DePeter Schreef:
——————————————————-
> Ik stel een simpele vraag en verwacht ook simpel antwoord, ik hoef geen geen ellelange discussie
> van Hoe Wat Waarom en Van horen zeggen.
Mijn twee vragen waren alles behalve ellelang. Doch geen antwoord.
> Bovendien kan ik je inmiddels melden dat de Politie in Venray de zaak inmiddels hoog opneemt en er 2 man op gezet heeft,
Toch zo gek nog niet die politie, en dat zonder opstand van buurtbewoners?
>en die zijn donderdagmorgen bij de slachtoffers geweest en hebben hier ook bevestigd dat dit al de zoveelste keer was.
Klinkt meteen weer alsof jij er ook bij was. Of wederom van horen zeggen?
> Vorig jaar heeft de hond ook al iemands hond aangevallen maar volgens de agent vond de
> leiding dit destijds geen reden om iets te doen. Denk dat men nu verstandiger aan het worden is.
Ook al weer zo'n vreemde opmerking. De agent doet de melding, niet de leiding.
Als de agent het nodig vindt meldt hij dit bij de gemeente, uit zichzelf.
Zelfs als de dienstdoende chef het niet nodig vindt.
> Getallen zijn niet genoemd
Huh, jij was het die het getal 7 noemde en nu is er niets genoemd.
Heb jij dat dan verzonnen?
> maar er is inmiddels bekend dat de huidige eigenaar de hond vorig jaar heeft overgenomen van een ander,
> wetende dat de hond bekend staat als bijtgevaarlijk.
Jaja, het wordt steeds fraaier. Bij wie is dat bekend?
Wist de huidige eigenaar dat? Zoja heeft hij dat jou verteld?
Of heeft de politie na onderzoek jou gebeld om dat te vertellen?
Of vertelt diezelfde persoon dat die jou vertelde van die 7
> Dit alleen al zou voldoende reden moeten zijn om hem aan te pakken, een dolle hond is in mijn ogen een moordwapen.
Als hij een bijtgrage hond heeft (en wie bepaalt dat) is dat geen reden om hem aan te pakken.
Als hij ervoor zorgt dat er niets gebeurd valt er niets aan te pakken.
Zelfs als die hond 1x een hond bijt valt dat niet onder bijtgraag.
Maar aangezien je nu zegt dat er geen getallen genoemd zijn vind ik het moeilijk je overige uitlatingen op waarde in te schatten.
> Mijn vrouw is donderdagmorgen aanwezig geweest tijdens het gesprek met de agenten, dus bij
> twijfel neem even contact op met het korps Venray die zullen een en ander kunnen bevestigen.
Ik zit hier niet om korpsen te bellen en dingen te verifieren.
Kennelijk pakt de politie het dus wel op terwijl jij zij dat de politie er niets aan deed.
Ook dit is zo'n uitspraak over dingen waar jij geen zicht op hebt, want kennelijk waren ze er wel mee bezig.
Wat ik alleen vaststel, helaas keer op keer, dat er uitlatingen gedaan worden (niet alleen door jou)
als ware het de waarheid. Bijna niemand vertelt erbij waar die informatie vandaan komt.
Als er dan kritische vragen over gesteld worden wordt er:
-niet geantwoord
-ontwijkend geantwoord, of
-gaat men de discussie uit de weg door van onderwerp te veranderen.
Voortaan als ‘men’ jou van die ongefundeerde dingen op de mouw probeert te spelden mag je best kritischer zijn.
Dat kan door kritische vragen te stellen of het slechts ter kennisname aan te nemen en het niet zonder meer achtergronden als waarheid te verspreiden. Want omdat meerdere mensen hetzelfde beweren betekent dat niet dat het de waarheid is.
> Voor de rest rest mijn niets anders dan jullie allen een prettig maar vooral rustig weekend te wensen.
Jij ook, bedankt.