“En wat weet een burgen nou van de Ambtsinstructie Politie”
1. Dat hoeft een burger niet maar de politieagent des te meer.
2. Dat de burger daar niets van weet blijkt….want volgens jou handelde JobTheCop uitstekend?
Volgens jou mag de politie best wel “gepast” geweld toepassen, situaties zoals Jobthecop beschreef getuigt van klasse
Even advocaat van de duivel spelen in de casus van JobTheCop:
Dus er staat een hek open en daarom zijn de personen verdachte?
-Als dat zo is, en ik zie vooralsnog geen reden in zijn betoog, dan hadden zij kunnen worden aangehouden of staande gehouden.
-Of als dat niet propertioneel was: jammer, lekker laten staan en/of de eigenaar waarschuwen om zijn hek dicht te doen.
-Ze hadden, in geval dat ze verdachten van iets (van wat?) waren kunnen worden weggestuurd op grond van 184 SR. als ze niet voldeden
De jongens wilden niet antwoorden op de vragen van JobTheCop.
-Dat zijn ze inderdaad niet verplicht (niet als burgers en niet als verdachten).
-Dat is inderdaad niet erg fatsoenlijk, maar och dat is wilplassen en foutparkeren ook niet, maar daar pas je ook geen geweld op toe.
-En dat dat niet antwoorden tot frustraties leidt bij JobTheCop zegt iets over hem en niet over de jongens.
JobTheCop stuurt ze weg
-ik ben benieuwd op grond waarvan hij dit bevel of deze vordering deed,
een bevoegd gegeven bevel of vordering moet gebaseerd zijn op een wettelijk voorschrift: welke in deze?
-voldoen ze niet aan een bevel dat niet gebaseerd is op een wettelijk voorschrift kun je daarna niet verder doorstappen…
denk net als bij schaken 2 zetten vooruit…
Is iemand bij zijn achternaam aanspreken een vorm van laatdunkend handelen? Ik hoor dat zoveel collega's doen. Ze schrijven het zelfs zo op in PV's van bevindingen.
Daarna wordt geweld toegepast in de zin van de Ambtsinstructie: een dwangmatige kracht van meer dan geringe betekenis tegen personen.
Vervolgens dient JobTheCop hiervan een geweldsrapportage op te maken op het bureau.
En jij, Darknessky, wil nu stellen dat de politie maar niet volgens de regels moet handelen?
Dan blijven er weinig agenten over.
In feite zeg je dus, niet denken maar mep er maar op?