stenger straffen

• - Gerard -

Nogmaals, de banken bestaan OMDAT mensen schulden bij de bank hebben. Al het geld van de bank is van jou en mij, niet van de bank. Als je even had opgelet bij meneer Dirk Scheringa en ZIJN bank dan had je kunnen zien dat mensen HUN geld daar masaal hebben weggehaald en meneer Scheringa zijn bank geen cent heeft. Bank is failliet maar de schulden blijven gewoon bestaan

Als er beslag gelegd wordt door de overheid of wie dan ook en ik heb daar toevallig mijn spullen staan ben ik die ook kwijt. Ik heb niks met dat beslag te maken maar ben mijn spullen wel kwijt.

Ik denk dat de overheid daar wel een regeling met de banken over kan maken. Stel dat de overheid 1.000 van een crimineel moet hebben en de bank daar een 7% van meekrijgt dan staan ze morgen bij de overheid op de stoep om dat contract te tekenen. Bank blij, OM blij, politie blij.

• rijsbergen

Geld dat ook voor terugvorderingen van bijvoorbeeld meer dan 100.000 euro terwijl die persoon geen baan, geld of wat dan ook heeft en voor buitenlanders??

• Peter R

hallo,

ik betaal nooit een boete er komen div aanmaningen en vervolgens een aangetekend stuk die ik ook niet ophaald en dan na een tijdje is het bedrag van mijn bank afgeschreven waarom zou je voor die paar centen meer veel moeite doen het is in nederland nooit goed neem het parkeer beleid je moet 's-avonds betalen maar ik wil ook wel eens naar mijn moeder van 90 als ik 2 uurtjes bij haar zit kost mij dat 6.00 euro ben je een paar minuten te laat een bon van 80.00 euro dat noemt men normaal daar heb ik bijna 50 jaar voor gewerkt om mijn moeder even tegen betaling te mogen bezoeken het is een schande en er zijn figuren die dat normaal vinden in mijn wijk is vorig jaar 1700 keer ingebroken de daders zijn bekende maar de politie doet niets ze hebben geen tijd ze moeten snelheid controleren of andere onzin dingen doen (ik heb 6 politie agenten in mijn familie dus ik hoor genoeg)

peter

• ­­¥ Lotje ­­¥

haal van een geplukte kip maar eens veren….;)

• - Gerard -

Ja, natuurlijk geldt het daar ook of denk je dat geldzaken over de Nederlandse grens niet meer bestaan? Ik weet niet welk beeld jij hebt van de financiële wereld maar een ABN-AMRO bestaat echt niet uit alleen de inwoners van Nederland met een baan. Veel banken bundelen bijvoorbeeld Nederlandse hypotheken en verkopen die aan, nou noem eens wat, een Chineze bank. Merk jij niks van.

• rijsbergen

Ik vraag me af of een buitenlandse overheid/bank er mee in gaat stemmen dat de NL overheid beslag gaat leggen op geld (als dat er uberhaupt al is) bij een inwoner van dat land. Al helemaal bij Afrikaanse landen en landen uit Zuid-Amerika en Azie??

• - Gerard -

O, jij vraagt je dat af. Nou, misschien moet je eens wat meer orïenteren op de wereld. In China trappen ze hele volksstammen uit hun woning en gooien ze hun dorp plat om daar vervolgens een stad van 10 miljoen inwoners te bouwen. En ik denk dat als ABN-Amro of een Ing, een Rabobank in China een deal doet van 500 miljoen ze dan echt niet met de Raad van Bestuur van een Chineze bank uit in Amsterdam of Utrecht China komen kijken of daar ook bekeuringen van 150 euro tussen zitten.

• rijsbergen

Ben je een beetje gefrustreerd Gerard. Je zinnen zijn een beetje onsamenhangend. Dat ben ik niet gewend van je.

Ik vraag me inderdaad af als de NL overheid een vordering doet bij een een of andere bank in een of ander land of de bank dan wel de regering daar zomaar mee instemt. Zeker als betrokkene/verdachte niet voldoende geld op de rekening heeft staan.

• - Gerard -

Haha, ik gefrustreerd? Ech nie….. maar euh rijsbergen, fijne prikgenoot. We gaan natuurlijk niet het onmogelijke doen. Als Arie een boete krijgt voor het tegen de kerk pissen, direct die boete van zijn bankrekening schrijven. Want gelukkig heeft het OM in veruit de meeste gevallen altijd gelijk. Maar we gaan natuurlijk niet in Zululand beslag leggen op een zestiendehands bankstel. Ik bedoel, vriend president van Suriname Desi Bouterse willen we hier graag vervolgen maar die laten we ook niet ophalen door het Korps Mariniers.

• LM

Gerard,het afschrijven van een bankrekening alleen kan als er tegoed is bij de bank. Als er onvoldoende batig saldo is dan veronderstel jij dat banken in de rij staan om de beboete personen wel even een krediet te vertrekken ter grootte van de boete. Dit zou zelfs automatisch kunnen denk jij. Zoals als schuldoverneming, de bank neemt de vordering van de overheid over. Jij denkt daar te makkelijk over. Natuurlijk hebben veel mensen een lening bij de bank, maar in al die gevallen heeft de bank wel zelf eerst een oordeel over de kredietwaardigheid geveld en besloten tot het aangaan van een kredietovereenkomst. Ook in de gevallen van Scheringa is dat gebeurd. Dat daar ook fouten gemaakt worden doet aan dat principe niet af. In de situaties waar wij het nu over hebben denk jij dat de bank zomaar blind elke vordering over neemt door het vertrekken van een krediet aan de beboete persoon? (verslaafden, illegalen, uitkeringsgerechtigden, daklozen etc,) Deze boetes zijn soms erg hoog, soms wel vele duizenden euro's. Dat gaan banken echt niet doen, no way.