Aanval door Pitbull

• serine

ja ik kan het mij ergens niet voorstellen inderdaad…

als mijn hond een andere hond aanvliegt..(en ik heb een ongecastreerde reu dus dat gebeurd soms) trek ik hem er onmiddelijk vanaf…desnoods met een schop onder zijn reet…:D

maar ja goed aan de andere kant niet iedereen zou dat weer doen…ik heb wel gekkere tafrelen mee gemaakt met honden bezitters..

• DePeter

Toevallig gister nog iemand gesproken die erbij is geweest, en verhaal klopt volgens hem.

grtzzz

• serine

ik ken verschillende pitbullen hoor…

stuk voor stuk erg lief en sociaal..

ik heb zelf herders….wat ik veel hoor is…

ik ben er bang voor ben vroeger gebeten door een herder…maar als je door gaat vragen zijn het toch 8 van de tien keer terveurnse..of mechels…

iedereen die ik tegen woordig spreek is wel eens gebeten…maar ik hoor er geen een over een pitbul…

(*het zijn wel de pitjes achtigen die steeds het nieuws halen…

(sorry hoor maar in dit geval moet ik het echt even opnemen voor dit ras.

• Reja

Ik ken ook hele lieve Pitbulletjes, maar dat wil niet zeggen dat het nou zo'n prettig ras is. Nadeel is bijvoorbeeld dat als ze bijten ze ook vasthouden. Als hondenliefhebber denk ik dat de opvoeding (of het achterwege blijven hiervan) door de mens het grootste probleem voor de hond is. Duitse herders hadden vroeger de naam van bijters waar nu de belgen dit hebben overgenomen. De Tervuerense herder bijvoorbeeld is van nature een vrij nerveus ras, daar kun je mee omgaan. Maar, de fokkers (lees: de mens) vonden het nodig om te proberen dit nerveuze gedrag er uit te fokken door met dominantere honden te gaan fokken. Dan kan je verwachten dat er het e.e.a. gaat gebeuren.

• KlaasVaak

Lol Schreef:

——————————————————-

> Je hebt van ieder ras goede en slechte honden, (dit geldt overigens overal voor dat er goede en slechte zijn) maar de Pitbull is toch niet voor niets het meeste in het nieuws als er iets met honden gebeurd.

Dat is hetzelfde als zeggen dat een VW Golf een slechte auto is omdat deze bij de ANWB hoog scoort

als merk waar zij mee te maken hebben.

Iets met statistiek en meetkunde?

Ooit een tokkie met een Koningspoedel gezien?

• DePeter

Gisteren heeft de dierenarts de hond die is aangevallen in laten slapen.

Politie kan niks doen en ik snap ook waarom, maar gemeente wil niks doen en dat snap ik niet!!

grtzzz

• KlaasVaak

Wat verwacht je dan van de gemeente?

En wat begrijp je niet van dit verhaal: http://politie.startpagina.nl/prikbord/12420574/12421040/re-aanval-door-pitbull#msg-12421040

• DePeter

Ik weet niet waartoe een gemeente is dit geval toe gemachtigd is, ik blijf het vreemd en onrechtvaardig vinden dat zij niets kunnen of willen doen.

Beestje komt niet terug door een schadevergoeding maar als iemand tot 7 keer toe zijn hond toestaat om een andere hond te pakken, dan vind ik op zijn minst dat de Gemeente iets moet doen.

Ik heb sterk het gevoel dat er iemand onrecht wordt aangedaan, misschien niet in de zin van de wet maar wel gevoelsmatig. Zal misschien komen omdat ikzelf een hondenliefhebber ben, maar dat zij dan.

grtzzz

• serine

help het niet als jullie masaal met zijn allen naar b en w stappen…

door middel van petitie ..ofzo?

• KlaasVaak

Je weet niet wat de mogelijkheden van de gemeente zijn maar vindt wel dat zij iets hadden moeten doen.

Voorts zeg je dat deze persoon 7 keer heeft toegestaan dat….

Is dat zo?

Dat werd van de laatste keer ook gesuggereerd en toen bleek ook dat de hond het huis uit glipte.

Wie zegt dat 7 het juiste aantal is en wie garandeerd dat er die 6 eerdere keren opzet of roekeloosheid in het spel was.

Wat ik bedoel: iedereen kan wel zoveel vinden….feiten en onderbouwingen en dan nog moet je middelen hebben om op te treden.