En wat gaat men er nu van zeggen?

• - Gerard -

Kijk, dat meneer die 20, 30 …. wat is het precies, kledingstukken toch meeneemt, dat gaan we meneer even uitleggen. Dan leg ik uit dat meneer zich aan de huisregels dient te houden en zo niet, niet langer welkom is in de winkel. Kan meneer dat allemaal niks schelen dan zal ik hem vorderen de winkel te verlaten, en als het moet nogmaals. Voldoet hij niet aan die vordering dan zal ik meneer mededelen dat hij is aangehouden wegens husvredebreuk en bel ik met 112. Als het goed is komt de politie dan binnen een minuut of 10. En vanaf dat moment zitten we weer in die bus. Of de politie er op los slaat is volledig de verantwoordelijkheid van de politie, sta ik volledig buiten. En als er dan links er rechts politietanden en andere onderdelen van de politie door de winkel vliegen, het zal toch resulteren in een aangifte wegens huisvredebreuk, waar ik zelf niets mee opschiet, en een winkelontzegging van in ieder geval 1 jaar. En als het niet mogelijk is die winkelontzegging door de verdachte te laten ondertekenen dan zal de winkelontzegging hem bereiken op zijn huisadres.

• rijsbergen

Hij voldoet inderdaad niet aan je vordering en heeft schijt aan je winkelverbod. Jij belt met 112, hij flikkert alle kledingstukken naar je toe en loopt dan de winkel uit. Heb je dus helemaal niets, de politie heeft niets en de winkeldame heeft al helemaal niets.

• - Gerard -

Eh …… rijsbergen, ik weet niet hoe dat bij jullie gaat maar je kunt eenvoudigweg niet schrijven dat hij niet voldoet aan mijn vordering en dan toch de winkel verlaat. Kijk, of hij voldoet niet aan mijn vordering, dan wordt hij aangehouden zoals ik al schreef en gaat hij dus helemaal nergens heen voordat hij met de politie geconfronteerd is geweest. Of hij voldoet wel aan mijn vordering en dan verlaat hij de winkel. Ik heb in mijn tijd dat ik als beveiliger optrad een mannetje of 30/40 aangehouden en niet 1 verliet het winkelpand zonder de politie. Dus, je kunt mij wel jouw verhaaltjes, best leuke papieren oefening, over mijn vermoedelijke optreden dat zelfs leidt tot walging van het winkelpersoneel, op dit prikbord kenbaar maken, heel vermakelijk, maar het sluit in ieder geval niet aan op de werkelijkheid.

Maar goed, mij is niet duidelijk of de heren in de bus werden aangehouden, als ze al werden aangehouden, door de politie wegens een strafbaar feit, of al waren aangehouden door de controleur wegens het verstoren van de openbare orde. Het wordt mij niet duidelijk uit de film en ook niet uit het ooggetuigeverslag van het meiske.

• rijsbergen

Hij voldoet niet aan je vorderingen, je wilt hem aanhouden maar hij verlaat gewoon fluitend de winkel

• - Gerard -

Nou, vooruit, voor een goed verstaander; HIJ GAAT NERGENS HEEN. :D

Een bal is rond, de politie heeft een blauw uniform en zo kan ik nog wel meer vaststaande zaken opnoemen.

• rijsbergen

Ga je nu zelf geweld gebruiken omdat hij in beginsel een huisregel overtrad maar gerard toch waar moet dat toch heen met al dat geweld.

• - Gerard -

Dat maak jij er dan weer van. Mag best hoor, maar zoals ik al heb geschreven, ik heb al een mannetje of 30/40 aangehouden, en in slechts 1 geval een beetje geweld toegepast. Het betere trek- en duwwerk. Was een ‘klant’ die onder toezicht was van de reclassering en vertelde er geen aanhouding bij te kunnen gebruiken. Ach gut, de zielepiet. Rijsbergen, mag ik jou eens een vraag stellen? Heb je zelf wel een beetje ervaring in het verdachten aanhouden, want je komt best wel onnozel over. :D:D

Net alsof een aanhouding altijd gepaard gaat met geweld.

Edit, ik ga nu even grof geweld toepassen rijsbergen want ik ben ff achter de XBox 360, Call of Duty 7. Black Ops.

• KlaasVaak

ik leid niets af, ik zei dan ook: ik DENK dat dit de route is.

• - Gerard -

Nou, goed dan ….. je ziet vanzelf of je morgenvroeg ook wat in je schoen hebt zitten.

• rijsbergen

Jij stelt zelf dat hij nergens heen gaat maar hij wilt niet luisteren naar jou gewauwel en besluit toch dat hij naar buiten wilt lopen. Dan zul je hem toch tegen moeten houden of niet.

Ik heb al best ervaring met mensen aanhouden en dat gaat meestal niet met extreem geweld maar regelmatig wel met geweld. Maar goed, voor de omschrijving van geweld conform de ambtsinstructie verwijs ik je graag naar je googlemachine.

Je stelt nu dat ik onnozel overkom maar dat kan ook zomaar komen door je eigen onkunde, no offence

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.