Kijk, jij legt de bewijslast nu bij de beveiliger neer terwijl het opsporen van een strafbaar feit de wettelijke bevoegdheid is van de politie. Gewone burgers zijn niet opsporingsbevoegd. Ik, beste KlaasVaak, doe aangifte van een vermoedelijk strafbaar feit. Ik hoef niks te bewijzen, dat moet jij doen. Als blijkt dat ik valse aangifte heb gedaan dan spreek je mij daar gerust op aan en neem je maatregelen. Wees blij dat de beveiliger jou bewijzen levert, maakt het een stuk eenvoudiger. Mocht ik de verdachte onterecht te hebben aangehouden dan kan de verdachte aangifte doen wegens vrijheidsberoving. Ik zie het wel tegemoet. Dat is het speelveld waarbinnen het zich allemaal afspeelt en als de politie in Rotterdam vindt dat het anders is, zoals je ook al eens hebt geschreven dat beveiligingsmedewerkers eerst een fatsoenlijk PV moeten schrijven voordat de polite komt opdraven, dan heeft dat niks te maken met hoe e.e.a. is vastgelegd. Planner maakte daar destijds ook al eens een opmerking over, als me dat goed herinner. De beveiliger houdt een verdachte aan en draagt de verdachte z.s.m. over aan een OA. Nergens staat dat de gewone burger, dus ook een beveiliger, eerst een PV moet tikken voor de politie. Dat hebben jullie lokaal verzonnen en het wordt hoog tijd dat daar eens wordt ingegrepen door het bevoegde gezag.
Ik, in mijn hoedanigheid van beveiliger ben dat nog nooit ergens tegengekomen en ben toch bijna in heel Nederland actief geweest.