stenger straffen

• rijsbergen

Nee hoor, ik heb het gewoon over de vreemdeling die in NL een strafbaar feit/gedraging pleegt.

Het komt er dus op neer dat je als NL'er wel meteen “gepakt” wordt maar als buitenlander je ermee wegkomt.

Van de ene kant ben ik het helemaal met je eens met die aanpak maar van de andere kant kunnen de buitenlanders er wel mee weg komen. Dan moeten ze wel meteen een soort van dwangmiddel meteen op kunnen leggen aan de buitenlander om deze tot betaling te kunnen dwingen. Helaas gaat dat ook niet altijd. Vaak is de buitenlander al weer weg voor de zaak voorkomt bij de rechter of men moet bij elke buitenlander meteen snelrecht toepassen. En ook daar zitten weer haken en ogen aan.

• - Gerard -

Nee, LM. Er is een uitspraak van de rechter. Die vordert namens het OM 1.000 euro. Dat wordt door het OM direct afgeschreven van de bankrekening. En of banken daar aan mee willen werken is helemaal geen vraag. Kijk, de post heeft ook een wettelijke plicht post te bezorgen. Dan maakt het jou en mij toch ook niks uit welke kosten dat voor de post met zich meebrengt? Laat die banken daar maar een regeling voor treffen met de overheid. Waarom zou die vordering bij de banken liggen? Wat mij betreft zeggen alle banken morgen; De overheid schijft automatisch boetes af dus uw kredietwaardigheid wordt daar op aangepast. Nog een stimulans om geen risico te willen nemen boetes te krijgen.

Ik was mijn spullen ook kwijt toen er beslag gelegd werd bij een derde. NIEMAND vroeg aan mij mijn saldo op de bank. Ik ben het gewoon kwijt, gelegaliseerde diefstal noem ik dat.

• - Gerard -

Ik zie het verschil niet met de huidige sitiatie. Nu naaien ze blijkbaar ook uit voordat ze moeten voorkomen. Wat mij betreft ‘gijzel’ je die buitenlandse gasten. Mij gaat het om de bulk waar de politie op voetbalavonden en kerst achteraan moet.

• rijsbergen

Tja ik vrees dat je dat blijft houden aangezien ik het meteen inhouden van de rekening niet zie gebeuren. Hier kunnen ook andere mensen de dupe van worden, die moeten dan ook bloeden omdat een ander expres de wet heeft overtreden maar geen krediet heeft bij die bank. Door de extra vorderingen maken de banken weer meer “kosten” die ze uiteindelijk op de klanten met wel krediet gaan terugverhalen. Of worden die “extra kosten” door de overheid vergoed?

• LM

Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar ik mag hopen dat zoiets nooit wordt ingevoerd. De bezorging van de post betalen we gewoon met z'n allen hoor. Vroeger via de belasting (PTT) nu via de postzegel. Een dergelijke maatregel zoals jij voorstelt gaan we ook gewoon zelf betalen. De bank tovert dit geld niet zomaar ergens vandaan, als zij veel kredieten moet accepteren die tot verlies leiden, zullen de kosten worden afgewenteld op de klanten. Zo werkt dat in een commercieel bedrijf, of men gaat failliet. Uiteindelijk is de goedwillende burger de klos. Nee de pegels moeten betaald worden door de veroorzaker zelf. De overheid moet alles in het werk stellen om dit geld daar ook te halen, maar als het er gewoon niet is dan houdt het op. Je kunt de rekening dan niet bij iemand anders neerleggen. Volstrekt oneerlijk.

• - Gerard -

En de overheid is gratis? Linksom of rechtsom … jij en ik betalen altijd de rekening. Zelfs die van het ………. OM. ;)

• - Gerard -

Hetzelfde als bij LM, ik betaal de overheid ook. En ik betaal liever de kosten van de bank dan de kosten van een politieinzet op voetbalnachten en kerstnachten. En wat ik al zei: als je een boete gaat krijgen, de politieagent schrijft die uit ….. zes weken later een bericht van Leeuwarden of na uitspraak rechter. Dat is allemaal vooraf te regelen door het OM. Als de boete vandaag wordt opgelegd door een agent heeft het OM 6 weken de tijd de bank te informeren. Wat mij betreft dezelfde dag dat de agent de boete uitschrijft maar dat mag ook een week later. Moet je over twee maanden voorkomen en is het OM van plan 1.000 euro te gaan eisen, dan vandaag het bericht van het OM naar de bank om 1.000 euro te reserveren. In afwachting van…..

• rijsbergen

Dat je de overheid ook betaalt staat los van het feit dat ik meer moet gaan betalen bij mij bank omdat de overheid op deze manier gaat werken. De overheid is een orgaan waar we allemaal op een of andere manier iets aan hebben. Negatief maar ook zeker positief. Dat ik meer moet betalen omdat de bank meer kosten moet maken voor daders daar zie ik niets positiefs in. Daarbij zullen banken dat ook niet gaan doen ivm het niet mogelijk zijn, financieel gezien.

• - Gerard -

Jij hoeft niks meer te betalen aan de bank, de bank pakt een percentage van de boete, ik noemde een 7% plus natuurlijk de rente als de betrokkene dan wel de dader in het rood komt te staan. Ik neem aan dat de boetes dan ook 7% omhoog gaan zodat het voor de overheid daar kosten neutraal is en we hoeven de politie er niet meer achteraan te sturen, scheelt ook weer politieinzet.

• rijsbergen

Dat kan misschien werken bij iemand die wel een inkomen heeft en wat geld op de bank heeft staan maar bij iemand zonder geld en inkomen houdt zoiets volgens mij snel op