet aan laat vallen

en nee hij ontglipt mij niet…want ik lees mijn hond af en zie het aan komen..(mits hij los loopt in losloop gebied of op eigen grond…waar ik dan met een stel andere honden eigenaren samen loop…

er kan altijd wat gebeuren waardoor ze effe met elkaar in de clinch liggen…ja ook ras eigen onderling..

ik heb een roedel…en vandaag corrigeerde mijn reu mijn teef..omdat ze effe sterker was met aan de touw trekken dan hem…

en ja hij kan haar immers niet duwen want hij heeft geen handjes dus hij doet dat met zijn bek..

je kan het bijtdrift noemen…je kan het natuurlijk gedrag noemen…

je kan het een gebrek aan handen noemen…

honden bijten nu eenmaal af en toe…

heeft niets met opvoeding te maken…geloof mij maar dat mijn reu…heel wat programma's heeft doorlopen en titels op zijn naam heeft staan…als er een altijd met de honden traint ben ik dat…

ik leef voor mijn honden..

ik ben 3 x in de week al jaren lang op 2 verschillende verenigingen te vinden…

en mijn reu wint met iedere show de eerste plaats…en dat is niet omdat hij de minste is…of niet goed is opgevoed..ook de mag testen die hij heeft gehad 2 maal is hij als sociaal neutraal betiteld.

maar let maar goed op waneer er een reu met spats in zijn buurt komt…dat gaat hij echt niet nemen…

en nee hij krijgt de lengte niet..en ik pak hem steeds weer stevig aan….maar het is en blijft natuur instikt..

en inderdaad wat klaasvaak al zegt…kijk naar secar millan…dat is zeker niet de minste..die heeft ook af en toe hommeles in zijn roedel..en die zijn allemaal zelfs gecastreerd..

het is zelf mooi om naar dat natuur instinkt te kijken…

waneer ze blaffend benaderd worden…kan dat zijn uit agressie onzekerheid of angst…

maar als mijn honden benaderd worden door ansgtige of onzekere honden…zullen ze de staart hoog dragen hun nek toewijzen en de kop afdraaien en rustig erom heen lopen…(ze zullen dan nooit een correctie met de bek geven….NOOIT

wel waneer ze uit agressie benaderd worden…dan is zon hond de klos.

en terecht…ze hebben immers het recht om zichzelf te verdedigen..

dus je kan hoog en laag springen….het hoort bij het natuurlijk gedrag,…

als jij nog steeds vind van niet…mis jij een stukje honden gedrags leer…en heb jij jou honden nog nooit goed geobserveerd.

en wat betreft die kerel…die moet gewoon een sluitend hek voor zijn huis zetten zodat die hond niet meer weg kan sprinten.

• Reja

DePeter,

Ik had nog nooit van een Toller gehoord. Net al wat over dit ras gelezen en wat een leuke honden zijn dit. Ik ga mij er zeker verder in verdiepen want ik denk dat deze qua karakter wel bij mij past.

Groet, Reja