Ach ja…. misschien kan de PLD gaan vliegen met een Boeing 747 blusvliegtuig voor het geval er ergens een grote brand is…..
Starsky,
Een Peterbilt? zou je willen man. .
>
. Mag ik vragen wat ik
> met die brandblusser moet als ik iemand aan het
> aanhouden ben? Dat ontgaat mij een beetje.
>
Creatief denken;
Als je genoeg ruimte hebt kan je ook een flinke pot vaseline meenemen. En dan kan je veel met een 2 kilo blussertje. De arrestant kan dan wat minder hard lopen want 2 kilo zwaarder ;-)
Out of the box denken heeft de toekomst en al het hek van de dam is wordt het tijd om de put te dempen.
Grt Sander
Ik heb ff het eea uit proberen te zoeken op het werk maar helaas kan niemand mij vertellen waarom er een poederblusser in de auto staat en geen schuim. Ik kan het zelf ook niet invullen dus moet je het antwoord schuldig blijven.
Kennelijk iets uit het verleden en laten we eerlijk zijn… Hoevel mensen hebben in hun prive auto een brandblusser?
Gr.
Starsky79 Schreef:
——————————————————-
> Meneer van Dam….
>
> Als ik alle zaken die u de afgelopen weken heeft
> aangedragen om in een politievoertuig te stoppen
> moet gaan meenemen in mijn Vw Golf + dan kan ik u
> verzekeren dat dat niet gaat passen.
Klopt. Maar meer uitrusting is vaak veel goedkoper dan meer mensen in dienst. En als er bij een relletje in een stad tien gewone politiekoppels zijn met een beperkte ME-uitrusting in de kofferbak (zie mijn berichten hierboven), dan hoeven daarbij mogelijk niet nog tien extra koppels te komen voor assistentie. Helmen kunnen daarbij zolang mogelijk aan de koppel blijven hangen om escalatie te voorkomen.
En met bijvoorbeeld een ‘hexacopter’ van twee kilo met IR-videocamera in de lucht, kun je een verdachte in een donker park snel vinden, zonder dat het park eerst door tien politiekoppels hoeft te worden omsingeld en zonder dat er een hondengeleider hoeft te komen, enz, enz…
Daarom ben ik ook voor iets grotere politievoertuigen dan de Nederlandse politie nu heeft, hoewel kleine politieauto's in een nauwe binnenstad aanvullend nodig blijven.
> Misschien
> moeten bij de volgende aanbesteding gaan kijken
> naar merken als Daf, Scania of Peterbilt……
Ik denk meer aan een iets grotere Opel, Volkswagen of Volvo stationcar dan de meeste huidige Nederlandse politiewagens. Ja, dat kost meer geld dan kleinere politieauto's, en dat kan betaald worden door wat minder agenten in dienst te nemen via natuurlijke afvloeïing. En de overheid heeft per saldo zelf geen last van benzine-accijns, want dat is vestzak-broekzak.
Wat grotere politieauto's, bekostigd door een kleine vermindering van het aantal agenten, is volgens mij uiteindelijk doelmatiger dan de huidige situatie. Bovendien is er dan meer ruimte om in elke politieauto een militair te laten meerijden voor assistentie, op kosten van defensie. Dat kan allemaal worden onderzocht in proefprojecten.
> Maar even 1 vraag waar ik benieuwd naar ben: U
> heeft het over het gebruiken van een brandblusser
> bij een lastige aanhouding. Mag ik vragen wat ik
> met die brandblusser moet als ik iemand aan het
> aanhouden ben? Dat ontgaat mij een beetje.
Ik stel niet voor om iemand het licht uit de ogen te slaan met een brandblusser. Maar ik wil liever geen kwaadwillenden op ideeën brengen, dus ik wil het verder aan je verbeelding overlaten. En ik doelde hierbij dus niet op normale aanhoudingen, maar op moeilijke situaties, zoals bijvoorbeeld een heel sterke verdachte die opgefokt is door drugs en die niet reageert op pepperspray.
> Met alle respect maar een brandblusser gebruik ik
> voor kleine brandjes en verder niet. Alles wat
> groter wordt is voor de brandweer.
Natuurlijk, maar een politieagent met een paar kilo extra blusmiddel en een halfgelaatsmasker, (terwijl de brandweer aanrijdt) kan soms het verschil uitmaken tussen het wel of niet afbranden van een gebouw, met alle risico's van dien. Want soms is twee kilo blusmiddel net te weinig bij een beginnend brandje. Ik stel dus niet voor dat je een gevorderde brand probeert te blussen met een poederblusser.
In elke auto zou verplicht een brandblusser plus EHBO-set aanwezig moeten zijn.
In elk woonhuis zou verplicht een branddeken aanwezig moeten zijn, plus een brandblusser, rookmelders en een duidelijk boek over EHBO, het voorkomen en blussen van branden en het voorkomen van andere ongelukken in huis. En al die zaken moeten op een duidelijk zichtbare plaats beschikbaar zijn. Dat veiligheidshandboek moet beschikbaar zijn in een eenvoudige en in een meer ingewikkelde versie, zodat het beter aansluit op het denkniveau van de gebruiker.
Op scholen moet uitgebreid les worden gegeven in deze onderwerpen.
Door dergelijke overheidsmaatregelen zijn er bij het ontstaan van een brand vaak veel brandblussers in de buurt en hebben burgers waarschijnlijk wat meer kennis op dat gebied. Burgers kunnen elkaar dan beter helpen, wat de hulpdiensten sterk kan ontlasten.
Overzicht van veiligheidsmiddelen die in Europese landen verplicht zijn in personenauto's (2008):
http://www.toerismenieuws.nl/2008/06/verplicht-meenemen-in-de-auto/
www.toerismenieuws.nl/2008/06/verplicht-meenemen-in-de-auto/
kinglyon@zeelandnet.nl Schreef:
——————————————————-
> goedemorgen,
> Wat bedoelt u met een half gelaatmasker …..
Een ademmasker dat overal goed aansluit op de huid en niet de ogen bedekt, vaak met één of twee verwisselbare filterbussen. Het kan bescherming bieden tegen rook, stof, asbestvezels, giftige gassen en nevels, radioactief stof en microörganismen, afhankelijk van welk type (gecombineerde) filterbus gebruikt wordt.
Hier zie je afbeeldingen van halfgelaatsmaskers:
http://www.google.nl/images?q=halfgelaatsmasker&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=nl&tab=wi&biw=800&bih=390
www.google.nl/images?q=halfgelaatsmasker&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=nl&tab=wi&biw=800&bih=390
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?