En wat gaat men er nu van zeggen?

• rijsbergen

Als het moet zal ik gepast geweld toepassen, blijft altijd link, en lukt mij dat niet dan aangifte doen wegens geweldpleging en hopen dat de camerabeelden de politie iets verduidelijken en is het verder aan de politie/justitie hoe de aangiftes te beoordelen. Maar het niet houden aan huisregels is voor mij in ieder geval NOOIT en reden geweld te gebruiken.

Komt niet echt met elkaar overeen vind je wel??

• - Gerard -

Ik vind van wel. Ik hou alleen aan voor strafbare feiten uit het wetboek van strafrecht, nooit voor huisregels. Je kunt namelijk niemand aanhouden voor het overtreden van huisregels.

• rijsbergen

Nee maar het begin kan dus wel degelijk liggen in een huisregel waar men zich niet aan wenst te houden, Net als in de bus het geval zou kunnen zijn. Vanuit de huisregel gaat men naar een vordering en vervolgens zit je in strafrecht.

De man in de bus krijgt ook geen klappen omdat hij zit te etenmaar waarschijnlijk omdat hij niet wilt luisteren naar een vordering en dus gaat men dan ook naar strafrecht.

• - Gerard -

http://politie.startpagina.nl/prikbord/13137723/13150330/re-en-wat-gaat-men-er-nu-van-zeggen#msg-13150330

• rijsbergen

laat maar

• Arie

Ik kijk gewoon naar het filmpje en dan zie ik genoeg. Of wou je ontkennen dat het echte knokken pas begon toen die donkere jongen sloeg naar de agent die naar buiten liep en dat het daarna pas uit de hand liep omdat deze jongen zich niet liet aanhouden vanwege die klap??

Een film liegt niet en heeft geen last van subjectiviteit.

• - Gerard -

Arie, IK ontken helemaal niks, ik heb meerdere malen het verzoek gedaan aan jou het ooggetuigeverslag te lezen en het is vrijwel zinloos te discuseren als je dat blijft vertikken. Het filmpje mag jou dan genoeg zeggen maar mij niet. Ik zie nergens op het filmpje dat een agent persoon B. als eerste slaat. Maar het ooggetuigeverslag laat mij dat wel lezen. Het filmpje vertelt ook niet dat persoon A degene is die aan het eten was en netjes deed wat de conducteur hem opdroeg. Het filmpje zegt ook helemaal niet dat persoon B de reden is dat de bus wordt stilgezet en de politie laat opdraven.

En als jij dan zegt dat het filmpje jou genoeg zegt ….. wat heeft een discussie dan nog voor zin?

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.