"Politie moet geweld kunnen gebruiken"

• KlaasVaak

Misschien omdat de burger er iets van vond en de regering er gevoelig voor was?

Toen werd ook de kreet bedacht “de politie is je beste vriend”.

En toen is het gezeik pas goed begonnen.

En daar hebben we nu nog last van.

• wim76

Gaat niet werken omdat:

1) De veel te softe rechters de meest domme straffen opleggen

2) De teveel toegankelijke klachtenlijn die korpsen veels te serieus nemen

3) OvJ die van alles roepen hoe wij ons werk moeten (incident Houten) terwijl de vrijstellingen genoemd staan

En zo zijn er nog wel meer dingen.

Niet raar dat collega's terughoudend zijn.

Rechters, OvJ's, korpschefs en zelf bureauchefs staan vaak al niet achter je.

Je voelt je lekker gesteund…NOT

• wim76

Het is zeker niet verkeerd, maar het zou fijn als je gesteunt wordt door bepaalde figuren.

• - Gerard -

Ik vind het maar een flutonderzoek met flutconclusies. Als een agent weggaat bij een burenruzie en later volgt toch geweld. Wat heeft dat met geweldloos optreden van een agent te maken?

Volgens mij heeft het meer met het feit te maken dat er steeds minder agenten op straat zijn en iedereen zijn gang maar kan gaan. Ik zie dagelijks overtredingen en daar wordt door niemand tegen opgetreden.

Vroeger was je bang voor de politie. Niet dat ze je direct op de bek zouden slaan maar als je er één tegenkwam dan was je al bang dat er iets niet kloptte en de agent dat direct zou zien en daar tegen zou optreden. Maar tegenwoordig moet je toch bijna iemand op straat in elkaar trappen wil je de aandacht van een passerende agent krijgen.

O, uitgezonderd die gevallen dat een éénstreepje moet leren bekeuringen uit te schrijven want dan zien ze ineens wel alles wat ik ook al had gezien.

Meer geweld is dus, wat mij betreft, onzin. Aanwezigheid op straat zou al een stuk helpen.

Ik kijk regelmatig naar TV programma's over de politie en het is mij nog nooit opgevallen dat de politie terughoudend is met het toepassen van geweld. Wel vind ik dat agenten bij programma's over het verkeer, agenten zich veel teveel laten zeggen. Grote bekken zouden veel sneller mogen worden afgestarft. En de politie zou eens moeten kappen met dat moralistische heropvoedgedrag. Wat mij betreft is het: U reed 40 km p/u te snel, u overschreed een doorgetrokken streep, u draagt geen autogordel, u zat niet handsfree te telefoneren. U krijgt daarvoor 4 maal een bekeurng. En dan schrijft de agent die uit en kan het zeikverhaal, al kijkende naar de videobeelden in de politieauto, die de surveillanten altijd denken te moeten aanbieden wat mij betreft, achterwege blijven.

Er is volgens mij nu al een verschil merkbaar tussen politeagenten en gemeentelijke BOA's. Politieagenten zijn te vriendelijk en met een slap lulverhaal kom je vrij eenvoudig weg met een waarschuwing maar bij die Toezichthouders is dat nauwelijks mogelijk. Als je daar een bananenschil in het bos op de grond gooit ga je al op de bon. Maar goed, dat is mijn beeld. Misschien klopt daar in de praktijk helemaal nks van.

• - Gerard -

Wat je ook had kunnen doen. Zet die brutale aap in de politiebus, rij je route en als je dan een kilometer of 20 verder bent, zet je hem weer uit de bus. Dan zeg je: IK zei opdonderen ….. en nou ben je opgedonderd.

• KlaasVaak

dat gebeurde in het verleden met junks en zwervers wel eens

tot er eentje doodgevroren werd teruggevonden

omdat ie zijn stam-portiek niet op tijd had terug gevonden

niet zo'n goed idee dus

• rijsbergen

zonder aanhouding zomaar iemand gedwongen in je bus zetten en dan rond gaan rijden is niet echt een goede keuze. Als je de verkeerde tegenkomt sta je straks zelf in het strafbankje voor onrechtmatige vrijheidsberoving

• KlaasVaak

goed hè van die ‘éénstrepers’

de vraag is dan: waarom blijkt daar niets meer van als die ene streep twee, drie of vier strepen zijn geworden :)

• - Gerard -

Precies KlaasVaak. Ik zag, voordat ik op vakantie ging, zo'n éénstreper samen met een oude rot in het vak door mijn woonplaats rijden. En overal waar ik hen tegenkwam was die éénstreper aan het schrijven.

Zo hoort dat. ;)

• wuh

hoezo weinig agenten op straat, in een ogenblik is er ruim 100 man op de been

http://www.buurtleven.nl/nieuws/bericht/41686/VIDEO-3A-opstootje-Diamantbuurt