De reikwijdte van het gebeuren. In bepaalde landen wordt zelfs de media gecontroleerd door de overheid. Daar zal wel een reden voor zijn, denk je niet?
Wat Ingrid tot nu toe heeft geschreven klinkt allemaal prima, wat mij betreft. En ja, soms doe je het gewoon.
Deze week een mail gestuurd naar De Bank. In internetbankieren staat nog een oud telefoonnummer van mij. Krijg ik een schrijven van De Bank. Of ik maar even op 3 formulieren 5 handtekeningen wil zetten.
Echt niet.
Dus, gemaild naar De Bank; ik vul geen paarse krokodillen formulieren in. Bericht van De Bank: vriendelijk verzoek de formulieren te ondertekenen. Ik heb namelijk een internettelefoonnummer en De Bank kan zo'n nummer niet in hun systeem opslaan.
Ik zei toch NEE. Ik geef door dat ik een nieuw nummer heb, thats all. Wat kan mij de onmogelijkheden van het systeem van De Bank schelen? Wat mij betreft zet De Bank het persoonlijke nummer van Gerrit Zalm bij mijn naam.
Tot nu is het stil gebleven.
Dus ja. Gewoon tegen een ander zeggen hoe het moet en dat doet Ingrid helemaal goed.
Als jij iemand voor je ogen neergestoken ziet worden dan is dat voor jou de verdachte. Of hij ook de dader is bepaalt de rechter dat ben je namelijk pas na een veroordeling.
En met conclusies trekken zou ik heel voorzichtig zijn want al die onterecht veroordeelden zijn juist daarom onterecht achter de tralies gekomen, omdat de politie en OM al de conclusie hadden getrokken dat ze met de dader te maken hadden, vervolgens het onderzoek die richting opstuurden en bewijzen die wezen op het tegendeel achter hielden of niet nader onderzochten.
ingrid003 Schreef:
——————————————————-
> Als jij iemand voor je ogen neergestoken ziet worden dan is dat voor jou de verdachte.
> Of hij ook de dader is bepaalt de rechter dat ben je namelijk pas na een veroordeling.
Waar staat dat dan?
Of is dit weer iets dat jij vindt en dus zo is?
Als ik met mijn eigen ogen zie, op heterdaad dus, dat iemand iets doet hoef ik niet te twijfelen en is hij de dader.
Het zou ook zo kunnen zijn dat jij iets ziet dat er niet is omdat je bv je pilletjes niet hebt geslikt of omdat je een gekleurde visie hebt van een verdachte die je al kent die het slachtoffer wel neergestoken MOET hebben omdat jij het een heel nare gozer vind en bevooroordeeld bent. De werkelijkheid is relatief, sterker nog er is geen werkelijkheid. Jij vind Frans Bauer misschien een prima zanger, dat is jouw werkelijkheid, ik krijg er een spontane migraine van, dat is de mijne. Een rechter zal er zo dicht mogelijk bij proberen te komen maar dat kan nooit voor de volle 100 procent.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?